پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

چرا حجاب؟!


یکی از غم های عمیقی که بر قلب نازنین امام زمان سنگینی می کند، غم خدشه دار شدن حجاب اهل بیت می باشد. زیرا اندوه بزرگ حضرت زینب مسئولیت سنگینی بود که پس از شهادت امام حسین در رهبری کاروان اسیران کربلا به سمت کوفه و شام بوده است، به ویژه وقتی که سپاه ابن زیاد به دستور عمر سعد خیمه ها را آتش زده و به غارت می پردازند و اهل بیت در بیابان ها سرگردان می شوند و کودکان گم می شوند، وقتی که با سختی و مرارت حضرت زینب موفق می شود آن ها را پیدا کند اولین سخن آن ها این بوده که  "عمه جان چادر از سر ما بیرون کردند".

آیا صدای امام حسین را نمی شنوید که می گوید: هَل مِن ناصر یَنصُرنی

(در ادامه مطلب بخوانید)

خدا خیلی مهربونه، خیلی خوبه، خیلی دوست داشتنیه، هیچوقت برامون کم نمیذاره، آخر مرام و رفاقته، آخر بخشندگی و بی خیال شدنه اما ...! یه اما داره که خیلی مهمه و اون هم امیدواری بدون عمل هست؛ رجا و امیدواری به رحمت و مغفرت خدا باید بعد از طاعت و عبادت باشه، و بدون آن، غرور و حماقت است.

خداوند در آیه 218 سوره بقره میفرماید: "به درستی کسانی که ایمان آوردند و به جهت متابعت رسول، وطن را ترک نمودند و در راه خدا با کفار و نفس اماره جهاد کردند، ایشانند که امیدوار به رحمت پروردگارند".

حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) میفرمایند: "احمق کسی است که متابعت هوا و هوس نفسانی را کند و آرزو از خدا داشته باشد."

امام صادق (علیه السلام) میفرمایند: "قومی هستند که گناه می کنند و میگویند ما امید به خدا داریم و همیشه چنینند تا مرگ ایشان برسد. ایشان کسانی هستند که به آرزو می گذارنند و دروغ میگویند  و رجا و امید ندارند. و به درستی کسی که به چیزی امید داشته باشد، در صدد طلب آن بر می آید، و کسی که از چیزی بترسد از آن میگریزد ... کسی که امید به چیزی داشته باشد، برای آن عمل می کند."

*************

قرار داشتیم به قرب الهی برسیم نه به دختر و پسرای خیابان و دانشگاه؛ قرار بود خلیفة الله باشیم نه خلیفة الشیطان، قرار بود برای خدا عبادت کنیم نه برای شیطان تبلیغ. مراقب باشیم زیبایی و جذابیت ما (دختر و پسر فرقی نداره) طناب شیطان نشه و به گردن اطرافیان بیفته! قرار بود سیرت زیبا داشته باشیم نه اینکه در به در دنبال صورت زیبا باشیم. مگه باید چه اتفاقی بیفته تا به خودمون بیایم. منتظر چی و کی هستیم. مطمئن باشید کسی از آسمان نمیاد پایین دست مارو بگیره و بذاره توی صراط مستقیم. خودمون باید به سمت خدا حرکت کنیم.

اگه این ماه، اگه این هفته ، اگه این روز آخرین روزی باشه که امام زمان (عج) غائبه، کاری کن وقتی اومد نگی چرا براش کم گذاشتم، چرا براش سنگ تموم نذاشتم ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد