پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

دل نوشته


من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم

از آن روزی که اربابم شود بیمار میترسم
رها کن صحبت یعقوب و دوری و غم فرزند
من از گرداندن یوسف سر بازار میترسم
همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
از اینکه باز عاشورا شود تکرار میترسم



جهت تعجیل در فرجش صلوات



                                                                                                                           

آقای مرتضوی مردم را چه فرض کرده اید؟!

در واقع، برای شکایت آقایان روح الامینی و جوادی فر، نه تنها جلسه و دادگاهی برگزار نشده، بلکه آقای مرتضوی مورد بازپرسی هم قرار نگرفته است؛ بنابراین، وی از چه چیزی تبرئه شده که حتی شکات پرونده نیز ار آن بی خبرند، خدا عالم است؟! البته شاید هم مرتضوی برگزار نشدن دادگاه را دلیل بر تبرئه خود می داند که...


سخن عمار:

در این بین اعتماد به نفس جناب مرتضوی مبنی بر تبرئه شدنش جای بسی تعجب دارد که چگونه یک متهم از بسته شدن پرونده ی خود سخن میگوید بدون انکه حکمی صادر شده باشد و کسی وی را مورد بازخواست قرار دهد!

باید گفت به جای این مشاجرات خسته کننده، ضروری است قوه قضائیه با صدور بیانیه ای، آخرین تحولات مربوط به این پرونده را به آگاهی عموم مردم برساند و این امید را در دل مردم پدید بیاورد که قوه قضائیه جمهوری اسلامی، مظهر قسط و عدالت علوی است، چه، بنا بر هر مصلحتی، اگر پرونده مهمی چون این پرونده به نتیجه نرسد و مردم احساس کنند که متهم از نزد خود، خود را تبرئه می کند، آسیب جدی به این قوه ـ که دادخواه مظلومین در روزهای سخت زندگی شان است ـ وارد خواهد آمد.

ادامه مطلب ...

آقای مهندسی،کارشناس برنامه سمت خدا درگذشت


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه، آیت الله محمد مهدی مهندسی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم که بر اثر عارضه قلبی چند روز در بیمارستان کسری تهران بستری بود بعد از ظهر امروز در گذشت.


جهت شادی روح این استاد عالی قدر فاتحه ای قرائت کنیم

روحش شاد و یادش گرامی

اتهام مهدی خزعلی مشخص شد


یک منبع آگاه در دادسرای تهران در گفت‌و گو با فارس خبر دستگیری مهدی خزعلی را شب گذشته و به دستور مقام قضایی تأیید کرد.


این منبع آگاه گفت: جرم مهدی خزعلی تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی بوده است که شب گذشته بر اساس آن دستگیر شده است.

مهدی خزعلی بازداشت شد


آفتاب نوشت: مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ‌نویس و فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بازداشت شد.


دکتر مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح عصر روز گذشته بازداشت شد.

آیةالله مصباح: بسیجیان مواظب رفتار خود باشند

ایشان ادامه دادند: در همین راستا حرکت بسیجیان با چفیه در خیابانها ، یاد امام خمینی و توجه مردم را به آرمان‌های امام‌‌(ره) و اندیشه های او معطوف می‌کند، لذا باید بر رفتار خود مواظبت کنند.



در ادامه مطب حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

غیرت مدرن!


الف نوشت:جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی موأدبانه گفت :ببخشید آقا! من می تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟

   
مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد

مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری ... غلط می خوری تو و هفت جد آبادت ... خجالت نمی کشی؟ ...

جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش های مرد عصبی شود و عکس العملی نشان دهد، همانطور موأدبانه و متین ادامه داد

خیلی عذر می خوام فکر نمی کردم این همه عصبی و غیرتی شین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه میکنن و لذت می برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم ... حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم

مرد خشکش زد ... همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد ...


سخن عمار:

قابل توجه مردان به حساب با غیرت و عملا بی غیرت!!!

آینده تحولات منطقه به فضل الهی روشن است

امریکایی ها، صهیونیستها و مزدوران و همراهان آنها در منطقه، همه امکانات خود را به کار گرفته اند تا حرکت عظیم ملتها را منحرف کنند و با روی کار آوردن عناصر وابسته، معادلات ظالمانه گذشته را دوباره حاکم سازند اما وقتی ملتی بیدار شد و جان بر کف به میدان آمد نمی توان او را شکست داد.




در ادامه مطلب حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

گلایه رهبری از جلسه 31 خرداد مجلس

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در همین راستا اعضای هیئت رئیسه مجلس و روسای برخی کمیسیونهای تخصصی مجلس را احضار کرد گفت: ایشان از مدیریت در مجلس گلایه کردند و خواستار برخورد علاج جویانه با مسایل شدند نه کینه جویانه.

پنماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدیریت مجلس گلایه کردند، گفت:علی لاریجانی رئیس مجلس پیش از جلسه رسمی و علنی مجلس در روز یکشنبه به نمایندگان مجلس تذکر داده تا از انجام رفتارهای خلاف شان نمایندگی از جمله «دو دو کردن» خود داری کنند.



به گزارش خبرنگار جهان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور روز سه شنبه ۳۱ خرداد برای بررسی صلاحیت حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس رفت که برخی از نمایندگان با رفتارهای خلاف شان نمایندگانی و مجلس و «دو دو کردن» هنگام سخنرانی رئیس جمهور موجب برخی ناراحتی ها شدند.

عدد ۲ در مجلس به معنای مخالفت و عدد چهار به معنای موافقت است.


در ادامه مطلب حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

«ابن الوقت» یعنی محمدشریف ملک‌زاده!


از وقتی که محمد‌شریف ملک‌زاده معاون اداری و مالی وزارت خارجه شد، اخبار تمام رسانه‌ها را تحت الشعاع قرار داده و بلوایی به پا کرده و تا مرز استیضاح وزیر پیش رفته است!

در متن تقاضای نمایندگان، دلایل استیضاح آمده و نوشته شده است: «نصب محمد شریف ملک زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری مالی وزارت خارجه بدون توجه به سوابق مسئله دار وی، مصالح خارجی نظام را به خطر می اندازد ... هیچ وزیری حق ندارد فردی را به عنوان معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در مدیریت قبلی‌اش بازداشت شده و خود وی نیز با اتهامات متعدد مالی و غیر مالی در شرف بازداشت است. این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده است ولی وی اعتنایی نکرده ...»

اما ماجرای برخوردم با ملک زاده به زمان دانشجویی (حدود 8 سال پیش) برمی‌گردد که در عرصه نشریات دانشجویی فعال بودم. آن زمان ملک زاده مدیر «خانه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد» و پاچه‌خوار و مجیزگوی دکتر جاسبی بود. (یادم است در یکی از جلساتی که با حضور دست‌اندرکاران نشریات دانشجویی برگزار می‌شد، بعد از کلی تعریف و تمجید از جاسبی، وقتی برای سخنرانی دعوتش کرد، دستش را بوسید و چیزی از تملق کم نگذاشت!)

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم نیز یکی از حامیان پر و پا قرص هاشمی رفسنجانی شد و در این راه از هیچ تلاشی، حتی تخریب دیگر کاندیداها ـ به خصوص احمدی‌نژاد ـ فروگذار نکرد! تا جایی که در 26 اسفند 1383 خبرگزاری ایسکانیوز را با حضور هاشمی و ده‌ها سفیر از کشورهای دیگر افتتاح کرد. در این مراسم که همزمان با داغ شدن تنور انتخابات در تالار وحدت برگزار می‌شد، به فردی مسئولیت داد تا ضمن قرائت پیام افتتاحیه، از هاشمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند و بگوید: «ما به نمایندگی از دانشجویان خواستار حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم. اگر رئیس جمهوری ایشان را تایید می‌کنید صلوات بفرستید ...»

در آن زمان در مورد برخی انحرافات وی شایعاتی سر زبان‌ها بود و عده‌ای می‌گفتند چون ارتباطات قوی و محکمی با قاضی مرتضوی دارد، کاری به کارش ندارند! بهرحال در آستانه نهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، وی در راس خبرگزاری ایسکانیوز قرار داشت و بیشترین حجم اخبارش در حمایت از هاشمی و تخریب رقبایش منتشر می‌شد. اما همین که انتخابات برگزار و احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، ورق برگشت و ملک‌زاده به یکباره طرفدار دو آتشه‌ی احمدی‌نژاد شد! اندکی بعد از آن نیز یار غار و معاون مشائی در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و با آغاز دولت دهم نیز رئیس شورای ایرانیان شد و اخیرا هم که سر از معاونت وزارت امور خارجه درآورده بود!

شاید بهترین نمونه برای تعریف واژه‌ی «ابن الوقت»، شخص شخیص محمد شریف ملک زاده باشد که برایش مهم نیست که تملق چه کسی را بگوید و در دستگاه چه کسی خدمت کند؛ وی احتمالا حکایت گلستان سعدی را وارونه متوجه شده و معتقد است: مدام دست بر  سینه  پیش  امیر / به از آهن تفته کردن خمیر! بنابراین فقط به بالا رفتن صدتا یکی پله‌های نردبان فکر می‌کند. غافل از اینکه هر بالا رفتنی، پایین آمدنی نیز دارد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد از تحریر: ظاهرا نامبرده بازداشت شده!

هدف از تولید سلاح، دفاع و مقابله با دشمنان زورگو است

کارهای مراکز تحقیقاتی باید مکمل یکدیگر باشند تا از موازی کاری و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود/ مراکز تحقیقاتی حتماً باید در چهارچوب ضوابط خود با دانشگاه ها همکاری علمی داشته باشند/ هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگوست، در حالی که در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران کارخانجات و کمپانی های تسلیحاتی است.



در ادامه مطلب حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

عدم اعتماد به سجادی؛ پیام صریح به دولت در مورد ائتلاف جریان نفوذی

صبح امروز مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت‌خانه ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد. از مجموع آرا، تنها 87 نفر به سجادی که رئیس‌جمهور از او به‌عنوان یک ورزشکار قهرمان انقلابی دارای سابقه مدیریتی در سازمان تربیت بدنی یاد کرد، رأی موافق دادند و در مقابل وی با 137 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع از راهیابی به وزارت تازه تأسیس ورزش و جوانان بازماند. 



در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...