پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

ابراز محبت به مسئولین مورد تایید اسلام است اما مبالغه نشود



حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اهتمام به ساختن و شکل دهی هویت انسانی کودکان بر اساس خلقیات نیکو، از همان دوران ابتدایی، تأکید کردند: اساسی ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط ، و خودباوری در نسل جوان است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود، هدف از برگزاری جلسات متعدد با معلمان و اساتید را نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام معلم و استاد بیان کردند و با اشاره به برخی مطالب حرفه ای، دقیق، سنجیده و کارشناسی شده معلمان و اساتید استان خراسان شمالی، افزودند: این مطالب بسیار قابل استفاده و شنیدن آنها لذت بخش بود، ضمن آنکه نشان دهنده وجود استعدادهای برتر و اندیشه های خوب و روشن در خراسان شمالی است.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)
 
ادامه مطلب ...

به «کیش بعلاوه زیارت امام رضا(ع)» خوش آمدید!

«تور تفرحی سیاحتی مشهد، اقامت در هتل پنج ستاره، اسکان در نزدیکی سرزمین موج‌های آبی، سرو همه وعده‌های غذایی با منوی فرنگی در شاندیز و طرقبه و... همراه با امکان زیارت امام رضا(ع) در صورت تمایل!‌»

دور نیست که شرکت‌های مسافرتی برای تورهای مشهد مقدس خود چنین تبلیغاتی را منتشر کنند. نگاهی به این روزهای پایتخت معنوی کشورمان چنین آینده‌ای را با کمی بالا و پایین پیش رویمان قرار می‌دهد. شهری که به پیست رقابت برای ساختن پارک آبی‌های مختلف و مجهزتر تبدیل شده است، شهری که دارد به پدیده شاندیزش شناخته می‌شود و حالا رکورد دیگری هم زده است و آن افتتاح مجلل‌ترین هتل کشور در این شهر است. هتلی با این امکانات:


«این هتل دارای ۵ رستوران و اتاقهای مختلف است رستوران هایی که هر یک منوی جداگانه ای برای مشتریان خود دارد. در یکی از این رستوران ها غذای مراکشی سرو می شود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان اکنون از آن به عنوان چایخانه استفاده می کنند اما در آینده می توانند همانجا ماهیگیری کرده و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند.


اتاقهای آن نیز از شبی ۱۸۵ هزار تومان برای یک نفر قیمت دارد تا شبی دو میلیون تومان. اتاقهای لوکس این هتل به این دلیل گران هستد که مسافر می تواند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کند ضمن اینکه در این اتاقها که سوئیتهای ۷۰ متری پنت هاوس هستند، سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز وجود دارد.(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

علت عصبانیت دشمن تسلیم نشدن ایران در برابر تهدیدات خارجی است


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار یکهزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر جوان، حفظ و تقویت فضای نشاط و امید کنونی در میان جوانان نخبه،فراهم کردن امکان پیشرفت های علمی و پژوهشی بیشتر در میان استعدادهای جوان، توجه به درون زایی علمی بجای مرعوب شدن در مقابل پیشرفتهای علمی غرب، تقویت روحیه احساس مسئولیت نخبگان نسبت به آینده ملت و راضی نشدن به پیشرفتهای علمی کنونی را از ضروریات ادامه حرکت پرشتاب علمی کشور برشمردند و تأکید کردند: به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی انسانی جوان و مستعد خود و ایستادگی در مقابل فشارها، ازهمه گردنه های خطرناک عبور خواهد کرد و به قله سعادت خواهد رسید.

در این دیدار که در فضایی صمیمانه و پرنشاط برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی با تبریک به جوانان نخبه به خاطر توفیق به فعلیت رساندن استعدادها و توانایی ها، خطاب به آنان خاطرنشان کردند: شما جوانان عزیز نباید به این حد از نخبگی قانع باشید بلکه باید این بذر به ثمر نشسته به نهالی برومند و ثمربخش تبدیل شود که در همه زمانها و موقعیت ها بتواند میوه شیرین خود را به کام کشور، ملت، تاریخ و در نهایت بشریت، بچشاند.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)
ادامه مطلب ...

برای حذف اسرائیل یک بهانه و 24 ساعت وقت لازم داریم


خیلی‏ها حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی را با کتابهایش در حوزه دفاع مقدس و مقالات سیاسی اش در نقد دگراندیشان اصلاح طلب می شناسند. کتاب هایی با نام های پرتوی از خورشید، ‌نقد اندیشه، در ساحل سیاست، زمزمه عارفان،‌ نسیم سبز خاطره ها، ‌فرهنگنامه فرهیختگان، ولایت فقیه و ... شمار کتابهای این شاگرد آیت الله مصباح یزدی به 50 جلد می رسد که بسیاری از آنها به چاپ های متعدد رسیده اما بهانه این گفتگو، نقش و تاثیرات این چهره فرهنگی سیاسی در سپاه قدس و جایگاه ایشان به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه قدس است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در این گفتگو با طمأنینه و هوشمندی به همه سوالات ما پیرامون وضعیت سوریه، ‌مصر، ‌ترکیه، عربستان و کشورهای بیداری اسلامی جواب داد. از ابعاد رهبری بی نظیر رهبر انقلاب در حوزه بین الملل سخن گفت و از ارادت خود به حضرت آقا.

علی شیرازی که در دوره دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشگرش بود، شاید امروز از نزدیکترین افراد به فرمانده سپاه قدس باشد. از او می خواهیم از خصوصیات ناگفته و کمتر شنیده شده حاج قاسم بگوید. حاج قاسم این روزها در مرکز اخبار متعددی است که پیرامون تاثیر بین المللی نظام اسلامی و سپاه پاسداران در منطقه منتشر می شود و حجت الاسلام شیرازی حرفهای جدیدی از روحیات معنوی و مدیریتی حاج قاسم را با 9 دی در میان گذاشت.

تلاشهای حجت الاسلام شیرازی در جهت انتشار تقریظات رهبر معظم انقلاب در کتابهای دفاع مقدس در سالهای اخیر منجر به انتشار برخی از این دست نوشته های زیبا شده است. گفتگوی خواندنی 9 دی با حجت الاسلام شیرازی پیش روی شماست.

این روزها بحث های مربوط به سپاه قدس و اخباری که پیرامون نیروی قدس و سپاه قدس در رسانه ها منتشر می شود اخبار متکثر و متنوع و مفصلی است و اخیرا نیز سردار جعفری فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند که سپاه قدس در سوریه حضور دارد و شاید اولین بار بود که به این صراحت مسئولین ارشد نظامی کشور حضور سپاه قدس در یکی از محورهای عملیاتی مقاومت را که در واقع الان سوریه است تایید می کردند و قبل از آن هم در خطبه های نماز جمعه، امام خامنه ای فرمودند که ما در جنگ 33 روزه و در جنگ 22 روزه حضور نظامی و عملیاتی داشتیم و تاثیر گذاشتیم در حالی که قبل از این سابقه نداشت ایشان به این صراحت چنین فرمایشی داشته باشند و از طرف نظام چنین موضعی در این سطح به شکل رسمی اعلام بشود. آیا این آغاز یک فاز جدید در فعالیتهای برون مرزی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی است و آیا این نشان دهنده یک  فضای جدید در رفتار بین المللی امنیتی نظامی از طرف نظام است؟ یا این صراحت به اقتضای بیداری اسلامی است؟ به هر حال تحلیل شما به عنوان یک مقام ارشد و مسئول در حوزه بین المللی نظام از این دو موضعگیری ای که هر دو در واقع به محور مقاومت هم مربوط می شود چیست؟(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

وقتی تصاویر رهبری رعشه بر اندام دشمن می اندازد


روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به شدت نسبت به گسترش نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشور عراق واکنش نشان داد. 

در ابتدای این گزارش آمده بود: «در حالی که نفوذ ایران در عراق در سال های اخیر گسترش یافته، اکنون نشانه های جدیدی در این مورد به چشم می خورد. هزاران تصویر رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی که لبخند به لب دارد، در خیابان های کشوری نصب شده که روزگاری مردمش در جنگ هشت ساله با ایران، شرکت کرده بودند. همزمان با عقب نشینی نیروهای ایالات متحده از عراق، ایران به قدرتمندترین کشور شیعه منطقه بدل شده است.»

 گزارشگر آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: «پوسترهای آیت الله علی خامنه ای اولین بار در ماه اوت و در حداقل شش محله شیعه نشین بغداد و نیز در سراسر مناطق جنوبی عراق که اکثریت مردم آن ها شیعه هستند، دیده شد. این پوسترها به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت روز قدس نصب شدند و از آن زمان تاکنون به طور قابل توجهی افزایش یافته اند. گروه اصحاب الحق، یکی از این گروه های شبه نظامی است که به برپا کردن کارزار پوسترها و تصاویر خامنه ای افتخار می کند. این گروه قصد دارد تلاش های یک دهه گذشته ایالات متحده برای استقرار دموکراسی به شیوه غربی در عراق را خنثی کند.»(در ادامه مطلب بخوانید)
ادامه مطلب ...

امروز روز ملت هاست و اراده آنان تعیین کننده جهان فردا


رییس جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی طی سخنانی به بیان دیدگاههای کشورمان در خصوص مسایل مهم منطقه ای و جهانی پرداخت.

 به گزارش ایرنا متن سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است.
 من از سرزمین ایران، سرزمین شکوه و زیبایی، سرزمین علم و فرهنگ، سرزمین حکمت و اخلاق، مهد فلسفه و عرفان و دیار مهر و نور، سرزمین دانشمندان، حکیمان، فیلسوفان، عارفان، ادیبان، سرزمین بوعلی سینا، فردوسی، مولوی، حافظ و عطار و خیام و شهریار به نمایندگی از ملتی بزرگ و سرافراز، از پایه گذاران تمدن بشری و از میراث داران ارجمند جهانی و به نمایندگی از مردمانی آگاه، آزادیخواه، دوستدار صلح، مهربان و صمیمی که طعم تلخ تجاوزها و جنگهای تحمیلی را چشیده و عمیقاً قدرشناس ثبات و آرامش اند، اکنون در جمع شما خواهران و برادران خود از سراسر جهان حضور یافته ام تا برای بار هشتم در هشت سال مأموریت خدمتگزاری به مردم شایستة کشورم، به جهانیان نشان دهم که ملت شریف ایران همچون گذشتة تابناکِ تاریخی اش، اندیشه ای جهانی دارد و از هرگونه تلاش و مجاهدت برای تأمین، توسعه و تحکیم صلح ، ثبات و آرامش در جهان که البته تنها از طریق همفکری و همکاری و مدیریت مشترک میسر است، استقبال کرده و آن را مهم تلقی می کند.(در ادامه مطلب بخوانید)
 
ادامه مطلب ...

حمایت مجتبی واحدی و منتجب نیا از هتاکان به ائمه و پیامبر(ص)


مجتبی واحدی و منتجب نیا دو نمونه از افراد ظاهر الین و ملقب به اصلاح طلبی هستند که همواره دم از اسلام زده و در زیر سایه افرادی مانند کروبیها سینه می زنند. میگویند ما مسلمانیم و با اصل حاکمیت نظام اسلامی در ایران مشکلی نداریم. اما در زمانی که باید از حکوت جمهوری اسلامی دفاع کنند به بی راهه می روند و در دورانی که باید از حرمت پیامبر اکرم و ائمه اطهار صیانت کنند به صف دشمنان ملحد و بی دینی می پیوندند که اعتقادات یک میلیارد نفر مسلمان جهان را به بازی گرفته اند.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

ادامه مطلب ...

شاخ و شانه کشیدن متهم فراری برای نظام در آستانه بازگشت به ایران


ظاهرا شاخ و شانه کشیدن‎های آقازاده فراری برای نظام تمامی ندارد و در حالی که برخورد قضایی انتظار مهدی هاشمی را می‎کشد، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ترحیج داد این بار از طریق رسانه انگلیسی بی‎بی‎سی آنهم چندساعت قبل از ورود به ایران، با لحنی طلبکار، اعلام کند که «حرف‎هایش را در تهران خواهد زد » تا روشن شود که پروژه انگلیسی بازگشت مهدی هاشمی، خط آغاز فتنه جدیدی است که در سال منتهی به انتخابات انتظار ایران را می‎کشد.

پروژه انگلیسی بازگشت مهدی هاشمی به ایران که پس از سه سال فراری بودن در کشورهایی نظیر انگلیس، در روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید کلید خورده است، امشب و با ورود مستقیم تلویزیون دولتی انگلیس برای تبلیغات و پوشش رسانه‎ای این بازگشت وارد فاز جدیدی شد تا فرزند متهم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین حضور رسانه‎ای خود پس از سه سال فرار و زندگی مخفی، ترجیح دهد به سوالات خبرنگار بی‎بی‎سی فارسی که برای پوشش بازگشت وی به فرودگاه دبی اعزام شده بود پاسخ دهد و این در حالی بود که ادبیات قلدمآبانه حاکم بر این مصاحبه حکایت از تلاش این متهم فراری برای خط و نشان کشیدن برای نظام دارد.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)
ادامه مطلب ...

فائزه هاشمی دستگیر شد


بر اساس اخبار واصله فائزه هاشمی ساعاتی پیش دستگیر شد.

از آنجا که نامبرده از اجرای حکم استنکاف ورزیده و خود را معرفی نکرده بود لذا توسط ماموران ذی زبط و بر اساس حکم قانونی روانه زندان شد.

فائزه هاشمی به حکم دادگاه به شش ماه حبس محکوم شده بود.

در همین زمینه پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران اعلام کرد: فائزه هاشمی جهت اجرای حکم محکومیت خود شامگاه روز شنبه بازداشت شد. فائزه هاشمی پیشتر از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده بود.(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...