پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

عکس: عزاداری‌ موسی‌ بن‌ جعفر(ع) با مداحی محمدرضا طاهری


مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شب گذشته با حضور انبوه عزاداران در حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) در خیابان ایران برگزار شد .(مابقی عکس هارا در ادامه مطلب مشاهده نمایید)

ادامه مطلب ...

حکم "عقل"، عمل نکردن به توصیه های اخیر هاشمی است


حجه الاسلام و المسلمین طائب تاکید کرد که عقلای نظام به برخی توصیه های اخیر هاشمی گوش نخواهند داد.

 حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره توصیه اخیر هاشمی رفسنجانی به مؤسسه حفظ آثار امام مبنی بر بازگشایی مخزن اسناد محرمانه اظهار داشت: اینکه آقای هاشمی از بیان این مطالب چه هدفی را دنبال می‌کند مشخص نیست و ما هم نمی‌خواهیم سخنان وی را رمزگشایی کنیم.
طائب ادامه داد: اگر در تاریخ انقلاب به هر دلیلی برخی مسائل محرمانه باقی مانده حتما دو دلیل داشته است؛ دلیل اول آن این است که اگر این اسناد رمزگشایی شود ممکن است چهره برخی افراد برای مردم تغییر کند و مسئله دیگر آن نیز دستیابی دشمن به سلسله اطلاعاتی است که می‌تواند از ما بدست آورده و ضربه بزند.
* عقلای نظام به توصیه اخیر آقای هاشمی گوش نخواهند داد
این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه عقلای نظام به این حرف آقای هاشمی گوش نخواهند داد، افزود: این مورد هم در ذیل برخی توصیه‌های هاشمی است که به ضرر بوده و عقلا هم به آن عمل نکرده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه هاشمی حتی در زمان دولت 8ساله‌اش به برخی بولتن‌های خبری که اخبار محرمانه پخش می‌کردند اظهار ناراحتی کرده بود یادآور شد: او در مصاحبه با کیهان اظهار داشت که از برخی مطالب روزنامه‌ها ناراحت می‌شود.
* مردم با تربیت حضرت امام روحیه ضدشاهی دارند
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: مردم ما از کسی که بخواهد برای خودش جدا از قدرت الهی و قدرت مردم، قدرتی قائل باشد بیزار هستند چرا که آنها با تربیت حضرت امام روحیه ضدشاهی دارند و اوصاف شاهی را نمی‌پذیرند.
وی بیان اینکه امروز کل دنیا فهمیده فتنه 88 برنامه‌ای برای براندازی بود که برخی در آن رفوزه و مردود شدند، افزود: مردم حتی با این افراد هم با سماحت رفتار کردند لذا اگر آنها می‌خواهند به خط سالم برگردند باید اجازه دهند همین یک مقدار احترام برای مردودشدگان فتنه باقی بماند.

حضور یک مجرم امنیتی در کنار هاشمی+عکس


اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور در مجتمع پردیس دانشگاه آزاد با برخی از دانشجویان‌ و اساتید حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش جهان، گذشته از نحوه هماهنگی انجام این دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد که نکات قابل تاملی را در خود دارد، حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در صدر این مجلس و در کنار پدر در حالی که رای قطعی محکومیت وی به حبس صادر شده، بسیار قابل تامل است.(در ادامه مطلب بخوانید)
ادامه مطلب ...

مثل اینکه حصر خانگی به کروبی ساخته!


ملاقات فرزند کروبی با پدر خود و انتشار عکس این ملاقات 3 ساعته خانوادگی در فضای مجازی، جنجال گسترده ای را در محافل رسانه ای ضدانقلاب برپا کرد.

به گزارش کیهان، محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی در صفحه فیس بوک خود عکسی را از پدرش منتشر کرده و توضیح داده است این عکس مربوط به دیدار وی و خانواده با پدر است.

حسین کروبی در صفحه فیس بوک خود آورده است: «ضمن تشکر از همه دوستانی که ابراز محبت و خوشحالی کردند، باید عرض کنم این عکس مربوط به دیدار امروز (13رجب) با پدر است. امروز آقای کروبی را به منزلشان در جماران آوردند و فرصتی سه ساعته برای دیدار با خانواده فراهم گردید.»

بلافاصله به دنبال انتشار این خبر و تصویر، موجی از اعتراض ها محافل رسانه ای اپوزیسیون را فرا گرفت. این محافل بی آن که توضیح دهند غیر از مفت خوری و پرگویی، چه مبارزه درخوری کرده اند، به کروبی حمله ور شده اند که حسابی خوش می گذراند و دوره حصر حسابی به او ساخته است!

شبکه بالاترین در این باره نوشت: «چه قدر چاق شده! مرسی حبس خانگی این چه نوع حبس خانگی است که آدم چاقتر می شود؟ خزعلی هم پس از اعتصاب غذا چاقتر به نظر می رسید. خدا حفظ کند کروبی را برای نظام که اگر نبود جمهوری اسلامی رفته بود(!) برای چی به کروبی میگن شیخ شجاع؟!! چه شجاعتی به خرج داده؟! غیر از اینکه مدت هاست صداش درنمیاد؟!! مگه خزعلی از داخل نمیاد تو نهاد مردمی و گفتگو نمی کنه؟!! مگه زندانی های سیاسی بیانیه نمی دهند؟! مگه در زندان کسی اعتصاب غذا نمی کنه؟! این کروبی هیچ کاری نکرده واسه این جنبش! این موسوی و کروبی باعث تقویت رژیم هم شدند.»

بالاترین در مطلب بامزه دیگری نسبت به چاق شدن کروبی هشدار داد و نوشت: به عنوان یک ناظر نگرانی خود را از چاقی کروبی اعلام می کنم. مشخص نیست که نهادهای امنیتی چه خورشت و برنجی به او خورانده اند تا به یکباره اینقدر وزن اضافه کند. خطر حمله قلبی برای شیخ عزیز وجود دارد و بعید نیست در صورت ادامه این روند توان راه رفتن را نیز از دست دهد(!)

این شبکه اپوزیسیونی در نوشته دیگری آورده است: «درسته که مهدی کروبی کمی وزن اضافه کرده است. اما از کجا معلوم این موضوع به خاطر خوش گذشتن به او بوده باشد؟! به نظر من هیچ بعید نیست که ماموران عمدا به او غذای چرب و پرکلسترول خورانیده باشند تا سکته کند»!

یکی دیگر از کاربران در دفاع از ساختن دوره حصر به کروبی نوشت: این است مرام ما در برابر کسانی که زندانی و شکنجه می شوند؟

در خبرها خوندم که شیخ مهدی کروبی در طول دوران تحت حفاظتش بسیار خوش بر و رو و چاق شده. خوب اولاً به کسی چه کار داره که به این بابا خوش می گذره یا چاق شده؟ اون بار هم گیر داده بودن به مهدی خزعلی که این بابا چرا بعد از اعتصاب غذا چاق شده!!! یعنی الان کسی هیچ کاری غیر از این نداره که مهدی کروبی و میرحسین و خزعلی و دیگران در اعتصاب غذا یا تحت حفاظت چاق می شند؟ حالا اگه همیشه مریض بودند و بهشون مرخصی پزشکی نمی دادند و خدای نکرده شکنجه می شدند، خوب بود؟ اون یکی گیر داده چطور مثلاً تاجزاده و نوری زاد و ابطحی و دیگر اصلاح طلبان زندانی از تو زندان به اینترنت دسترسی دارند و کنفرانس خبری میدن! آقا نمی خواین دست از حسادت بردارین؟

1+5 دو هفته پس از مذاکرات بغداد زیر میز زد


کمتر از دو هفته پس از برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد، نشانه‌های جدی از بروز اخلال از سوی طرف‌های غربی در حال بروز است، به‌طوری که هلگا اشمید معاون آلمانی کاترین اشتون که بر اساس توافق گفت‌وگوهای بغداد قرار بود در فاصله میان این گفت‌وگوها تا دور بعدی در مسکو، در جلسات مشترکی با علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، دستور کار و چهارچوب‌های گفت‌وگوها را مشخص کنند، به‌طور واضحی از حضور در این فرآیند سازنده طفره می‌رود.(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

موسس انجمن حجتیه:با این مردم کشی، مگر می شود شاه را بیرون کرد؟


واقعه ی پانزده خرداد سال1342 در تاریخ معاصر ما، نقطه ی آغاز رسمی قیام علیه رژیم منحوس پهلوی به حساب می آید. این قیام سرنوشت ساز، تا آنجا حائز اهمیّت است که حضرت امام(رحمت الله علیه)در سخنانی پس از پیروزی انقلاب فرمودند:«...کسانیکه 15 خرداد را به وجود آوردند بشناسید؛ و کسانیکه 15 خرداد را دنبال کردند بشناسید؛ وکسانیکه ازاین به بعد امید تعقیب آنها هست بشناسید؛ و مخالفین 15 خرداد، و مقصد 15 خردادرابشناسید.» (در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

هرگونه توقف، خودشگفتی و تلاش برای کسب محبوبیت، ممنوع


رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم دلدادگان وشیفتگان امام خمینی (ره) تاکید کردند: بزرگنمایی محافل سیاسی دنیا درباره خطر ایران هسته ای، دروغ و فریبی بیش نیست زیرا ترس آنها از ایران"هسته ای" نیست بلکه ترس اصلی آنها از ایران "اسلامی" است.(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

فرشتگانی با گلاب های بهشت


بشکن به غریو شادی؛ سکوت سرد زمان را!

بشکن، دف بیاور، دف! که فصل سبز سماع آمد!

فصل عشق بازی با سرود سبز مولا!

مردی می آید؛ مردی که تنها «جوانمرد» گیتی در چکامه تاریخ است!

مردی که با تمام شکوهِ خداوندی، اسب وحشی زمان را لگام خواهد زد!

مردی که هیچ «خندقی» جلودارش نیست و هیچ «خیبری» تابِ بازوان ستبرش را ندارد! مردی که هیچ «عَمرو و مَرحبی» مقابلش قد علم نخواهد کرد؛ مگر هم آغوش خاک شود! مردی که ابرهای تیره را به بال اسب های وحشی باد، گره خواهد زد تا مناظر آسمان را کسی با نگاه تیره نپوشاند!

مردی که تمام افسانه ها و اساطیر را به نگاه تیزبین «ذوالفقار» خواهد سپرد!

مردی که مترسک های شرّ و بدبختی را از ذهن زنان و کودکان بی گناه، خواهد زدود!

مردی که «حکومت اسلامی» را در زمین و آسمان جار خواهد زد و زمین، برای اولین بار، مزه «عدالت» را خواهد چشید!

مردی که میدان جنگ، برایش مصلّی؛ و دارالخلافه، برایش میدان مبارزه با نفسْ خواهد بود و فرشتگان، با غریو «و العادیات»، برایش سرود فتح، خواهند خواند!

کعبه بود و سرود سبز ولایت که غریو «یا علی» را همراهی می کرد!

کعبه بود و «نوزادی» که تمام ستارگان را به میهمانی ولادتش فرا خوانده بود و عطر بهشت، از تراکم فرشته ها، فضای کعبه را فرا گرفته بود.

کعبه بود و خیل فرشتگانی که با گلاب های بهشت، مولود زیبای فاطمه، بنت اسد علیهاالسلام را شستشو می دادند. کعبه بود و میزبانیِ بی نظیری که هیچ گاه سابقه نداشت!

فقط حیدر امیرالمومنین است


رسید حیدر و این خاک نور باران شد

به یمن آمدنش عالمی مسلمان شد

 

همین که دروسط کعبه او تولد یافت

گلِ خدا شد و کعبه به پاش گلدان شد

 

تمام گرمی بازار حسن یوسف بود

پس ازعلی چقدرنرخ یوسف ارزان شد

 

علی قدم زد و خورشید زیرپای علی

زخاک سر زده و آفتابگردان شد

 

امام کعبه رسید و به یمن آمدنش

سرود روی لب مصطفی علی جان شد

 

برای آمدنش کعبه پیش دستی کرد

و سینه چاکی او زودتر نمایان شد

 

اگرچه قنبراو پادشاه قلب من است

ولی گدای علی هرکه گشت سلمان شد

 

لبش که وا شد و ‌ذکرخدا به لب آورد

زمین نه عالم هستی بهشت عرفان شد

 

علی امام من است و منم غلام علی

علی برای تمامی خلق سلطان شد

روح الله...


روح‌الله الموسوی‌ الخمینی در روز بیستم جمادی‌الثانی روز کوثر ولادت فاطمه زهرا (س) 1321ق/ 1281ش، در خانواده‌ای از اهل علم و مبارزه و تقوا و هجرت دیده به جهان گشود.

و در پنج ماهگی، پدرش آقا مصطفی به جرم حمایت از مظلومین به دست اشرار محلی به شهادت رسید. روح‌الله در آغوش مادری مهربان (بانو هاجر) و سرپرستی عمه‌ای دلسوز (صاحبه خانم) و دایه‌ای پرهیزگار (ننه خاور) پرورش یافت و همزمان آموزش‌های اولیه سوارکاری و تفنگداری و تیراندازی را طی کرد.

دوره اول (از 1281- 1300ش)

دوران کودکی و نوجوانی روح‌الله همزمان با بحرانهای سیاسی و اجتماعی ایران سپری شد. وی از همان ابتدای زندگی، با درد و رنج مردم و مشکلات جامعه آشنا بود و تأثر خود را با ترسیم خطوطی به صورت نقاشی بروز می داد، و همراه خانواده و اطرافیان در سنگر دفاع ساخته و پرداخته و در کوران حوادث و مسائل به مجاهدی تمام عیار تبدیل می‌شد.

برخی از حوادث متأثرکننده این دوران مثل بمب‌باران مجلس در نقاشی ها و مشق های خوشنویسی دوران کودکی و نوجوانی او منعکس شده و در دسترس است. از جمله قطعه شعری است در دفترچه یادداشت دوران نوجوانی (9-10 سالگی) با عنوان: غیرت اسلام کو جنبش ملی کجاست خطاب به ملت ایران:

هان ای ایرانیان، ایران اندر بلاست
مملکت داریوش دستخوش نیکولاست



  • تحصیلات روح‌الله

روح‌الله با بهره‌وری از استعداد فوق‌العاده، رشته‌های مختلف علوم را به سرعت طی کرد. علاوه بر فقه و اصول و فلسفه، عرفان را نیز در عالیترین سطح نزد اساتید برجسته آن زمان در خمین، اراک و قم طی کرد و در مدت 6 سال جهش فوق‌العاده ای داشت حتی اسفار را پشت سر گذاشت و از فضلا و شخصیتهای برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌آمد.

  • اولین خطابه رسمی روح‌الله

روح‌الله ضمن تحصیل در اراک در ایام 19 سالگی در مراسم بزرگداشت رکن اعظم مشروطه مجتهد طباطبائی اولین خطابه خود را قرائت کرد و تحسین حاضرین را برانگیخت. این خطابه در واقع بیانیۀ سیاسی بود که به جهت قدردانی از زحمات و خدمات علمدار مشروطیت از جانب حوزه علمیه اراک از زبان یک طلبه جوان قرائت می‌شد.

از قول روح‌الله نقل شده ... پیشنهاد شد منبر بروم، استقبال کردم آن شب کم خوابیدم، نه از ترس مواجه شدن با مردم، بلکه به خود فکر می‌کردم فردا باید روی منبری بنشینم که متعلق به رسول‌الله است.

از خدا خواستم مدد کند که از اولین تا آخرین منبری که خواهم رفت، هرگز سخنی نگویم که جمله‌ای از آن را باور نداشته باشم ... و این خواستن عهدی بود با خدا بستم، اولین منبرم طولانی شد، اما کسی را خسته نکرد ... و عده ای احسنت گفتند، وقتی به دل مراجعه کردم از احسنت گویی‌ها خوشم آمده بود، به همین خاطر دعوت دوم و سوم را رد کردم و چهار سال هرگز به هیچ منبری پا نگذاردم.

دوره دوم زندگی روح‌الله (از 1300ش-1320)

این دوره از زندگی روح‌الله با هجرت به قم آغاز شده است، با سیاست های دین‌زدایی رضاخان و تا 1320 ادامه دارد، در این دوره روح‌الله مشغول تحصیل و تدریس و تألیف کتاب و آشنایی با علمای برجسته مبارزی همچون حاج آقا نورالله اصفهانی و مدرس و برخی دیگر می باشد. در این دوره اختناق رضاخانی؛ هدف علما حفظ حوزه قم بود. اهمیت آن در آن زمان کمتر از تأسیس حکومت اسلامی در سال 57 نبود.

دوره سوم ( از 1320-1340)

این دوره از زندگی امام با 40 سالگی آغاز می‌شود و مصادف است با دو حادثه مهم، یعنی بروز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران، خروج رضاخان از ایران و آغاز سلطنت محمدرضا. بنابر اعتقاد امام این زمان فرصت مناسبی برای قیام اصلاحی بود.

با همه کوشش ها و اقدامات روح‌الله قیام مورد نظر صورت نگرفت. امام در این دوره عالمی است کامل و جامع الشرایط، رهبری است هوشیار با پشتوانه دانش و بینش سیاسی با کوله‌باری از تجربه دوران 20 ساله رضاخانی، که شناخت کاملی از اوضاع ایران و جهان دارد، لذا با صدور بیانیه‌ای در 11 جمادی‌الثانی 1363ق/1323ش زمان مناسب قیام را یادآوری می‌کند: امروز، روزی است که نسیم روحانی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد و شهوتران بر شما چیره و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.

دوره چهارم زندگی امام (از 1340-1368)

این دوره همزمان با دو حادثه ناگوار آغاز می‌شود یکی رحلت آیت‌الله بروجردی (10 فروردین 1340) که ضایعه‌ای برای جهان اسلام و در عین حال رفع موانع برای دشمنان ایران و اسلام بود. دیگری رحلت آیت‌الله کاشانی قهرمان مبازره با استعمار انگلیس که روزگاری نامش لرزه بر اندام دشمنان ایران و اسلام می‌انداخت.

همزمان با تسلط امریکا بر امور مملکت، فشار بر رژیم برای اجرای اصلاحات آمریکایی افزایش یافت و در قالب اصلاحات ارضی و لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی با چشم‌اندازی ظاهراً مردم فریب رخ نمود ولی در باطن از اتحاد شومی خبر می داد و تسلط آمریکا و اسرائیل و عوامل آنها را بر کلیه شئون مملکت فراهم می‌کرد.

در این زمان امام در برابر اصلاحات آمریکایی به شدت ایستاد و رژیم شاه به تلافی، در دوم فروردین 1342 که مصادف بود با شهادت امام جعفر صادق (ع) به مدرسه فیضیه یورش برد. در این حادثه تعدادی شهید و مجروح شدند.

امام در پیامی به مناسبت چهلم فاجعه فیضیه دست به افشاگری زد : من مصمم هستم که از پای ننشینم تا دستگاه فاسد را به جای خود بنشانم. امام نطق تاریخی خود را در 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه ایراد کرد و شاه فرمان خاموش کردن فریاد امام را صادر کرد. در شامگاه 14 خرداد امام دستگیر و به زندان قصر منتقل شد.

صبح 15 خرداد خبر دستگیری امام به تهران و سایر شهرها رسید و مردم به خیابانها ریخته با شعار یا مرگ یا خمینی به سوی کاخ شاه به حرکت درآمدند و قیام با شدت سرکوب شد و به خون نشست.

قیام (15 خرداد 42) علی‌الظاهر با تبعید رهبر انقلاب به ترکیه و سپس عراق از جوشش و جنبش افتاد. واقعه مرموز شهادت اقا مصطفی فرزند امام در 56 روح تازه ای به جنبش دمید. چاپ مقاله‌ای توهین‌آمیز به امام و روحانیت در 17 دی ماه 1356 در روزنامه اطلاعات اعتراض شدید جامعه مذهبی را برانگیخت و قیام 19 دی ماه 1356 را به دنبال داشت.

مراسم چهلم شهدای 19 دی قم به صورت پیامی در تبریز و اصفهان و یزد و شیراز و شهرهای دیگر ادامه یافت و به کشتار فاجعه 17 شهریور 57 منجر شد همچنین فرار شاه و ورود امام را به وطن نوید داد.

مردم در پی استقبال بی سابقه خود در بهشت زهرا سخنرانی تاریخی امام خود را شنیدند و حکم سرنوشت‌ساز ایشان را در لغو حکومت نظامی در 21 بهمن 57 با جان دل گردن نهادند و در پیشگیری از حملات نیروهای رژیم با، مناطق حساس را سنگربندی و در مدت 24 ساعت مبارزه بی‌امان، طرحهای کودتاچیان را نقش بر آب و هرگونه فرصت را از آنها سلب کردند. و بالاخره پیروزی قیام 15 خرداد در شب 22 بهمن 57 به گوش رسید.

از صبحدم 22 بهمن تا 13 خرداد 1368(رحلت امام) حوادث سنگین بیشماری با محدودیت و نقش خصمانه آمریکا و حمایت همه جانبه دول غربی با کمک گروهها و احزاب متعدد چپ و راست در ایران در مقابله با انقلاب اسلامی بروز کرد.

این حوادث آن قدر گسترده بود که در این مختصر نمی‌گنجد، فقط در یک جمله می‌توان گفت هر کدام از آن حوادث به تنهایی می‌توانست مسیر انقلاب را منحرف کند و به شکست بکشاند، اما الطاف الهی و هوشمندی امام و وفاداری و آگاهی ملت ایران، تمام توطئه‌ها را خنثی کرد به گونه‌ای که ملت ایران، در سال 1368 در حالی که با پیکر مطهر امام خویش پس از 11 سال تحمل سختی‌ها و مشکلات وداع می‌کرد، جمعیت چندین برابر بیشتر از لحظه ورود بود.

عکس: یاد آن پیر جمارانی بخیر


برای مشاهده مابقی عکس ها حتما به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه مطلب ...

حضورمحمدهاشمی درجلسات مجمع‌تشخیص به بهانه ریاست دفتر برادرش!

 با آغاز بکار دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و در شرایطی که محمد هاشمی رفسنجانی برادر رئیس مجمع تشخیص برای حضور در این دوره حکمی دریافت نکرده است، اخبار دریافتی حاکی از حضور محمد هاشمی با بهانه ریاست دفتر رئیس مجمع تشخیص در جلسات این مجمع است.

 در حالی که محمد هاشمی حکمی برای حضور در دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نکرده است، با بهانه مسئولیت دفتر ریاست مجمع، در جمع اعضا جلسه بصورت ثابت حاضر می‌شود که تصاویر حضور وی در رسانه‌ها نیز منعکش شده است.
 
این در حالی است که محمد هاشمی، در گفتگویی با ایسنا در ارزیابی ترکیب جدید مجمع تشخیص نظام ، با استقبال از عدم دریافت حکم عضویت در مجمع گفته بود:  "این‌که اسم من این‌بار در ترکیب مجمع تشخیص مصحلت نظام نیست، جای شکرگزاری دارد، چراکه داشتن مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی، بسیار دشوار است، باید در عاقبت همه ما بابت مسوولیت‌هایمان پاسخگو باشیم و من از مقام معظم رهبری از این جهت که این‌بار مرا معاف کردند، تشکر می‌کنم."
 
با توجه به اهمیت مذاکرات صحن مجمع و عدم انتصاب ایشان به عضویت در مجمع، مناسب است دلایل حضور وی در جلسات فوق و عدم رعایت ضوابط موجود بررسی و اعلام گردد.
 
این در حالی است که یکی از انتقادات جدی که همواره به هاشمی رفسنجانی مطرح بوده است، بکارگیری بستگان در مجموعه های مرتبط است که آفت‌هایی همچون استنکاف آنها از ضوابط موجود پس از پایان دوره مسئولیت و ادامه فعالیت به هر قیمتی در محیط های مربوطه دارد.

ویژه نامه میلاد حضرت جوادالائمه (ع) و حضرت علی اصغر (ع)


دهم رجب سال 60 قمری  است. خانه امام حسین (ع) دوباره نور باران می شود و از پنجره کوچک آن، آسمان مدینه روشن می گردد. برای حسین (ع) دسته گلی زیبا فرو فرستاده بودند. اشک شوق و برق شادی او بر صورت نوزاد می نشیند و گلبرگ رخش را با شبنم صبحگاهی، با طراوت تر می سازد. خدا به حسین (ع) پسری دیگر عطا فرمود که نیازمند و غنی بر نامش دخیل بسته اند و قنداقه زیبایش را قبله نیازهای خود ساخته اند.

نامش را علی نهاد. مانند دو پسر دیگرش و عشقی بیکرانه از محبت پدر و مولای خویش علی (ع) را به تصویر کشید. نامش را علی نهاد و فرمود که اگر خدا هزار پسر به او دهد، همه را علی نام خواهد نهاد. آری، او هم علی بود که شکوه و نامت، بلندتر از آسمان بود و زیباتر از صبح و روشن تر از باران.

آغوش مهربان پدر تو را در خود جای می دهد و چشمان او بر تو می گرید. تو مولود کربلایی. تو شش ماهه عاشورایی. تو آمده بودی که فقط در قافله عشاق بمانی. تو آمده بودی که همسفر کربلا شوی. تو آمده بودی که حج را ناتمام بنهی. میلاد تو شادی را غریبانه کنار می زند و اشک را در چشمان همه جاری می سازد. آخر، تو از زندگی، فقط عطش و شهادت را دریافتی. تو آمده بودی که به شهادت آبرو دهی. تو کوچکترین قربانی هستی؛ اما با همه کوچکی، حماسه ات بی هماورد بود و نام تو در ردیف اول عشقبازان عاشورا حک شد. سلام بر نام بلندت که زمزمه مستان است، ای علی اصغر (ع).

 

ولادت فرخنده و مسعود نهمین آیت سروری و پیشوای کرامت و بخشندگی، امام محمد تقی علیه السلام مبارک باد


 زینتِ بخشندگان، امام جواد (ع) می آید تا زمین مدینه، یک بار دیگر مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند. می آید تا چشمان آسمان را به روشنی سیمایش روشن شود و لاهوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد.

کبوتر دل در هوای طواف گنبد نورانی کاظمین، پر می گشاید تا همراه با فرشتگان الهی؛ حرم مطهرش را با بال‌های خود غبار بروبد و دیده را به ضریح او روشن سازد. در زاد روز مولود مبارک رجب، با یک آسمان نیاز از یگانه بی همتا می خواهیم در دریای بی کران بخشش جوادالائمه غرقمان سازد و در زمره شیفتگان واقعی او قرارمان دهد.

هزار جان گرامی ، فــدای جــود جــواد           دل شکسته خود بسته ام به بود جـــواد

هماره می رسد از کائنات و مخلوقـــات          ندای ذکر و ثنا ، مدحت و درود جــــواد

 

اگر سپاه در انتخابات دخالت می‌کرد که مطهری الان نماینده نبود

فرا رسیدن ماه خرداد و ایام ارتحال معمار انقلاب اسلامی، بهانه ای شد تا قرار گاه عمار با برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان "دهه خط امام" به بررسی ویژگی های گفتمانی "خط امام" بپردازد.
در ششمین نشست از این سلسله همایش، دکتر مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران و عضو قرارگاه عمار به ایراد سخنرانی پرداخت.


بسم الله الرحمن الرحیم. بنده می خواهم بزرگترین ویژگی که می شود برای حضرت امام(ره) نامبرد را با برداشتی از صحیفه امام(ره) خدمت شما عرض کنم. این را می توانم مستند کنم به یکی از مطالب خود صحیفه که اگر آن نسخه اولیه اش را که صحیفه نور نام داشت شما داشته باشید، در جلد اولش، این اولین مطلبی است که از امام نقل شده و آمده است. تاریخش مربوط می شود به 15 اردیبهشت 1323 که اگر حساب کنیم، امام در یک همچین تاریخی 41 ساله بودند. الان من 54 سالم است، حساب کنیم که آدم جوان یا میانسالی که 13 سال از حالای من کوچکتر است، هر کسی واقعاً قیاس کند، یا کسانی که زیر 40 سال هستند فکر کنند که الان 40 سالشان است، 10 سال دیگر آیا به اینجا می رسند؟(در ادامه مطلب حتما بخوانید) ادامه مطلب ...

لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس نهم تکیه زد

برای ریاست مجلس نهم علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل کاندیدا بودند که از 275 رأی مأخوذه علی لاریجانی با کسب 173 رأی پیروز این رقابت چند ماهه شد و به ریاست موقت مجلس نهم منصوب گردید. همچنین حداد عادل 100 رأی کسب کرد و دو نماینده نیز رأی سفید دادند.

خاطر نشان می شود، بعد از تصویب اعتبار نامه نمایندگان انتخاب هیئت رئیسه دائم که به مدت یک سال ادامه دارد در صحن مجلس برگزار می شود.



بنا بر این گزارش، در جلسه امروز مجلس 6 نماینده غایب بودند و همچنین هفت نماینده به رغم آنکه در صحن مجلس حضور داشتند اما در رأی گیری شرکت نکردند.

مجلس نهم دارای 288 نماینده است که در جلسه امروز 282 نماینده حاضر شدند.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس نهم

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اولین جلسه علنی مجلس نهم که از صبح امروز یکشنبه برگزار شد، پیام ‌حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به این مجلس را قرائت کرد.

متن‌ این‌ پیام‌ ‌به این‌ شرح‌ است‌:



در ادامه مطلب حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟


"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امکان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

" التماس دعا"