پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

شخصی که می‌خواهد رئیس جمهور بشود باید رسماً فتنه را محکوم کند


آیت‌الله "احمد جنتی" در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان "علامه بزرگوار سید عزالدین حسینی زنجانی" و "مرتضایی‌فر" گفت: ایامی که ما الان می‌گذرانیم ایام انتخابات است و مسائل دیگر اهمیت آنچنانی ندارد و مقام معظم رهبری هم اول سال مسئله حماسه سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند؛ لذا حماسه بار مفهومی خود را دارد، یک کار عادی و متعارف نامش حماسه نیست.

وی ادامه داد: حماسه آن حرکتی است که یک گروه خط شکن در میدان جنگ انجام می‌دهند؛ یعنی این‌ها دشمن را عقب می‌رانند و خط را می‌شکنند با سینه سپر کردن و ایثار کردن و آمادگی برای هر خطری حماسه را می‌آفریند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که حماسه سیاسی عمدتاً مسئله انتخابات است و مسائل دیگر موضوعات فرعی است، افزود: هر دو انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اهمیت دارد؛ لذا انتخابات شوراهای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است برای این که همه مردم با آن سرو کار دارند و اگر اعضای شوراها سالم باشند خیرشان به مردم می‌رسد و اگر ناسالم باشند شر می‌شود و برای مردم مشکل آفرین خواهد بود.(در ادامه مطلب بخوانید)


وی با انتقاد از تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحیت اعضای این شوراها نزدیک به صفر است.

آیت الله جنتی افزود: ما هم اکنون در شورای نگهبان 34 سال است که کار می‌کنیم و در سراسر کشور دفتر و ناظر داریم و هم چنین با بانک اطلاعاتی و استعلام از مراکز اطلاعاتی از جمله سپاه پاسداران، ناجا و جاهای دیگر در مورد کاندیدای ریاست جمهوری اظهارنظر می‌کنیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که بیش از چند صد هزار نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: چه کسی می‌تواند صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را تایید کند، آیا مجلس باید از نظر قانونی به این صلاحیت‌ها رسیدگی کند؟ مگر مجلس می‌تواند، اهمیت این انتخابات بسیار زیاد است.
 
وی تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مسئله‌ای که مطرح است این است که کسی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخابات می‌شود به نوعی آبرو، زندگی، معاش و رفاه مردم است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: ملت می‌خواهند اختیار مملکت را دست کسی بدهند که دارای صفاتی که در اصل 115 قانون اساسی از جمله مذهبی بودن، سیاسی بودن، داشتن تقوا، ایمان، مدیریت، تدبر و حسن سابقه باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت:اگر بنا باشد که این صفات را یکجا در وجود یک شخص بیابیم باید به خداوند سفارش دهیم که از آسمان برایمان بفرستد.

وی بیان داشت: شورای نگهبان در حد توان و در حیطه قانونی خود تمام تلاش را دارد که کسانی را که به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب می‌کند حداقل این شرایط را داشته باشند و گمان نمی‌کنم در شخصی همه این شرایط وجود داشته باشد.

آیت‌الله جنتی با بیان این که داشتن ایمان و تقوا در وجود کاندیدا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر شخصی فاقد ایمان و تقوا باشد تمام قدرتی را که دارد در مسیری دیگر خرج می‌کند و به راهی دیگر می‌رود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مدیر و مدبر بودن در خصوصیات کاندیداها گفت: مسئله مهم دیگر مسئله مدیریت و درایت شخص کاندیداست که می‌خواهد مملکت را با توجه به مشکلات مختلفی که پیش رو دارد اداره کند و باید به طور نسبی دارای این ویژگی‌ها باشد.

وی افزود: کسانی که می‌گویند برقراری رابطه با آمریکا تحریم‌ها را می‌توان برداشت؛ باید به آن‌ها خندید و این بیشتر شبیه یک جوک است مگر تاکنون آمریکا به نفع کشوری کار کرده است. تسلیم شدن مقابل آن‌ها یعنی سپردن منافع مملکت به دست آن‌ها.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه افزود: کسانی که مسئله اشرافی گرایی را دنبال می‌کنند و یا به دنبال ثروت برای قدرت و بالعکس هستند باید در انتخاب آن‌ها دقت ویژه‌ای داشت.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان در حدود قانون تمام تلاش خود را می‌کند که اسامی را که اعلام می‌کند دارای این صفات و ویژگی‌ها نباشند و شما باید تشخیص دهید و اگر چنانچه اهل تشخیص نیستید؛ از افرادی که اهل تشخیص هستند بپرسید که اگر خصوصیات منفی را داشتند به آن‌ها رای ندهید.

رئیس شورای نگهبان در ارتباط با موضع گیری مقابل فتنه از سوی کاندیداها تصریح کرد: بهتر است که کاندیداها موضع خود را در مقابل وقایع فتنه و طراحی‌های آمریکا در ایجاد فتنه 88 و ساقط کردن نظام به روشنی مطرح کنند.

وی ادامه داد: شخصی که می‌خواهد بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند؛ اگر مخالف فتنه است باید اعلام کند و رسماً فتنه را محکوم کند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به شاخص‌های مورد تاکید رهبری در میان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: ایمان به خدا، انقلاب، امام، مردم و مقاومت، فساد ستیزی، شجاعت و عدم ترس مقابل بیگانگان، عدالت خواهی، عدم تبعیض، ساده زیستی و توجه به طبقات محروم، مستبدانه فکر نکند، اهل مشورت باشد و همچنین عمل به قانون از جمله ویژگی‌هایی است که باید یک شخص کاندیدا داشته باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری انتخابات آزاد اظهار داشت: انتخابات باید با وجود سلایق مختلف آزاد برگزار شود ولی در بررسی صلاحیت‌ها وجود سلایق مختلف مورد نظر شورای نگهبان نیست؛ بلکه شرایط را می‌سنجیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید بدانند که حکم ریاست جمهوری را مقام معظم رهبری تنفیذ می‌کند و هر چه قدر شما دارای قدرت و جایگاه اجرایی خاص باشید؛ اگر رهبری حکم را تنفیذ نکند شما مشروعیت پیدا نخواهید کرد و باید با وجود سلایق مختلف تابع رهبری باشید.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد