پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

گزارش جالب از تلاش یک مرکز در سیا برای تحلیل شخصیت رهبر انقلاب


«امریکا بیشتر از سه دهه است که برای سرنگونی حکومت ایران هزینه‌های هنگفت می‌کند اما تمام این برنامه‌ها با یک سخنرانی او بر باد می‌رود.» شاید آن روزی که فرید زکریا سردبیر مشهور مجلسه نیوزویک این مطلب را درباره رهبر انقلاب می‌گفت، کسی از اهمیت و خشم مقام‌های امریکایی از قدرت بی‌نظیر تصمیم‌گیری و هدایت حکومتی ایشان به طور جدی آگاه نبود اما اکنون نشریات و رسانه‌های خبری مطرح جهان، ضمن اعتراف به قدرت بالای مدیریت سیاسی مقام معظم رهبری، از فعالیت نهادهای متعدد اطلاعاتی و جاسوسی برای تحلیل رفتارهای سیاسی ایشان خبر می‌دهند.

خبرگزاری رویترز به‌تازگی پیش از آغاز دور جدید مذاکرات ایران با گروه موسوم به ۱+۵ در مقاله‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، از فعالیت شبانه‌روزی مراکز وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برای تحلیل روان‌شناسی سیاسی مدیریت سیاست خارجی در ایران و اهمیت ویژه این مراکز برای سران کاخ سفید خبر داده است.

از سوی دیگر، چند روز پیش هم روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای در همین رابطه نوشت: «سازمان سیا دائماً بیانات رهبر عالی ایران را رصد می‌کند اما مشکلی در این میان وجود دارد. او همواره با زبان دین سخن می‌گوید و تحلیل این مطالب برای تحلیل‌گران سرویس جاسوسی امریکا دشوار است.»

مخاطبان عماریون می‌توانند متن کامل ترجمه مقاله خبرگزاری رویترز در این زمینه را در ادامه بخوانند

ادامه مطلب ...

گامی دیگر در جنگ الکترونیک


از شب گذشته دسترسی به سایت مشهور sourceforge.com به عنوان یکی از مشهورترین سایت‌های دانلود؛ بارگذاری و خلق نرم افزار که مورد استفاده برنامه نویسان است، برای کاربران ایرانی نیز آزاد شد.

 این اتفاق در حالی رخ داده است که پیش از این کاربران ایرانی به علت تحریم های اطلاعاتی دولت آمریکا قابلیت استفاده از ابزارها و فضای این سایت را نداشتند، با این حال، به نظر می رسد بعد از پیام نوروزی اوباما و پرده برداری از جنگ الکترونیک با ایران باید بیش از پیش منتظر اتفاقاتی مشابه باز شدن دسترسی کاربران نرم افزار اپل در داخل کشور باشیم.

هنوز مشخص نیست بازگشایی دسترسی ایرانیان به نرم افزارهایی که اختیار آنها در دست دولت آمریکا بوده، چطور ممکن شده است.

گفتنی است اوباما در پیام نوروزی خود به مردم ایران گفته بود: «مردم ایران از داشتن آزادی ابتدایی دستیابی به اطلاعات مورد نظر خود، محروم شده‌اند... به خاطر اقدامات رژیم ایران، یک پرده الکترونیکی در اطراف ایران کشیده شده است... در فصل آغازهای جدید، مردم ایران باید بدانند که ایالات متحده آمریکا به دنبال آینده‌ای از روابط عمیق با مردم ما است ــ زمانی که در آن پرده الکترونیک موجود که ما را از هم جدا کرده برداشته شده و صداهای شما شنیده می‌شود؛ فصلی که در آن با درک متقابل و امیدهای مشترک ما به عنوان انسان، بر بی‌اعتمادی و ترس فایق می‌آییم.»

با این حال، اخبار موثق حاکی است که بر خلاف ژست تبلیغاتی اوباما، تلاش مهندسان جوان ایرانی دلیل باز شدن این سایت به‌منظور یادآوری توانایی‌های ایران در حوزه فناوری بوده است.

انهدام شبکه تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران


سه ماه پس از عملیات تروریستی منجر به شهادت شهید مصطفی احمدی روشن از فعالان مؤثر در صنعت هسته‌ای کشور، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که شبکه پیچیده تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی را در جریان سلسله عملیات‌های متهورانه در برخی از استان‌های مرزی و مرکزی کشور منهدم، عوامل آن را بازداشت و مقادیر قابل توجهی از سلاح، بمب‌های انفجار سنگین و تجهیزات جاسوسی را کشف کرده است.

وزارت اطلاعات ایران که در طول دو سه سال گذشته با انجام عملیات‌های غرور آفرین نفوذ و انهدام، نقش مؤثری در ضربه زدن به سرویس‌های جاسوسی امریکا، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی داشته است، در آخرین اقدام خود این شبکه را منهدم کرده و این عملیات را ناشی از برکت خون شهید مهندس مصطفی احمدی روشن عنوان کرده است.

در حالی‌که پیش از این برخی اخبار موثق مبنی بر حضور عامل موساد در کشور آذربایجان با نام مستعار "جاودان" منتشر شده بود، در اطلاعیه وزارت اطلاعات به این موضوع اشاره‌ای نشده و مشخص نیست که آیا این تیم تروریستی نیز با شبکه تحت هدایت "جاودان" که در ترور شهید احمدی روشن نقش داشت، مرتبط بود یا نقش دیگری داشته است. در این اطلاعیه خاطرنشان شده است که به دلیل حساسیت‌های موجود در این زمینه و شناسایی پایگاه منطقه‌ای این عملیات، اطلاع‌رسانی در مورد ابعاد آن به زمان مناسبی در آینده موکول می‌شود.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با الطاف الهی و توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و با جان‌فشانی و پیگیری‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، یکی از شبکه‌های بزرگ ترور و خراب‌کاری رژیم اشغالگر قدس و تعدادی از هسته‌های حفاظت شده عملیاتی آنها شناسایی شده و گروهی از تروریست‌های جنایت پیشه و مزدوران همکاری کننده با آنها بازداشت شدند.

سلسله عملیاتی که در چند استان مرزی و مرکزی کشور انجام شده و به بازداشت تروریست‌های وابسته به رژیم منفور صهیونیستی منتهی شد، به دنبال ماه‌ها اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی پیچیده و متهورانه صورت گرفت که خون پاک "مصطفای ملت ایران"‌ (شهید مصطفی احمدی روشن) انگیزه‌‌ای دو چندان به مجاهدان خموش و برکتی مضاعف به اقدامات و پیگیری‌های آنها در مسیر شناسایی شیاطین و حتی کشف ستاد منطقه‌ای صهیونیست‌ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد انجامید.

تعدادی از هسته‌های عملیاتی بازداشت شده، در حالی که آماده انجام عملیات تروریستی بودند، مورد ضربه‌ی رعد آسای سربازان بی‌نام و نشان ایران و اسلام قرار گرفته و از ماموریت‌های تروریستی آنها پیشگیری به عمل آمد.

از بازداشت شدگان، مقادیر قابل توجهی بمب‌های سنگین آماده انفجار، انواع مسلسل و سلاح‌های کمری و صدا خفه کن، تجهیزات نظامی، مخابراتی و دیگر ابزار آلات تروریستی کشف و ضبط شده است.

ضرورت رعایت ملاحظات امنیتی و محدود سازی امکان عملیات ایذایی احتمالی از جانب دشمن صهیونیستی ایجاب می‌کند که اطلاعات بیشتر پیرامون تعداد تروریست‌های دستگیر شده، ماموریت‌های آنها، وسایل و ابزار مکشوفه، پایگاه منطقه ای شناسایی شده و حامیان رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایت‌کارانه و رذیلانه تروریستی را به زمان مناسبی در آینده موکول کند.

تشخیص مصلحت باید با نظر اکثریت قاطع اعضا باشد


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(یکشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی دانستند و تأکید کردند: بخشی از اساسی ترین مسایل کشور در مجمع حل و فصل می شود که این موضوع نشانگر جایگاه بسیار مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

این الفاطمیون؟!


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند نور حضرت فاطمه سلام الله علیها را پیش از آفرینش زمین و آسمان‌ها آفرید. عرض شد: یا رسول‌الله! مگر حضرت فاطمه علیهاالسلام از جنس آدمیان نیست؟ فرمود: او حور است در قالب آدمیان. خداوند نور وی را در صُلب آدم به ودیعه گذاشت و از صلب من بیرون آورد، هر گاه شوق بهشت می‌کنم، فاطمه را می‌بوسم. (1)

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است.

حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است. حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

مراد از حوریه این است که مانند انسان و انسیه، به کدورات عالم طبع، آلوده نشده و چون ملکه نوری است که به همه صور می‌توان متشکل گردد.

اصل حورالعین، از طبیعت ملک و نورانیت است و حضرت فاطمه، انسیه‌ای است که به نورانیت و روحانیت فرشتگان است. چون بشریت، مستلزم کثرت کثافات عنصری مادی است؛ حضرت فاطمه انسیه حوراء از کدورت طبیعت بشری دور و منزه است و او موجودیت بین فرشتگان و بشر است.

بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

«انسیه حوراء»؛ یک فرشته‌ای به صورت ترکیب عنصری بشری است که در لطافت و ملاحت، حوراء و در صورت، بشری بود که آلوده به پلیدی‌های مادی نشده است.(2)

پی‌نوشت‌ها:

1- تفسیر الفرات، ص10.

2- کتاب فاطمة الزهرا"س" صاحب ولایت کبری، ص75.

چرا جبهه استکبار با نظام اسلامی دشمنی می‌کند؟!


رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از بهار پرطراوت و زیبای 1391، عصر امروز (سه شنبه) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ضمن تبیین موفقیت‌های گوناگون ملت ایران در سال نود در مقابل رجزخوانی های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی دشمن، حراست غیرت‌مندانه از منابع نفتی ایران را علت خصومت زورگویان جهانی با نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی مانند شیر از حقوق ملت ایران دفاع می کند.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)


ادامه مطلب ...

«تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»


مقام معظم رهبری با بیان اینکه جهاد اقتصادی در یک سال به پایان نمی​رسد، فرمودند: امسال نیز مهمترین مساله «اقتصاد» است و امسال را سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی» می​نامم.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند شکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

ادامه مطلب ...

یا مقلب القلوب و الابصار


یا مقلب القلوب و الابصار


یا مدبر الیل و النهار


یا محول الحول و الاحوال


حول حالنا الی احسن الحال