پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

همه چیز درباره متهم 3000 میلیاردی /امیر منصور آریا دستگیر شد

میر منصور الف .خ معروف به امیر منصور آریا متهم اصلی و ردیف اول پرونده اختلاس بزرگ تاریخ ایران دستگیر شد.


به گزارش «تابناک»، همچنین محسنی اژه ای دادستان کل کشور که طی حکمی از سوی رییس قوه قضائیه مسئولیت مستقیم پی گیری پرونده را دارد امروز از دستگیری 19 نفر در ارتباط با پرونده اختلاس 3000 میلیاردی سخن گفت.

البته نباید به این مساله که شرکتهای فاسد مرتبط با آریا تعطیل و خود وی محاکمه شود بسنده کرد زیرا به فرموده رهبر انقلاب هیچ سوء استفاده‌ای نیست که از درون سیستم اجرایی همکاری‌هایی با آن نشده باشد و این وظیفه سیستم قضایی و امنیتی اس که به دنبال ریشه های این فساد در سیستم اجرایی گشته و همه عوامل دخیل در این پرونده پیچیده را شناسایی نمایند.

اما در این میان شخصیت و ارتباطات گسترده اقتصادی امیر منصور آریا به دلیل حجم باورنکردنی جرم ارتکابی به سوژه مورد توجه رسانه ها تبدیل گردید:

وب سایت امیر منصور آریا بسته شد

به گزارش تابناک در پی مطرح شدن نام سایت امیر منصور آریا که حاوی اطلاعات کاملی از مجموعه شرکتهای وابسته به وی و افراد کلیدی شرکت به همراه آدرس و تلفن های دفاتر اصلی بود این سایت موقتا و به بهانه بروز رسانی! آنهم در چنین شرایطی!! فعلا در دسترس نمی باشد.


همچنین است احوالات سایت شرکت تجارت گستران منصور:



اما هستند هنوز سایتهایی از شرکتهای حلقه هولدینگ امیر منصور آریا که بسته نشده اند و می توان به آنها مراجعه کرد و هنوز فرصت خارج از سرویس ساختن آنها بدست نیامده است.

که از این میان می توان به سایت «شرکت امیر منصور ایرانیان» به آدرس http://www.ami-co.com/ اشاره نمود.


جالب اینجاست که این شرکت نیز در آدرسی نزدیک به محل شرکت اصلی و در خیابان احمد قصیر واقع بوده است.

گروه جالب وب گستر آریا چیست؟

و البته جالب تر اینجاست که این هولیدنگ عجیب که در همه نوع فعالیتی دست داشته حتی گروه و شرکت طراحی وب خود «گروه وب گستر آریا» را نیز تاسیس نموده بود به گونه ای که سایت شرکت اصلی همچنین «شرکت امیر منصور ایرانیان»، تجارتگران منصور و غالب شرکتهای وابسته به هولدینگ اختلاس توسط همین شرکت طراحی شده اند و جالبتر اینکه سایت خود این شرکت نیز هم اکنون در دسترس نیست.






چه کسانی با امیر منصور آریا کار می کنند

البته تابناک قبلا در خبری به چندو چون شرکت امیر منصور آریا و سایتش که در ان موقع هنوز در دسترس نبود پرداخته و اطلاعات آن در دسترس است که در آن به کم و کیف همکاری کنندگان اصلی با این هولدینگ اعم از حقیقی و حقوقی اشاره شده است.

برخی از این افراد و شرکتهای همکاری کننده با امیر منصور الف.خ عبارتند از:

توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا
مدیر عامل:  مه آفرید امیر خسروی
مدیر R&D:  مونا خیری
استان:  تهران
شهر:  تهران 

همچنین:

حدود 20 شرکت اقماری شامل آب معدنی داماش گیلان، مروارید درخشان آریا، پخش امیرمنصور ایرانیان، باشگاه ورزشی داماش ایرانیان، ایمن ترابر آریا، تجارت گستران منصور، داماش ترابر ایرانیان، سامانه های منابع سازمانی کرانه، سبک سازان لوشان، ستارگان امیرمنصور، شفاف شیمی پلاست، صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان، گروه صنعتی نمونه منصور گیلان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ماشین سازی لرستان، مشاوره و مدیریت تدبیر منصور، مهندسین مشاور مدیریت پردازش زمان، نوآوران صنعت الکترونیک قم، خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن و ستاره درخشان درفک



امیر منصور آریا از بازگشت به ایران تا اختلاس 3000 میلیاردی

«امیرمنصور الف.خ» مشهور به «امیرمنصور آریا» یک ایرانی ساکن آلمان بود که با دریافت چراغ سبز برای فعالیت اقتصادی به ایران بازمی گردد و با سرمایه ای حدود یک میلیون فعالیتی جدید در کشور را آغاز می کند. وی با ایجاد برخی روابط و معاملات، این سرمایه را چند برابر کرده و بار دیگر ایران را به مقصد آلمان ترک می کند و پس از استفاده از این سرمایه در آلمان، بار دیگر به ایران برمی گردد. وی در این مقطع به همراه برادرانش، شرکتی تحت عنوان شرکت (هلدینگ) توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا (سهامی خاص) را با شماره ثبت 273210 راه اندازی می کند.

این شرکت با فعالیت در زمینه های متنوع و گوناگونی نظیر خرید، تاسیس، مشارکت، توسعه، فروش، واگذاری و اجاره کارخانه ها و واحدها و شرکت های فعال در بخش های تولیدی و خدماتی داخل و خارج کشور؛ ارائه خدمات اقتصادی، فنی، مالی و اعتباری؛ حسابرسی، سرمایه گذاری، تبلیغات رسانه ای، بیمه و انجام مطالعات و بررسی های اقتصادی و فنی؛ نظارت و پیگیری اجرای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت ها و موسسه های مطالعاتی و اجرایی برای تحقق و تکمیل اهداف شرکت و خرید و فروش سهام و اوراق بهادار داخلی و خارجی و خرید و فروش کالاهای بازرگانی را با حمایت معنادار برخی باندهای سیاسی و اقتصادی آغاز و فعالیت مشکوک و خزنده خود در اقتصاد ایران را سرعت می بخشد.

شرکت امیرمنصور آریا که به صورت خانوادگی اداره می شود، با دریافت وامهای هنگفت بانکی، خرید شرکتهای دولتی با پیش قسط حاصل از وجوه سیستم بانکی و گشایش اعتبارهای مکرر را آغاز و در مدت کوتاهی، حدود 20 شرکت اقماری مورد اشاره را در اختیار می گیرد. واردات گوشت از کشور برزیل، خرید کشتارگاه در این کشور و خرید چند کشتی باری ویژه حمل گوشت از تازه ترین اقدامات این شرکت به شمار می رود.

روش «الف.خ» برای دریافت وام و مصون بودن از برخورد در این سالها، به کارگیری افراد بازنشسته و صاحب نفوذ در برخی دستگاههای حساس نظام و استفاده از آنان به عنوان اعضای هیات مدیره بود.

این شرکت در سالهای 1387 و 1388 با حمایت برخی از پدرخوانده های اقتصادی وابسته به جریان سیاسی منحرف، در ردیف 300 شرکت برتر ایران، مورد ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی قرار می گیرد. بر اساس این ارزیابی، شرکت امیرمنصور آریا با فروش 12هزار و778 میلیارد ریال در سال 1388 بیشترین صعود و بیشترین رشد فروش را در میان شرکت های تازه وارد به خود اختصاص می دهد، به طوری که درصد رشد فروش این شرکت در این سال نسبت به سال 1387 از رشد معادل 493 درصد برخوردار بوده است.

البته این رشد فروش منشأ و سرآغازی غیرقانونی داشت و علت اصلی آن، فروش محصولات فولادی زیر قیمت بازار توسط این گروه بود. شرکت امیرمنصور آریا، طی دو سال گذشته با استفاده از LCهای داخلی و خارجی و استفاده از خطوط ریفاینانس توانست حجم بالای محصولات فولادی در داخل کشور به فروش برساند و فروش گروه نیز معمولا زیر قیمت بوده است.

نحوه حضور این گروه در بازار آهن به این ترتیب بود که ابتدا با استفاده از خطوط ریفاینانس، حجم بالایی از فولاد را وارد کشور کرده و با فروش نقدی آن به زیر قیمت، قدرت مالی بالایی به دست آورده و در زمان سررسید اعتبارات اسنادی با همکاری برخی افراد با نفوذ از پرداخت این مطالبات خودداری می کردند.

راه اندازی بانک آریا با دارایی یک بانک دولتی

نحوه تامین مالی شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا از طریق سیستم بانکی نیز خود داستان جالبی دارد که کم کم با روشن شدن ابعاد ناگفته و انتشار جزییات پنهان آن می تواند راههای نفوذ جریان انحرافی به نظام بانکی کشور را که کیهان از مدتها پیش در خصوص آن هشدار داده بود افشا کند.

در واقع یکی از اقدامات عجیب و بی سابقه در نظام بانکی کشور، راه اندازی یک بانک خصوصی با دارایی یک بانک دولتی خصوصی شده است، چنانکه برای احداث بانک آریا، تسهیلاتی از سوی بانک صادرات به شرکت سرمایه گذاری «امیرمنصور» و شرکت «مه آفرید» که متعلق به «امیر منصور الف.خ» است واگذار می شود که در تاریخ بانکداری کشور، بی سابقه بوده است.

البته پیشتر نیز یک بساز و بفروش (ع.الف) که پس از پیوند با باند انحرافی، در حالی که تنها در یکی از شعبه های یک بانک دولتی حدود 175میلیاردریال بدهی معوق داشت، با نزدیک شدن به برخی افراد در دولت و اخذ وامی ویژه، مقدمات تاسیس بانکی را فراهم آورده بود.

اما این بار، بانک آریا با استفاده مستقیم از منابع بانک های دولتی کشور تاسیس شد و دقیقا زمانی که قرار بود مجوز این بانک صادر شود، شرکت امیرمنصور آریا توانست با قدرت مالی که سیستم بانکی در اختیار وی قرار داده بود، بخش عمده ای از سرمایه بانک خود را تامین کند و کمکهایی که از سوی یکی از بزرگترین بانکهای دولتی کشور به گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا شد، نقش عمده ای در تامین مالی سرمایه اولیه تاسیس بانک آریا داشت.

اما داستان پذیره نویسی و تاسیس بانک آریا نیز حاوی نکاتی قابل تامل است. با اوج گیری تقاضاها برای دریافت مجوز تاسیس بانک خصوصی توسط جریان انحرافی که منجر به تاسیس بانکهای زنجیره ای چون تات، گردشگری و... شد، «الف.خ» هم به فکر افتاد تا در کنار فعالیت شرکت توسعه سرمایه گذاری خود و فروش قابل توجه آن براساس ارزیابی IMI-001 (فهرست صد شرکت برتر ایران)، بانکی را برای سپرده گذاری درآمدهای هلدینگ خود راه اندازی کند.

در تقسیم بندی بانک ها، بانک آریا به عنوان بانک تجاری با هدف تامین مالی در کوتاه مدت محسوب می شود و گروهی از تجار فولاد و فعالان صنایع غذایی و بازرگانان جزو موسسان آن هستند. سرمایه اولیه این بانک 200 میلیاردتومان است که 100 میلیارد تومان اولیه را موسسان بانک به صورت نقدی به حساب بانک مرکزی واریز کرده و 100 میلیاردتومان باقی مانده هم در دوره پذیره نویسی تکمیل شد که 90 میلیارد تومان آن در شعب منتخب بانک ملت و 10 میلیارد تومان هم در فرابورس ایران پذیره نویسی شد.

مسئولین این بانک در اردیبهشت اقدام به استخدام نیرو کردند اما اعطای مجوز به این بانک در مرداد منتفی شد.

دادن 2 میلیارد و 700 میلیون دلار LC ریالی برای خرید آهن و شمش فولادی به این افراد و همچنین تسهیلات بی سابقه با توجه به مشکل دار بودن LCها، بر این اقدامات عجیب و پرسش برانگیز افزوده است.

گروهک‌های تروریستی با حمایت آمریکایی‌ها برنامه‌های مفصلی داشتند

فرمانده کل سپاه با اشاره به درگیری‌های اخیر سپاه در شمال غرب کشور با اشرار و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه پژاک، گفت: این عملیات جزو عملیات‌های پیشگیرانه سپاه برای مقابله با برنامه‌های آتی دشمن بوده است.



به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در مراسم گرامی‌داشت شهدای نیروی زمینی سپاه در عملیات‌های اخیر شمال غرب کشور، اظهار کرد: گروهک‌های تروریستی با حمایت آمریکایی‌ها برنامه‌های مفصلی برای جمهوری اسلامی ایران داشتند و ما با درک این مساله این عملیات‌ها را انجام دادیم تا با این اقدام همه‌ی برنامه‌های دشمن را خنثی کنیم. (در ادامه مطلب حتما بخوانید)


ادامه مطلب ...

کلبه ی احزان


- مهدی جان!
به روسیاهی‌مان نگاه نکن و به دستهایمان که خالی و گنهکارند، قلبمان را ببین که هر روز، صبح و شام تو را می‌خوانند.
تو خواهى آمد و یاس‏ها و نیلوفرهاى «سرکش‏» را به دعوت خواهى خواند و حضور تو تسلاى دل یاس‏هاى کبود خواهد بود.
مهدی جان بیا و دنیاى دل را به بوى خوش فطرت پر کن. دل‏هایى که همواره در سرزمین نیمه شب تو را مى‏خوانند و به عشق تو در آسمان مکاشفه پرواز مى‏کنند.

جریان فتنه همراه با جریانهای انحرافى علیه نظام ولایت فقیه

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی که در دهمین اجلاس مجلس خبرگان سخن می‌گفت، در سخنانی تصریح کرد: دشمنان در رویایى با نظام، دو استراتژى را دنبال می ‏کنند که استراتژى اول خودش دو شاخه دارد؛ تهاجم به ارزش‌ها هویت دینى و فرهنگ اسلامى و تحریم‏هاى اقتصادى و سیاسى.

وی همچنین مبارزه با نظام که با استفاده از ابزارهاى نرم و سخت صورت می گیرد، را استراتژی دوم دشمن در جهت مبارزه با نظام برشمرد.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و به ارائه تحلیلى در این خصوص پرداخت.

وزیر اطلاعات همچنین از ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جریان فتنه با جریان انحرافى براى مقابله با خط اصلى نظام و انقلاب اسلامى خبر داد.

مصلحی در تحلیل این ائتلافات، آنها را از پیچیده‏ترین مسائلى دانست که نظام به آن‏ها روبروست.

وی ادامه داد: البته وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشیارى برخوردار است و نخواهد گذاشت این جریانات، انتخابات 12 اسفند (انتخابات مجلس شوراى اسلامى) را به انحراف بکشانند.
وزیر اطلاعات در ادامه گفت: جریان فتنه و جریانات انحرافى هر دو با ویژگی هاى مشترکى در راستاى تقابل جدى با نظام و ولایت فقیه تحرکاتى را دارند.
وى افزود: این تحرکات با تلاش براى القاء فصل الخطاب نبودن ولایت فقیه و تقسیم بندى فرامین رهبرى به حکومتى و غیر حکومتى سیاست خود را دنبال می‌کند.
مصلحى افزود: از نگاه این جریان‌ها، به دست گرفتن کرسى ریاست جمهورى و کرسی ‏هاى مجلس شوراى اسلامى تنها راه تغییر نظام است؛ مدتى است که با روش‌هاى گوناگون جذب مردم در حال شکل‏گیرى است.
وى ادامه داد:بزرگ نمایى مشکلات مردم، ایجاد هراس در بین توده‏ هاى مردم، اتخاذ سیاست تساهل و تسامح، علاقه‏ مندى جدى در خصوص رابطه با آمریکا به نحو پررنگ در عملکرد این جریانات کاملاً هویداست.
وی ادامه داد:همچنین این جریان‌ها می کوشند تا با گفتمان اصلاح طلبانه، تمامى نیروهاى نظام (اصلاح طلبان) را به گونه‏ اى جذب نمایند.
وی تصریح کرد :این گروه‌ها در حال شکل دادن لایه‌هاى مختلف براى جذب نخبگان هستند. از برنامه ‏هاى این جریانات، مقابله با سیاست هاى مقام معظم رهبرى، تأکید بر ملى گرایى افراطى، تأکید بر شبه مدرنیسم، تأکید بر ناکارآمد بودن اسلام و تأکید بر ناکارآمدى روحانیت مى‏ باشد.
مصلحی همچنین احساس بى قدرتى و عجز افراد بر تأثیر گذارى در تصمیمات، احساس بى معنایى سیاسى، ایجاد حسن بى اعتمادى به حاکمیت، بهره‏گیرى از مواضع دوپهلو و لغزنده و اتخاذ گرایشات غربى را از دیگر برنامه‌های این جریان‌ها براى تأثیر گذارى بر نخبگان برشمرد.
وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خویش به موضوع تغییر نسل و شکل گیری نسلی که از نظر زمانی با اهداف انقلاب فاصله دارد، پرداخت و افزود:این گروه‌ها با سوء استفاده از بی اطلاعی نسل جدید از مسائل انقلاب به تهی کردن ذهن نسل جدید از اندیشه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری در بین این نسل می پردازند.
وی به پروژه القاء حواس پرتی جمعی از سوی این جریانات اشاره کرد و از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این قضایا خبر داد.
مصلحی همچنین از تاکتیک مظلوم نمایی جریان اصلاحات پرده برداشت و از فریب برخی از افراد خودی در این مسأله ابراز تأسف کرد.
وی تبیین انحرافی از ولایت فقیه که آنرا دچار نسبیت گرایی کرده را از دیگر برنامه های این گروه‌ها دانست.
وزیر اطلاعات ، در ادامه به تدابیری که برای برگزاری سالم انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باید اتخاذ کرد، پرداخت.
مصلحی همچنین از شیوه های استحاله فرهنگی خبر داد و از برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای برای ایجاد استحاله فرهنگی در بین تفکرات گوناگون جامعه خبر داد.
وی وجود شبکه های مختلف در راستای ذائقه‌های مختلف افراد جامعه را در راستای این اهداف برشمرد.
...................................................................................
سخن عمار:
البته باید گفت که بحمدلله با حضور نیروهای امنیتی کشور یقینا هرگونه حرکت منحرف در نطفه خفه خواهد شد،اما افزون بر این نیازمند یک بصیرت جمعیست.
همانطور که احتمال میرفت این دو گروه ضاله به هم پیوستند و دشمنی با نظام ولایت چهره ی جدیدی به خود گرفت.با توجه به تحرکات بیگانگان مبنی بر کمرنگ کردن ولایت و ناکام ماندنشان،حال چشم امید به دوستان و نوکران داخل کشور دارند که انشاءالله همانند گذشته و به همت مردم با بصیرت ایران اسلامی و یاری حضرت حق نخواهیم گذاشت لحظه ای در راه ولایت خدشه وارد شود.

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما


انیمیشن‌های کودکانه یا سلاح نرم صهیونیسم علیه جوانان؟

مقدمه

جنگ نرم مصادیق گوناگونی دارد. در یک تعریف کلی می‌توان گفت: «جنگ نرم عبارت است از هر گونه عملیات جامع روانی یا تبلیغات رسانه‌ای که جامعه و گروه هدف را نشانه گرفته و بدون اعمال نظامی رقیب را به انفعال عقب نشینی و سرانجام شکست وامی‌دارد».

در این تعریف، رسانه نقش بسیار بسزایی دارد؛ اما آنچه مهم است، این که این تاثیر گذاری بر افکار جامعه هدف تنها محدود و معطوف به یک دوره زمانی کوتاه با اثربخشی فوری و کوتاه مدت نیست. از یک منظر می‌توان گفت جنگ نرم بخشی از یک فرآیند پیچیده و دراز مدت در راستای اجرای سیاست «جهانی شدن» است.



سخن عمار:


خدمت دوستان عزیز باید عرض کنم این پست خصوصیات خاص خودش رو داره و معمولا عده خاصی از کاربران به ان توجه میکنند.اما واقعیت اینجاست که ما از انحراف نسل اینده خود کاملا غافل شده ایم و بر این باوریم که اطلاعات خود را تکمیل کنیم تا در مسیر رشد سیاسی منحرف نشویم.

لذا از شما همسنگر بزرگوار تقاضا دارم این مطلب را که در ادامه مطلب به طور کامل اماده شده است را بخوانید و به دیگران هم نشر دهید تا روزی که ما را بازخواست میکنند شرمنده نباشیم.

ادامه مطلب ...

حجاب را درست بنویسیم درشت ننویسیم!


یکی از مترقی ترین و اجتماعی ترین احکام اسلام که زمینه ساز تحرک و نقش آفرینی نیمی از نیروی جامعه در صحنه سیاسی- اجتماعی و اقتصادی است، «حجاب» است. حجاب عاملی است که حضور اجتماعی زنان را در تمامی عرصه ها فارغ از نگاه های جنسیتی تعریف کرده و بدین وسیله با رویکردی انسانی، شرایط حضور اجتماعی زنان را بدون استثمار و سوء استفاده از جذابیت های ظاهری زنانه فراهم می سازد. به دلیل اهمیت، بازتاب های روانی و اجتماعی مختلف و جایگاه والای این حکم دینی است که در وصیت نامه شهدای دفاع مقدس که به نوعی عصاره هدف رزمندگان از جهاد در راه خداست، اهمیت سیاهی چادر بانوان همطراز سرخی خون شهیدان ارزیابی می شود؛
- ای خواهرم؛ قبل از هرچیز استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من. «شهید محمدحسن جعفرزاده»
- توصیه ای که به خواهران دارم این است که اگر می خواهند خون شهیدان را پایمال نکنند، این است که حجاب خود را حفظ کنند. «شهید آبیاران»
- ... و شما خواهران حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما سلاح شماست. «شهید اسماعیل اسکندری»
- وصیت من به خواهرانم این است که در شهادت من مثل زینب(س) عمل کنید و حجاب که اصلی ترین مسئله است را رعایت کنید که حجاب حمایت از خون شهداست. «شهید علی آقاباقری»
2- از کشف حجاب اجباری رضاخان تا قانون منع حجاب و پوشش اسلامی در کشورهای مدعی آزادی، تساهل و مبانی پلورالیستی چندان فاصله نیست. حجاب و پوشش اسلامی پرچم ایستادگی و مبارزه در برابر اندیشه های سکولاریستی غرب، مبنی بر جدایی دین از عرصه اجتماعی و سیاسی از یک سو و رشد فردیت، شیء انگاری و اصالت لذت برمبنای باورهای انسان گرایانه از سوی دیگر و نهایتا تقلیل انسانیت زن به ابزاری سودجویانه و لذت طلبانه است. برخلاف دیدگاه ترویج شده کنونی، حضور زن بدون پوشش ظاهری و حریم، حضوری کاملا مردسالارانه است. وقتی زنان با نمایش «تن» خویش وارد فضای جامعه می شوند، نتیجه چنین حضوری، لذت جویی بیشتر مردان، نادیده گرفتن شخصیت انسانی زنان و استثمار هرچه بیشتر آنان در یک میدان قدرت نمایی مردانه است. به همین دلیل، اسلام با احترام به کرامت و شخصیت زنان، نه تنها مانع این حضور نیست، بلکه با تجویز حجاب، مانع از نگاه ابزاری و مردسالارانه به زن و استثمار اوست.
هرچقدر انسان غربی بیشتر خدا را نادیده می گیرد، زن غربی بیشتر از شخصیت انسانی خویش فاصله گرفته و در قالب ابزار و کالایی لذت بخش استثمار می شود. مخالفت غرب با حجاب نیز دقیقا ناشی از همین مسئله است، چرا که حجاب فقط هویت بانوی مسلمان نیست، بلکه سلاح وی نیز هست. سلاحی که علاوه بر کارکردهای فردی مانند امکان فعالیت اجتماعی زنان به دور از نگاه های جنسی، کارکردهای اجتماعی مانند آرامش بخشی، حفظ استحکام خانواده، جلوگیری از ابتذال فضای اجتماعی و مقابله با نقشه های دشمنان برای ترویج اباحه گری را نیز به همراه دارد.
3- در روند اعمال سیاست های رضاخانی در راستای کپی برداری از آتاتورک و فرنگی و مترقی شدن ایران، مهمترین مخالفت علما و مراجع با رژیم رضاشاه در ماجرای کشف حجاب رقم خورد. مرحوم آیت الله حائری یزدی ضمن رعایت جوانب قضایا از مسئله کشف حجاب اظهار نفرت نمود و چون احساس کرد این نقشه شنیع، جدی است و کارگزاران رژیم به شدت پیگیر عملی ساختن آن حتی در شهر مذهبی قم هستند، به عنوان اعتراض، جلسات درس و بحث و نماز جماعت خود را تعطیل کرد و تنفر خویش را از حوادث پیش آمده اعلام نمود. چون عده ای از روحانیون و بازاریان نزد ایشان آمدند و درخصوص کشف حجاب و عوارض ناگوار آن مطالبی به عرض آیت الله حائری رسانیدند، آن مرجع عالیقدر به رگهای گلویش اشاره کرد و گفت: باید تا پای جان مقاومت نمود. من ایستاده ام، چرا که مسئله حجاب چیزی [ است] که ضرورت دین است و بنا به نص قرآن واجب شمرده می شود. (آثار الحجه ، ص 05، خورشید حوزه های علمیه، محمد محمدی اشتهاردی، ص 105)
قیام گوهرشاد، مجاهدت بی دریغ علما و شهادت هزاران مسلمان در حریم رضوی گواه پیشینه و ریشه خلل ناپذیر حجاب در جامعه ایران است.
4- پیرامون شکل و سیاق حجاب در جامعه ایرانی، بهترین و متعالی ترین نوع حجاب به انتخاب بانوان ایرانی «چادر» است. در این باره رهبر معظم انقلاب بیانات قابل توجهی مطرح فرمودند:
زن در این جا حجاب خودش را حفظ می کند. مردم ما چادر را انتخاب کرده اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتما چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجابهای دیگر است.» ولی زنان ما می خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملی ماست. چادر، پیش از آن که یک حجاب اسلامی باشد، یک حجاب ایرانی است. مال مردم ما و لباس ملی ماست (بیانات رهبری به مناسبت ولادت حضرت زینب(س)
02/7/1373).
به نظر ما، بحثهایی که در باب پوشش زن می شود، بحثهای خوبی است که انجام می گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلا بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه این که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من می گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می تواند چادر باشد و همان طور که عرض کردم- چادر بهترین نوع حجاب است. (بیانات رهبری به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه 4/01/1370)
حجاب برتر که شما اشاره کردید- که مراد همین چادر ایرانی خود ماست- حقیقتاً حجاب برتر است؛ هیچ تردیدی در این نباید داشت. البته من هیچ وقت نگفتم که چادر را در جایی اجباری کنند؛ اما همیشه گفته ام که چادر یک حجاب ایرانی است و زن ایرانی این را انتخاب کرده و خوب حجابی هم هست و می تواند کاملا حفاظ و حجاب داشته باشد. حالا بعضیها هستند که از هر چه ایرانی و خودی است، ناراحتند و دلشان را می زند؛ دلشان می خواهد سراغ چیزهایی بروند که از خودی بودن دورتر است! به هر حال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعی انجام نداده اند؛ منتها چیز بهتری را از دست داده اند. (4/21/1377)
5- هیچ کشور و سیاستمداری هرگز پیرامون اصول اولیه و منافع اصلی کشور خود بحث نمی کند. همیشه دعواهای سیاسی در سطح داخلی منوط به اختلاف نظر در فرعیات و حواشی است. مثلا هیچ کدام از سلیقه های سیاسی جاری در کشور از گروه های مختلف اصولگرایی گرفته تا جریان اصلاح طلبی هرگز پیرامون اصل نیاز به انرژی هسته ای یا استقلال از بیگانگان با یکدیگر نزاع نمی کنند. چرا که هر نوع تشکیک در اصول باعث به هم ریختگی کل ساختار و مجموعه خواهد شد. باتوجه به خلل ناپذیری و استواری حکم حجاب و اهمیت و ارزش «چادر» به عنوان «حجاب برتر و لباس ملی» همه سیاستمداران از همه سلیقه های مختلف باید تمام همت خویش را بر وحدت نظر پیرامون این باور دینی و ملی قرار دهند. زیرا «چادر» بانوان ایرانی اکنون به عنوان سمبل اسلام امام خمینی(ره) و به نوعی پرچم انقلاب اسلامی در جهان است.
تقلیل این باور دینی، اصولی و ملی به سفره ای برای بازی ها و سهم خواهی های سیاسی و نردبانی برای کسب آرای مردم بزرگ ترین ظلم به باور دیرینه مردم و در حکم زدن ریشه است. اینکه عده ای تصمیم بگیرند با سوءاستفاده از عنوان عفاف و حجاب براساس سلیقه خویش در آستانه انتخابات، ویژه نامه ای ترتیب داده و سپس افرادی دیگر به دلیل مخالفت با محتوا و نوع کار، جنجالی بر سر موضوع راه بیندازند کمترین نتیجه اش دستمایه شدن این باور اصولی، تردید در پذیرش و اجرای آن است.
در این باره هشیاری نیروهای متعهد ضروری است تا بدون قرار گرفتن در پازل بازی های سیاسی به تبیین موضوع به دور از نگاه های سلیقه ای و سکولار بپردازند.
طرح گزینش بانوان نقش آفرین به بهانه بررسی نجابت و پوشش زن ایرانی و اتخاذ رویکرد یکی به نعل و یکی به میخ، بررسی پدیده گشت ارشاد، سیره اهل بیت در برخورد با خانواده، موضوع والدین و تربیت، پیشینه حجاب، بیانات امام و رهبری، بحث معرفی بانوان ورزشکار و علمی برتر و... مشخص است که آش شله قلمکاری خواهد شد که نه درست به این پرداخته و نه آن را بافته و طبیعی است که موجبات بهره برداری سیاسی عده ای و شادی دشمنان نظام خواهد شد.وقتی نگاه های لیبرال، سکولار و سیاست زده تمام تلاش خود را می کنند تا بین شرایط و الزامات زندگی مدرن و امروزی با قوانین دینی فارغ از تبیین صحیح موضوع، رجوع عالمانه و عمیق به مبانی دینی و فهم وضعیت موجود جمع ببندند، انتظاری جز این نمی توان داشت. بنابراین لازم است تا با تغییر نگاه به مقوله حجاب از یک امر سلیقه ای و شخصی به یک باور عمیق و ریشه دار دینی، ملی و اصولی مانع موج سواری رسانه ای، ایجاد جنجال و برهم زدن آرامش روانی جامعه از یک سو و تقلیل و تنزل اعتقاد به حجاب و چادر شویم.