پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

اللهم عجل لولیک الغریب الفرج

بسیار بسیار متاسف و ناراحت شدم از شنیدن خبر قتل عام مسلمانان به فجیع ترین شکل موجود در میانمار
و عجیب است سکوت جامعه جهانی ...
عجب صبری خدا دارد ...
خدایا موعودت را راهی کن ...


سایز بزرگتر با کلیک روی تصویر


می تونید از این لینک ها اطلاعات بیشتری به دست بیارید (+18) :

فیلم قتل عام مسلمانان در میانمار (نصر تی وی)

خبر و تصاویر مربوطه (رجا نیوز)


بگذریم از اینکه تصاویر فوق العاده وحشتناک تری هم هست که به هیچ عنوان قابلیت پخش ندارد

یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک

اقتدار سپاه پاسداران و خیره شدن دشمن به اینده پیش رو


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، صدور انقلاب اسلامی را در شکل گیری پایگاه های مبارزه با ظلم در اقصی نقاط جهان تعیین کننده دانست و گفت: «دشمنان انقلاب اسلامی از اقتدار موشکی و دریایی سپاه مستأصل شده‌اند.»
سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مشهد مقدس برگزار می شود، دوران پس از جنگ را فرصت مغتنمی برای شناخت و معرفت دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: «این معرفت از چند جهت حاصل شد و معرفت و شناختی که ما اکنون نسبت به سالهای جنگ تحمیلی کسب کرده‌ایم آن زمان با این عمق وجود نداشت.»
سرلشکر سلیمانی با اشاره به خصوصیات دشمن از صدام به عنوان دژخیمی خونریز یاد کرد و افزود: «ویژگی ها، صفات و اخلاق حاکم بر دشمن به ما کمک می کند که حقیقت راه و استقامت و پایمردی را که در این مسیر داشته ایم بشناسیم.»(در ادامه مطلب بخوانید) ادامه مطلب ...

روزه سه روز آخر ماه شعبان فراموش نشود!!


ماه رجب  و شعبان هم از دستمون رفت و نزدیک به ماه خدا ، ماه مبارک رمضان می‌شویم .

خوش به حال آنانی که توانستند از این دو ماه استفاده‌ی لازم را کرده و توشه‌ای برای ماه رمضان بر چینند .یکی از اعمال شریف و بسیار ارزشمندی که برای ماه شعبان ذکر شده ،مخصوص سه روز آخر این ماه می‌باشد .

بله ! درست متوجه شده‌اید .روزه‌ی سه روز آخر ماه شعبان و اتصال آن به ماه شریف رمضان .

این سه روز آخر شعبان می‌تواند فرصت خوبی باشد چه برای آنانی که ار قافله عقب مانده‌اند و در طول دو ماه پیشواز برای ماه رمضان  کاری نکرده اند ، و چه برای آنانی که در طول این دو ماه در تکاپوی جمع آوری توشه برای رمضان بوده‌اند باشد، فرصت و توفیقی مجدد باشد .(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

ادامه مطلب ...

بی‌توجهی اقایان به‎نهی رهبرانقلاب


صبح روز دوشنبه مشاور شهردار تهران از قطعیت یافتن کاندیداتوری قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد.

محمد نبی رودکی درباره حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده به فارس گفت: "حضور قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قطعی خواهد بود و به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابد."

اما ساعاتی بعد، روابط عمومی شهرداری تهران نخستین واکنش رسمی به این موضوع را نشان داد و طی اطلاعیه ای، اظهارات یار نزدیک قالیباف را فقط "نظرات و علاقه‌مندی‌های شخصی " وی توصیف کرد و اعلام کرد که این موضوع ارتباطی با دیدگاه‌های شهردار تهران ندارد.(در ادامه مطلب بخوانید)
ادامه مطلب ...

جریان شناسی انجمن حجتیه


انجمن حجتیه را برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌داشتند ...

 
چکیده:
روحانیان در جامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم استعمال توتون و تنباکو، نقش و جایگاه ارزنده‌ای داشته‌اند. آنان همواره تلاش کرده‌اند تا در برابر حکومت‌های ستمگر و نفوذ استعمار بایستند و مانع اجزای اهداف شوم و غارتگرانه بیگانگان شوند. از این رو، استعمارگران نیز بیکار ننشسته و برای اینکه جلو روحانیان را بگیرند. از راه دین وارد شدند. یکی از این راه‌ها، فرقه‌سازی و تفرقه‌افکنی میان مسلمان بوده و هست.
انجمن حجتیه را نیز برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌داشتند.
این مقاله در نظر دارد فعالیت‌های انجمن حجتیه را پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهد و واکنش امام خمینی را در برابر این جریان بازگو کند.(به طور کامل در ادامه مطلب بخوانید) ادامه مطلب ...

ویژه ی ولادت پر برکت ِعزیز دوران؛ امام خامنه ای(جانها فدایش)


لطف خدا به مردم دنیا ارائه شد
یکباره شوره زار زمین باغ لاله شد
بس کوچه های خاکی مشهد پر از شعف
خورشید شهر خامنه 73 ساله شد
***
24 تیرماه سالروز ولادت مقام معظم رهبری بر ولایت مداران مبارک باد

بازی فوق العاده مبارزه در خلیج عدن


بازی رایانه ای مبارزه در خلیج عدن  با حضور امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین 'محمد علی آل هاشم' رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رونمایی شد.


جهت مشاهده تریلر بازی کلیک نمایید


14 استفتاء از 9 مرجع تقلید درباره حجاب



تیرماه در تقویم رسمی جمهوری به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده؛ روزی که شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان قلدر به متحصنان متدین در مسجد گوهرشاد، همجوار حرم رضوی، 21 تیر را به این نام انتخاب کرده است. 

 

قیام مردم مشهد و واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شوم آن در کشور وجود دارد.

برخی گمان می کنند که حجاب و عفاف مختص بانوان است ولی در بسیاری از آیات و روایات مذهبی و کلام بزرگان تأکید شده که این امر مهم دینی و انسانی، فقط برای زنان نیست و مردان نیز باید در حفظ حجاب و عفافشان بکوشند.

مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران از اواخر دهه 1370 هجری شمسی با ابتکاری جدید، کتابی ارزشمند به بازار نشر کشور ارائه کرد که با استقبال بی سابقه ای روبرو شد و خیلی زود به چاپهای دهم و بیستم رسید که همین استقبال باعث شد تا مجلدات بعدی این کتاب در سالهای بعد نیز وارد چرخه نشر کشور شود.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در جلدهای ششگانه کتاب "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید" که آخرین آنها در آذرماه سال 90 منتشر و مجلدات گوناگون آن به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی ترجمه شده، در مورد بیش از 712 موضوع مربوط به جامعه امروزی از مراجع عظام تقلید مسلمانان جهان فتوا گرفته است.

امام جمعه موقت ورامین که پژوهشگر و محقق برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست،با توجه به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه امروزی و معضلات فرهنگی و اجتماعی که از این بابت به مردم تحمیل می شود، در خصوص حجاب و عفاف در مردان و زنان استفتائاتی از 9 مرجع تقلید در سالهای دور و نزدیک داشته که در این مجال کوتاه، تنها 14 استفتاء از مجلدات ششگانه "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید" به همراه فتاوای حضرات آیات عظام خامنه ای، صافی گلپایگانی، تبریزی، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و آیات فقید عظام مرحوم بهجت و فاضل لنکرانی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد:(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

ادامه مطلب ...

تجربه موفق زنان‌ایرانی؛ الگویی برای زنان جهان اسلام


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار بیش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهیخته و مجاهد دنیای اسلام، نقش زنان را در حرکت عظیم بیداری اسلامی بی بدیل خواندند و با اشاره به تجربه بسیار پربرکت حضور زنان ایران در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی تأکید کردند: تداوم،‌تقویت و گسترش حضور زنان در حرکت مبارک بیداری اسلامی بی تردید، پیروزیهای فراوانی را برای ملتهای مسلمان به دنبال خواهد آورد.
 
ایشان، اجتماع زنان فرهیخته و مسلمان 85 کشور جهان را در اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی، فرصتی بسیار مهم برای شناخت بیشتر زنان دنیای اسلام از یکدیگر دانستند و افزودند: آشنایی و تعامل ایجاد شده در این اجلاس را مقدمه ای برای ایجاد حرکتی مؤثر و ماندگار در روند احیای هویت و شخصیت زنان مسلمان قرار دهید.
 
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش 100 ساله، پیچیده و همه جانبه غرب برای دور کردن زنان مسلمان از هویت اسلامی تأکید کردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام برای احیای این هویت، بزرگترین خدمت به امت اسلامی است چرا که احساس هویت، آگاهی و بصیرت زنان مسلمان، تأثیری شگرف و مضاعف بر جریان بیداری اسلامی و عزت و کرامت امت اسلام خواهد داشت.(در ادامه مطلب بخوانید) ادامه مطلب ...

ای بی هیچ فاصله!


ای عزیز بزرگوار! همواره کبوترانه نگاهت می کنم و با اشتیاق، دانه دانه محبت تو را می چینم. یاد تو، پر پروازم می دهد. نامت، آوازم می دهد! ذکر فضایل تو، مرا به سرآغازهای نیکو، رهنمون می شود. دلم اسیر مهر تو می شود، یک آسمان ستاره شادی، در کهکشان وجودم سوسو می زند. هر دم، از خورشید وجود تو، که گرمابخش دلهای همگان است،نیرو می گیرم و به اوج آسمان معنا راهی می شوم!

ای امید همه! ای بلندترین زمزمه! ای بی هیچ فاصله! ای زداینده هر چه واهمه! به راستی که هر کس از برکت نگاه تو بگریزد، در انجمادی تیره و در انزوایی سرد و ساکت محبوس می ماند. هر که از تو دوری کند، دیر یا زود، باید از خاکستر اشتباه تیره خود فرارکند و با تن شویه در اقیانوس رحمت تو قرار بیابد. هر کس پریشان محبت تو شود، پشیمان نخواهد شد!

ای آسمان بلند فضیلت! ای بلندای عظمت! ای راهنمای سبز حقیقت! ای ژرفای هستی و طراوت! یاد و نام تو، برترین و زیباترین گلی است که دردلهای مومنان می روید. گلی که هیچ گاه پژمردگی ندارد. گل خوشبویی که تا ظهور خورشید رویت، هماره می پاید.

عشق تو در دلهای ما، مستدام باد!

حکایتی که برای خنده ملکه، به ایرانیان خیانت می‌شود

تبلیغ و اغراق در زمینه تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و «وحشتناک» معرفی کردن آن‌ها از جمله رویکردهایی است که برخی رسانه‌های فارسی‌زبان مخالف در روزهای اخیر و گذشتن از زمان 28 ژوئن به عنوان تاریخ شروع تحریم ها علیه ایران، رنگ و بوی تازه‌ای به آن داده‌اند و به بهانه اقدام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم نفتی علیه ایران، مجددا این موضوع را بر صدر رسانه‌های خود نشانده‌اند. 

«رسانه‌ای برای همه فارسی‌زبانان در هر کجای جهان.» این شعار تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی است که ادعا می‌کند در تلاش است برای بهبود فضای "اطلاع‌رسانی" در فضای وب فارسی فعالیت می‌کند و قصد دارد تا از منافع فارسی‌زبانان دنیا حمایت و دفاع کند. با این حال به نظر می‌رسد حمایت از ایرانیان و فارسی‌زبانان به سبک تلویزیون دولتی انگلیس هم از جنس پیام تبریک نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا به زبان فارسی است.

سایت اینترنتی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در روزهای اخیر اقدام به راه‌اندازی یک بخش ویژه با عنوان «دور جدید تحریم‌ها علیه ایران» کرده است تا ضمن پیگیری پروژه فضاسازی روانی و مدیریت افکار عمومی در میان مردم ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور، به تحلیل واکنش مخاطبان خود در این زمینه به منظور دریافت یک تحقیق جامعه‌شناختی از اثرات تحریم بپردازد. 


در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...

تحلیلی خواندنی از میزان واقعی نفوذ روسیه در سوریه

پشت پرده حمایت روسیه از سوریه چیست؟

«دلیل واقعی حمایت روسیه از بشار اسد چیست؟»، «آیا روسیه تا آخر خط از سوریه حمایت می کند؟»، «آیا پوتین نهایتا بر سر سوریه با غرب معامله خواهد کرد؟»، «اساسا میزان نفوذ روسیه در سوریه چقدر است؟»، «آیا اگر حمایت روس ها نباشد، بشار اسد ساقط می شود؟» اینها و چندین سؤال این چنینی، پرسش هایی هستند که در موضوع بحران سوریه خودنمایی می کنند و یافتن پاسخ آنها به فهم ماجرا کمک شایانی خواهد کرد. نضال حماده، تحلیل گر برجسته و مطرح لبنانی اخیرا در مطلبی ، سعی کرده به برخی از این پرسش های جواب دهد. نظر به اهمیت موضوع و تحلیل های خواندنی حماده، ترجمه کامل نوشته او را تقدیم می کنیم:(در ادامه مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

اخبار ضدو نقیض از مرگ پادشاه لعین عربستان


سایت مصری "رصد" ساعاتی پیش خبر مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی را اعلام کرد، اما دقایقی پس از انتشار این خبر، آن را فورا از صفحه خود حذف کرد.


رصد در ادامه این مطلب که به نقل از یک منبع آگاه سعودی نزدیک به آل سعود آن را اعلام کرده، نوشت: ملک عبدالله نیمه شب گذشته از دنیا رفته و از همین رو صبح امروز خبری در رسانه های عرب زبان منتشر شد مبنی بر آماده باش ارتش سعودی برای مقابله با هرگونه حمله خارجی و یا اعتراضات داخلی.

گفتنی است منابع رسمی سعودی تا به این لحظه این خبر را تأیید و یا تکذیب نکرده اند اما بررسی حوادث سیاسی گذشته سعودی نشان داده که مقامات این کشور همواره در اعلام یک خبر، تأخیر می کنند تا پیش از اعلام آن، وضعیت را بررسی کرده و به اصطلاح اوضاع را بسنجند.

شایان ذکر است در پی انتشار خبر سایت "رصد"، سایت های دیگر عرب زبان مانند سایت حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس، سایت شام تایمز و غیره نیز این خبر را منتشر کردند.

آسیب شناسی هیات های مذهبی عصر امروز


کلمه ی هیئت در لغت به معنای ( صورت ، حالت و شکل هر چیز ) است .

در واقع هیئت های مذهبی ،  فرهنگی نهادهایی هستند  که در کنار دیگر نهاد ها از استقلال درونی برخوردار می باشند هیئت مذهبی به تجمعی اطلاق می شود که جمعی از مؤمنان به منظور تعظیم شعایر الهی و احیای یاد و سیره  اهل بیت پیامبر(ص) در جامعه به تعلیم و تربیت دینی، اخلاقی اقدام به برگزاری جلسات مذهبی شامل قرائت قرآن، سخنرانی دینی و ذکر توسل اهل بیت عصمت و طهارت با محوریت عزاداری امام حسین(ع) می پردازند.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

 

ادامه مطلب ...

هشدار چندباره رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائی


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه قضاییه، ارتقاء دستگاه قضایی بمنظور تحقق عدالت قضایی در جامعه را مهمترین هدف برشمردند و ضمن تبیین برخی نکات مهم برای رسیدن به این هدف، همکاری همه دستگاهها بویژه قوای سه گانه را در شرایط کنونی فریضه و لازم دانستند و تأکید کردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت کشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استکباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یکدیگر کمک کنند.

در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و در سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیر سال 1360، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، ارتقای قوه قضاییه و تحقق عدالت قضایی مورد نظر نظام اسلامی را زمینه ساز حل شدن بسیاری از مشکلات و برچیده شدن مفاسد دانستند و افزودند: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، قطعاً می توان با تلاش و ابتکار و بکارگیری ظرفیت ها، به هدف بزرگ ارتقای دستگاه قضایی رسید.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)
ادامه مطلب ...