پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

گامی دیگر در جنگ الکترونیک


از شب گذشته دسترسی به سایت مشهور sourceforge.com به عنوان یکی از مشهورترین سایت‌های دانلود؛ بارگذاری و خلق نرم افزار که مورد استفاده برنامه نویسان است، برای کاربران ایرانی نیز آزاد شد.

 این اتفاق در حالی رخ داده است که پیش از این کاربران ایرانی به علت تحریم های اطلاعاتی دولت آمریکا قابلیت استفاده از ابزارها و فضای این سایت را نداشتند، با این حال، به نظر می رسد بعد از پیام نوروزی اوباما و پرده برداری از جنگ الکترونیک با ایران باید بیش از پیش منتظر اتفاقاتی مشابه باز شدن دسترسی کاربران نرم افزار اپل در داخل کشور باشیم.

هنوز مشخص نیست بازگشایی دسترسی ایرانیان به نرم افزارهایی که اختیار آنها در دست دولت آمریکا بوده، چطور ممکن شده است.

گفتنی است اوباما در پیام نوروزی خود به مردم ایران گفته بود: «مردم ایران از داشتن آزادی ابتدایی دستیابی به اطلاعات مورد نظر خود، محروم شده‌اند... به خاطر اقدامات رژیم ایران، یک پرده الکترونیکی در اطراف ایران کشیده شده است... در فصل آغازهای جدید، مردم ایران باید بدانند که ایالات متحده آمریکا به دنبال آینده‌ای از روابط عمیق با مردم ما است ــ زمانی که در آن پرده الکترونیک موجود که ما را از هم جدا کرده برداشته شده و صداهای شما شنیده می‌شود؛ فصلی که در آن با درک متقابل و امیدهای مشترک ما به عنوان انسان، بر بی‌اعتمادی و ترس فایق می‌آییم.»

با این حال، اخبار موثق حاکی است که بر خلاف ژست تبلیغاتی اوباما، تلاش مهندسان جوان ایرانی دلیل باز شدن این سایت به‌منظور یادآوری توانایی‌های ایران در حوزه فناوری بوده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
بالاتر از بالاترین یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 http://balatarazbalatarin.blogfa.com

سلام
این بار با اظهار نظر جنجالی میرسلاو بلاژویچ(سرمربی سابق مس کرمان) با عنوان:
"بلاژویچ: همراه با نیروهای بسیجی ایران، با آمریکا می‌جنگم..."
^*^*^*بروزم*^*^*^
و منتظر حضور شما!
یا علی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد