پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

سوالات نمایندگان و پاسخ‌هایی که احمدی‌نژاد داد


معلوم نیست که چرا احمدی نژاد را همچون قبل "دو دو" نکردند تا عصبانیتشان فروکش کند؟به راستی مجلس در طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال چه بوده است که الان برخی از نمایندگان از پاسخ های احمدی نژاد ملتهبند؟ پاسخ این پرسش را می توان طی چند روز، هفته و یا ماه باقی مانده مجلس هشتم یافت...(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

چهارشنبه 24 اسفند ماه سال 1390 مصادف بود با پایان عمر سیاسی برخی از نمانیدگان مجلس شورای اسلامی که تنها به دنبال طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس بودند. سوال پرسیدند و پاسخ شنیدند ولی معلوم نیست چرا از پاسخ ها ناراضی اند؛ آنان که حق راضی بودن یا نبودن ندارند.معلوم نیست که چرا اینقدر انتظار کشیدند تا رئیس جمهور به مجلس بیاید و حرف بزند و حالا عصبانی اند از حرف زدنهای رئیس جمهور.  معلوم نیست چرا سوال پرسیدند و معلوم نیست چرا می خواهند به سوالات رئیس جمهور طی بیانیه ای پاسخ دهند؟ معلوم نیست که چرا احمدی نژاد را همچون قبل "دو دو" نکردند تا عصبانیتشان فروکش کند؟به راستی مجلس در طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال چه بوده است که الان برخی از نمایندگان از پاسخ های احمدی نژاد ملتهبند؟ پاسخ این پرسش را می توان طی چند روز، هفته و یا ماه باقی مانده مجلس هشتم یافت.باید منتظر ماند و دید مجلس می تواند جلوی نمایندگان تندرویی که از مجلس نهم بازماندند و به دنبال عقده گشایی هستند را بگیرد و یا بار دیگر می بایست به انتظار جریانی علیه مصالح کشور باشیم.

اما از آنجایی که نمایندگانی مدعی عدم پاسخ دهی احمدی نژاد به سوالات بودند، بولتن نیوز به انتشار متن سوالات و پاسخ خای رئیس جمهور پرداخت که متن آن در زیر می آید


1-نماینده مردم تهران اولین سوال را اینگونه آغاز کرد که  چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلانشهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها با وجود نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک و با وجود اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش 30 درصدی استفاده از مترو شده است، ابلاغ و اجرا نشد.آقای رئیس جمهور در تاریخ 20 مرداد 89 طی مصاحبه‌ای گفتند در یک مورد دیگر مجلس 2 میلیارد دلار برای مترو تصویب کرد؛ ما اصلا این را قانون نمی‌دانیم نه اینکه قانون می‌دانیم و ابلاغ می‌کنیم و در نهایت این موضوع ابلاغ و اجرا نشد.

رئیس جمهور: براساس مصوبه ای مبنی بر اینکه "دولت تا پایان سال ۸۹ از محل حساب ذخیره ارزی یا هر عنوان دیگر به صورت تسهیلات و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان کشور این پول را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، خودش ضامن شود و خودش هم بازپرداخت کند"،چگونه می‌شود دولت وام دهد. دولت می‌گوید جایی برای وام دارد، یک حساب ذخیره ارزی است که آن هم بانک مرکزی مکتوب اعلام کرده که موجودی‌اش صفر است و بالاخره اگر قانون می‌نویسیم باید طوری بنویسیم که قابل اجرا باشد. آن داد می‌زند پولی وجود ندارد و شما می‌گویید بده؟ از کجا بدهد؟ بعدش هم می‌گوید با هر عنوان دیگر، عنوان دیگر یعنی چه؟ یعنی ما برویم از محل پول بهداشت و درمان، معلمان، نظامیان، عمران و آبادی روستاها و شهرها برداریم، بدهیم، خب شما که قانون را نوشتید، مشخص می‌کردید از کدام ردیف بردار؛ به کدام ردیف اضافه کن.این خلاف اصل ۷۵ است؛ جناب آقای مطهری عزیز عنایت نکردند، اصل ۷۵ با سایر اصول یک تفاوتی دارد. در هیچ کدام از اصول نگفته است که قابل طرح در مجلس نیست. اینجا می‌گوید آن چیزی که بار مالی دارد و منبع تعیین نشده قابل طرح در مجلس نیست یعنی اصلا نمی‌تواند وارد شود و شورای نگهبان هم به صراحت گفته که این خلاف اصل ۷۵ است، پس دیگر قابل طرح نیست.این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند و رئیس بانک مرکزی نامه داد به مجمع که در بانک مرکزی پولی وجود ندارد که دبیر مجمع نیز اعلام کرده پولی وجود ندارد. ‌یکی از اعضا گفته که ما اتفاقا می‌خواهیم تصویب کنیم تا اجرا نشود هرچند دعوای ما سر این حرف‌ها نیست و مطمئنا شما دغدغه کلان‌شهرها را دارید و ما هم داریم.

5.5 برابر کمک به شهرداری شده است

"باید ببینیم کمکی به کلانشهرها شده است یا نه"؟ در سه سال اخیر ۸هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری‌ها کمک شده است، ۳هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان به متروی کلانشهرها کمک شده و ۶میلیارد دلار فاینانس به کلانشهرها داده‌ایم که غیر از تهران است و همه را دولت تضمین کرده و ۵۰درصد هم بازپرداخت کرده است.در همین چند سال اخیر دولت نهم و دهم ۱۱هزار و ۶۸ دستگاه اتوبوس با ۸۲.۵ درصد تخفیف داده‌ایم که قبل از این دولت، ۲هزار دستگاه اتوبوس بوده و در همین مدت با ۶۵ درصد تخفیف که این یعنی 5.5 برابر کمک.

در چند سال اخیر 4میلیارد و 600میلیون تومان کمک به شهرداری تهران فقط برای کارهای عمرانی صورت گرفته‌ است. بیش از 3میلیارد مجوز فاینانس داده‌ایم که 1میلیارد آن دارد نهایی می‌شود که 50درصد از آن را دولت می‌دهد و آن را تضمین کرده است.علاوه بر اینها مجوز 1000میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکت فقط برای مترو داده‌ایم.250میلیارد تومان یارانه بلیط مترو بوده است که حدود 8برابر دولت‌های قبلی است.

شهرداری حتی 4%عوارض گمرکی را نداده است

واگن‌ها را در گمرک آورده و حتی 4درصد عوارض قانونی که شما وضع کرده‌اید، نداده‌اند و مصاحبه پشت مصاحبه که دولت نمی‌گذارد اما دولت 25 میلیارد داد و واگن‌ها ترخیص شد. 30میلیارد تومان مجدداً برای خرید مترو دادیم. فقط به تهران در این دو دولت، 4250دستگاه اتوبوس با 82.5درصد تخفیف داده‌ایم. بارها و بارها بدهی‌های کلان شهرداری تهران به بانک‌ها با کمک دولت اعمال شده است. در حال حاضر 800میلیارد تومان از بانک‌های داخلی برای متروی تهران فاینانس کردیم. بند 22بودجه امسال هم 2میلیارد دلار را برای این امر قرار داده است، هنوز 1 دلارش را هیچکدام از جمله شهرداری تهران استفاده نکرده‌اند.من می‌خواهم به شما بگویم بهتر نبود به جای این همه فشار به دولت یک سری می‌زدید و می‌دیدید که این همه کمک چگونه خرج شده است و یک گزارشی هم از آنجاها تهیه می‌کردید؟در این چیزی که شما تهیه کرده‌اید، رئیس‌جمهور چکار باید می‌کرده‌ است، رئیس‌جمهور طبق اصل 113 مجری قانون اساسی است و ما با استدلال می‌گوییم این موضوع نباید به مجمع تشخیص می‌رفته است و این حق رئیس‌جمهور است.

تا کنون شده است که به بقیه دستگاه‌ها سری بزنید و ببینید چه خبر است همانطور که برای دولت انجام می‌دهید؟یک سری به شهرداری‌ها بزنید بالاخره این همه کمک شده، ببینید کجا خرج کرده‌اند و بودجه‌شان چقدر است.نظارت می‌کنید ما هم دست شما را می‌بوسیم و همکاری می‌کنیم و هر جا گفته‌اید ما با شما همراهی کرده‌ایم. البته بنده شوخی می‌کنم دولت باید برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند.


2-براساس ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دولت مکلف است ۳۰ درصد خالص وجوه حاصل از یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد و همچنین براساس بند ۴۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ دولت باید حداقل ۲۰ درصد از درآمد اجرای قانون یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد که مبلغ آن در همین بند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. سؤال اینجاست چرا دولت سهم بخش تولید را مطابق این دو قانون اجرایی نکرده است؟ چرا دولت به این موضوع توجه نمی‌کند؟ مگر شما نمی‌گفتید هدفمندی یارانه‌ها تورم ندارد، چرا با استقراض نقدینگی از بانک مرکزی و برداشت از سهم نفت موجبات تورم و افزایش غیرضروری قیمت ها را فراهم آوردید؟

به نظر شما چگونه باید عمل می‌شد؟ شدیدترین محدودیت‌ها برای دولت وجود داشته است؛ تحریم اقتصادی و بحران جهانی وجود داشته اما به اعتراف دوست و دشمن، دولت در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است و خود شما بارها این مسأله را عنوان کرده‌اید.ما بیشترین حمایت را از تولید داشته‌ایم. تقریباً همه تولیدات اساسی کشور در سال 90 رشد قابل توجهی پیدا کرده است. بنابر پیش‌بینی‌های اولیه مرکز آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 90 اگر بیشتر از 89 نباشد کمتر نیست. حالا در این میان چند بنگاه هم دچار مشکل شده‌اند که باید این را حل کرد.

گرانی ها به دستکاری ارز و طلا مربوط است

در کجا ما تخلف کرده‌ایم، دولت بیشترین کمک را به بنگاه‌ها کرده است. شما خودتان در قانون گفته‌اید که قیمت تبعیضی و ترجیحی بدهید و ما هم همین کار را کرده‌ایم. گرانی‌های اخیر ربطی به هدفمندی ندارد.

این بازی که در بازار ارز و طلا درست شد را من در یک فرصت مناسب برای مردم توضیح خواهم داد و علت چیز دیگری است، اما من خواهش می‌کنم قانونی را که تصویب کرده‌اید خودتان مطالعه کنید، در این قانون که شما تصویب کرده‌اید کجا اسمی از رئیس‌جمهور برده‌اید.

 شما یک مجمع عمومی برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعریف کرده‌اید که رئیس‌جمهور در آن نیست. اکنون سؤال آن را از رئیس‌جمهور می‌پرسید؟

 

3-آقای رئیس جمهور مقاومت ۱۱ روزه جنابعالی در مقابل حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای جناب آقای مصلحی در وزارت اطلاعات چه توجیهی دارد؟

این هم از آن حرفها است، احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی و استراحت؟ اکثر مردم به من می‌گویند یک روز هم استراحت کن و به خودت برس و برخی از خود دوستان هم این مسأله را گفته‌اند.این دو دولت حتی یک روز هم کار را تعطیل نکرده است. اگر یک شب ساعت 10 به خانه رفته‌ایم، صبح زودتر بعد از نماز صبح سر کار آمده‌ایم تا به نوعی تلافی شود.بسیاری از همکاران من پیچ و مهره‌ای شده‌اند و فنر می‌زنند.

این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد. زندگی بنده نشان می‌دهد که همیشه سعی کرده‌ام با عمل، بیان درست، ادبیات صحیح و منطقی از ولایت دفاع کنم و نشان دهم که نظام ولایت، نظام مهربانی، عدالت، پیشرفت، کار، تلاش و همبستگی است.

 

4-علت بیان سخن «مجلس در راس امور نیست» چیست؟

این سوال علی رغم اینکه به خاطر کمبود وقت پرسیده نشد، با پاسخ احمدی نژاد همراه بود. وی گفت:اگر دنبال کشف نیت من هستید، ما مخلص شما، مجلس و همه هستیم. ولی من با استدلال، یک نظری را اعلام کرده‌ام، شما هم با استدلال جواب دهید، دعوا نداریم و بالاخره باید این حد از آزادی را به رسمیت شناخت که رئیس‌جمهور بتواند یک کلمه حرف بزند.شما هم می توانید توضیح بدهید، چراکه فضای کشور یک فضای دوستانه و فضای همکاری است.

 

 

5-علت «معرفی وزیر ورزش و جوانان پس از گذشت ۵ ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان» چه بود؟ آیا این نشانه قانون‌گریزی دولت نیست؟

بالاخره آخر سال و شب عید است و می‌خواهیم با هم صفا کنیم. من آنچه را که شما تصویب کرده‌اید، می‌خوانم و خواهش می‌کنم ببینید در مجلس چه تصویب شده است.ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون یعنی 12/10/89 سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات نیروی انسانی، امکانات، ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به عمل می‌آید. براساس تبصره این قانون هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما جلویش را گرفته‌ایم.

30/10 چیزی به ما ابلاغ شده که 18روز قبلش یک چیزی ادغام شده است. خوب شده است دیگر، ما چه کار کنیم؟ بعد تازه در این قانون آمده که مقررات اصلاح می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما مانع اصلاحاتیم؟شما یکجا در ادغام وزارتخانه‌ها می‌گویید اول شرح وظایف را بده بعد وزرا را معرفی کن؛ اینجا بدون شرح وظایف می‌گویید زود وزیر را معرفی کنید و داد و بیداد که رئیس‌جمهور تخلف کرده است. ما از چه چیز این تخلف کرده‌ایم؛ بین خود و خدا؟ شما خودتان قاضی.آیا اینجا تکلیفی برای رئیس‌جمهور تعیین شده است و کجا گفته‌اید که رئیس‌جمهور باید ادغام کند؟.شما گفته‌اید که خودشان ادغام می‌شود. آیا ما جلویش را گرفته‌ایم؟ بعد می‌گویید هزینه‌هایش هم از محل صرفه‌جویی وزارت‌خانه‌هایی که هنوز تشکیل نشده‌اند، است.شما که هر روز قانون بودجه می‌نویسید، کجا گذاشتید ردیف صرفه‌جویی؟ بالاخره هر پولی محلی دارد، ما می‌توانیم بیاییم از محل کار شما برداریم؟ از کجای تربیت‌بدنی باید صرفه‌جویی شود؟من این قانون را با همه اختیاراتم به شما تقدیم می‌کنم. دستتان را می‌بوسم و مخلص شما هستم. شما را به جدتان بیایید آن را اجرا کنید.

 علت نامه غیر معمول

این همه این قانون مشکل و ابهام دارد و رئیس‌جمهور 4 تا از آنها برای شما نوشته است که این مشکلات هست، اینها را برطرف کنید تا ما آن را اجرا کنیم.  به هرحال ما جوان خوبی را معرفی کردیم و رأی نیاورد و خنده‌دارتر این است که برای بعضی از همکاران ما به خاطر همین چند پرونده در دادگاه‌ها و بازرسی تشکیل شده که هنوز هم در حال پاسخ به آن پرونده‌ها هستند.ما باید به چه چیزی پاسخ دهیم؛ ادغام که صورت گرفت.

 

6-بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در قانون بودجه سال ۱۳۸۹ را چگونه هزینه کردید؟

خود شما مصوب کردید بودجه فرهنگی کشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، شورای مرکزی ائمه جمعه و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.استان‌ها چگونه این بودجه را هزینه می‌کنند. شما مصوب کردید که شورای برنامه‌ریزی استان‌ها که همه در آن حضور دارند و شما نیز در آن تشریف دارید؛ حال بنده کجا در این شورا حضور دارم.شما دیوان محاسبات را نیز دارید و اکنون ببینید که بودجه در کجا هزینه شده است؛ به نظرم بنده باید از شما بپرسم که این بودجه کجا هزینه شده است، زیرا شما در آن شورا هستید و بنده نیستم و تصویب بودجه‌ها نیز با شماست.

 ما جهات کلی را گفتیم و گفتیم در راه فرهنگ انقلاب و فرهنگ دینی ارزش‌های انقلاب و همبستگی ملی، خانواده، زن، مرد، احترام و کرامت هزینه کنیم. بقیه ماجرا در اختیار شماست که این پول چگونه هزینه می‌شود.

 

7-ضرورت عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت متکی در سنگال را توضیح دهید؟

این سوال نیز به جهت کمبود وقت پرسیده نشد ولیکن رئیس جمهور بدان هم پاسخ داد.وی گفت:من می‌توانم از شما بپرسم چه کسی به ایشان مأموریت داده است؟ آیا من مأموریت دادم و اگر شما دادید بگوئید، بنده چنین مأموریتی (سفر متکی به سنگال) ندادم.اگر به عزیزی بگویم خیلی ممنون و دیگر شما در دولت تشریف ندارید، دیگر ماموریت چه معنایی دارد؛ ما هیچ قصدی در این زمینه نداشتیم، این از اختیارات رئیس جمهور در اصل ۱۳۶ است؛ آیا از اختیارات رئیس جمهور می‌توان سؤال کرد.

 

8-چرا  جنابعالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه‌ ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف  و نهی از منکر که نیازمند اعلام قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مساله منحصر به کار فرهنگی است از دولت صلب مسئولیت کردید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه،‌ علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

آقای مطهری دیدگاه‌های خود را به صورت روشن بیان کردند و من از ایشان تشکر می‌کنم.می‌‌گویند چرا درباره عفاف و حجاب نظر داده‌اید؛ ما چه گفتیم؟ بنده چند حرف روشن دارم و این حرف دل خودمان است و به صورت خودمانی می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم. چرا هر زمان که نام فرهنگ می‌آید، ما مردم را متهم می‌کنیم و شروع می‌کنیم به برخورد با مردم؟ما گفتیم این ملت جزء با فرهنگ‌ترین ملت‌هاست و همه ارزش‌ها و اصول را همین ملت حفظ کرده است، پس چرا تا یک مشکل فرهنگی به ذهنمان می‌آید، شروع می‌کنیم به زیر سؤال بردن جوان‌ها و ملت. عقیده‌ بنده این است که ملت ایران مؤمن، خوب و دوست‌داشتنی هستند. همین ملت شما را سر کار آورده‌اند و ما فقط می‌گوئیم با این مردم خوب برخورد کنید و به آنها توهین نکنید البته اگر کسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به صورت سازمان یافته و برنامه قصد دارد تخریب کرده و یا آسیب بزند، تکلیفش معلوم است و در این صورت سر و کارش با قوه قضائیه است و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز باید آنها را شناسایی کند.

از حقوق مردم دفاع کنم، بد است

بایستی با توده‌های مردم با محبت برخورد کرد. مبنای رفتار حکومت با مردم محبت و مهربانی است و در واقع کار فرهنگی نیز با برخورد و بگیر و ببند نمی‌شود و این خیلی روشن است.ما از حقوق مردم دفاع کردیم و آیا این چیز بدی است؟ ما می‌گوئیم به دخترها و پسرها اینقدر "گیر سه پیچ"  ندهید و با آنها مهربانی کنید، زیرا این‌ها فرزندان خودمان هستند.شما به همین جوان‌ها احترام بگذارید تا مشاهده کنید همین جوان‌ها چه خواهند کرد. همین جوان‌ها مملکت را اداره کردند و در کشور حضور خواهند داشت.بگذارید اکنون که شب عید هم است، یک شوخی هم با هم بکنیم؛ مگر می‌شود هر زمان که انتخابات و ۲۲ بهمن است، ما دوربین را به روی همه تیپ‌ها ببریم و همه را جلو بیاوریم، اما به محض اینکه این دوران گذشت همین تیپ‌ها را در آن ور یقه‌شان را بگیریم؛ این یک تناقض است و تناقض یک روز کار دست انسان خواهد داد.بیایید باز هم شوخی کنیم. کدام از من و شما در زندگی‌مان گناه نکردیم؟ گناه بد است اما چه کسی با شما برخورد کرده است؛ چون من و شما هستیم اشکالی ندارد و فقط باید با دیگران برخورد شود. به صورتی رفتار نکنید که ملت بگویند گریه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.آیا رئیس جمهور حق اظهارنظر درباره مسائل کشور را ندارد؟ باید از رئیس جمهور بپرسید چرا این سخن را می‌گوئید، با این استدلال راجع به همه می‌شود گفت که شما که فلان حرف را زدید باعث فلان مسئله شد و با این حرف مملکت زیر و رو می‌شود.

 

 

 9-چرا نظریه «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد، علی‌رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالف قاطبه مراجع اعزام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید کردید و باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی شدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به جریان انحرافی علی‌رغم هشدار  و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌کنید بلکه همواره از این افراد دفاع می‌کنید؟

گفتند چرا از ایران اسم می‌برید؟ و این موجب تعصبات قومی شده است؛ عزیز من همه دنیا و تاریخ می‌دانند که ملت ایران یک ملت بزرگ است.مشی و زندگی ملت ایران متفاوت است و این نکته را همگان بیان می‌کنند؛ در واقع ملت ایران ادامه راه پیامبر عظیم‌‌الشأن اسلام محمد مصطفی(ص) را در ائمه معصومین و فرزندان پیامبر، انسان کامل متصل به آسمان می‌داند.

 ملت ایران عاشق امیرالمؤمنین علی(ع) است. ملت ایران اهل عاشورا و نیمه شعبان است و در واقع این ملت اخلاق و سیاست، محبت و عدالت و شجاعت را با هم دارد و این ملت یک ملت حقیقت‌طلب به شمار می‌رود و مشخص است که این ملت با مابقی ملل متفاوت است.‌زمانی که می‌گوئیم ایران، منظور ما جغرافیا، نژاد و یک قوم نیست و ایران در واقع گلستان اقوام مختلف است؛ در اصل ایران یک فرهنگ است و صدها میلیون انسان متعلق به این فرهنگ هستند و به آن افتخار کرده و عشق می‌ورزند.ایران یعنی شیعه علوی و اسلام ناب محمدی.

 

ما را متهم کردند که حرف‌های ما موجب تحریک تعصبات قومی علیه ایران شده است. حتما جنگ ۸ ساله که آنها علیه ما راه انداختند به خاطر حرف‌های بنده است؛ لابد اقدامات ۱۴۰۰ ساله آنها نیز به خاطر حرف‌های بنده است.آنها با صهیونیست‌ها نیز می‌سازند و آیا اینها به خاطر حرف‌های ماست؛ اینها مشکلات صدها ساله است.

 آیا پاک بودن، تلاش شبانه‌روزی، خدمتگذاری، دفاع از حقوق ملت، مقاومت در برابر زیاده‌خواهان و دست‌اندازان به بیت‌المال، مبارزه با مفاسد و ایستادگی، اجرای طرح‌های بزرگ، پیشرفت‌های سریع علم و فناوری، اجرای هدفمندی، مسکن مهر، سهام عدالت، چند برابر کار عمرانی، صادرات غیر نفتی، اجرای شعارهای تمام دولت‌های قبل، تحمل، سعه صدر و احترام به آزادی، عشق به مردم و احترام به کرامت مردم، ترویج مهربانی و عدالت و هزاران خدمت دیگر اسمش انحراف است؟اگر اینگونه باشد، همه ملت ایران در این خط‌ هستند و اکثریت حاضر در این جلسه نیز همه در این خط هستند.

تعابیری که پیامبر عظیم الشان اسلام از ملت ایران کرده‌اند، لابد از همین موضع بوده است نعوذبالله؛ یا اینکه موجب تعصبات قومی شده است.به ما می‌گویند شما چرا مانند یک عده نیستند ما از اول هم گفتیم که مشی بعضی‌ها را قبول نداریم و ما این را به صراحت اعلام کردیم و چیز مخفی نداریم.ما آمده‌ایم که قطار مدیریت کشور را برگردانیم به ریل اصلی خود یعنی خط نورانی امام و ولایت. مقام معظم رهبری هم بارها این نکته را گفته و تاکید کرده‌اند که این دولت آمد و مسیر را دوباره به ریل برگرداند.

ما برای کشور دلسوزیم

اگر ما سکوت می‌کنیم در مقابل مطالب، این موضوع علامت تایید مطالب نیست. این علامت آن است که ما برای کشور دلسوز هستیم.به ما می‌گویند چرا می‌گویید ایران، پس چه بگوییم؛ حق اظهار نظر نداریم! اگر بقیه بگویند مکتب خراسان، مکتب ری، مکتب عراق، مکتب اصفهان، مکتب یونان اشکالی ندارد.من باید به حکم وظیفه‌ام  و سوگندی که خورده‌ام باید از آزادی بیان حمایت کنم. البته شما هم باید همین کار را بکنید. چرا برای اعلام نظری این همه جار و جنحال شده؛ می‌گویند چرا گفته‌اید ایران، اگر نگوییم ایران پس چه بگوییم بگویم انگلیس، آمریکا، ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می‌گویم تا در تاریخ ثبت شود که ایران و تاریخ، فرهنگ، عظمت، ملت آن را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.این چیزی نیست که ما آن را پنهان کنیم و شما نیز ایران را دوست دارید. رودربایستی نکنید و آن را اعلام کنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن و حزب اللهی بودن است.امام (ره) می‌گویند که عشق به وطن مقدس، 4 نفر از این ور و آن ور هجوم می‌کنند و می‌گویند ایران را بگذارید کنار؛ کجا را بچسبیم.والله و بالله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می‌خواهید با خدا باشید این موضوع را اعلام کنید. ایران که دعوای قومی نیست معلوم است که جلوی همه قدرت‌های دنیا ایران است که حرف حق یعنی حرف امامت و ولایت را می‌زند.

 

رئیس جمهور در ادامه وقت خود پس از پاسخ به سوالات به بیان نکاتی دیگر پرداخت. اگر چه برخی از نمانیدگان مدعی بودند احمدی نژاد به تمام سوالات پاسخ نداد ولی آنچه که از مشروح جلسه منتشر شده است، گویای این مطلب است که به احتمال زیاد احمدی نژاد پاسخ های دلخواه نمایندگان را نداده است.

احمدی نژاد گفت:دولت حتی ضعیف‌ترین قوانین را اجرا کرده است و اجازه نداده‌ایم که تبعات منفی آن (قوانین ضعیف) دامن ملت را بگیرد. ما بیشترین همکاری را با سایر قوا داشته‌ایم و تنها دولتی هستیم که از نمایندگان دعوت کرده‌ایم که به دولت تشریف بیاورند.ما سخنان نمایندگان را ثبت کرده‌ایم. نمایندگانی که به دولت آمدند بیش از سایر وزراء سخن گفتند و ما نیز گفته‌ایم به روی چشم تا کشور را با هم اداره کنیم.شما همین سؤالی را که مطرح شد را نگاه کنید. به ما می‌گویند که شما قانون گریزید.

در این اصل88 قانون اساسی آمده است که "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از 10 روز به تأخیر افتاد...".در این اصل می‌گوید که درباره یکی از وظایف آنان. بین خود و خدا، شما در یکی از موارد گفته‌اید که کدام یک از وظایف رئیس جمهور را سؤال کرده‌اید؟ اکثرش یا درباره اختیارات رئیس جمهور است و یا اصلا هیچ ارتباطی با رئیس جمهور ندارد که البته آئین نامه نیز رعایت نشده است.هر سؤال باید متناظر بر یک وظیفه باشد. البته گفتیم که شب عید است تا کمی با هم شوخی کنیم. آیا می‌شود از مجلس نیز سؤال و انتقاد کرد؛ نکند نمی‌شود از مجلس انتقاد کرد؟

وی خطاب به رئیس جلسه تاکید کرد که آیا می‌شود از مجلس انتقاد کرد، که لاریجانی پاسخ داد: اگر در موضوع باشد اشکالی ندارد.

احمدی نژاد گفت: به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون خدمات کشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ کرد و مجلس و دیوان محاسبات را نیز از شمول آن خارج کرد. به نظر شما قانون خوب است اما برای دیگران!یعنی آموزش و پرورشی‌ها، بهداشت و درمانی‌ها، نظامی‌ها، کارمندان دولت همه باید در چهارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بگیرند، اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر معاف هستند. ببینید چه کسی این کار را کرده است به نظر شما می‌شود آیا با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؛ کاری که در اصل 138 اتفاق افتاده است.البته نمی‌شود چرا که بالاخره اصل 57، 60 ، 126 و 138 هست. همه اینها با هم است و نمی‌شود مصوبات دولت را یک طرفه لغو کرد؛این خلاف صریح قانون اساسی است.

 با یک شاسی می توان فوق لیسانس گرفت

به نظر شما می‌شود با فشار دادن یک "شاستی" فوق لیسانس شد. آئین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می‌شود در آئین نامه برای دولت و سایر قوا تعیین تکلیف کرد به نظر من که نمی‌شود.در همین دولت و مجلس عزیز که به همه نمایندگان ارادت داریم از آقای رئیس که خیلی مخلص‌اش هستیم تا تک تک شما‌ها که "خیلی‌‌تر" مخلص‌تان هستیم در همین جا ما متهم شدیم به یک میلیارد دلار تخلف از قانون و سوء استفاده.4 و 5 ماه ما در انتخابات فحش خوردیم تا پنج شنبه ممنوعیت تبلیغات که رئیس عزیز، فخیمه‌ محترم و مکرم دیوان محاسبات آمد در رادیو و تلویزیون گفت که احمدی نژاد دروغ می‌گوید و یک میلیارد تخلف کرده است که ما گفتیم البته این طوری نیست و بعدا که رسیدگی شد معلوم شد دولت تخلفی نکرده است. گزارش رسمی از کمیسیون اصل 90 آمد؛ خوب بود که اینها در همین مجلس عزیز قرائت می‌شد که ملت بدانند، دولت پاک است.

فرمان جنگ علیه دولت صادر کردند

اخیرا یکی از همکاران، فرمان جنگ علیه دولت صادر کرده و گفته است که باید با دولت جنگید و اعلام کرده است نباید حتی یکی از اعضای هیئت دولت باقی بماند و گفته تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شود که البته والله و بالله رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش نیز از مو باریک‌تر است.اگر واقعا جراتی هست و قرار است یک کاری بشود 2 کلمه به بقیه بگوید بعد بفهیم که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ "نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم." توهین به رئیس جمهور نشان شجاعت نیست. رئیس جمهور که کاری ندارد و تخریب هم نمی‌شود.باز نیز شوخی می‌کنیم و شب عید است و می‌خواهیم مردم خوشحال کنیم. در نقاط مختلف دنیا یک زمان نظام ارباب رعیتی بود یکی ارباب بود و هزاران نفر رعیت بودند. اما الان مثل اینکه جور دیگری شده.


نظرات 1 + ارسال نظر
اسلام گرا پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:03

سلام،من سوالارو از رادیو گوش میکردم، به نظر من سوالای بدی نپرسیدن!!! این رئس جمهور بود که تو هر سوال مقلطه میکرد و از زیر جواب دادن در میرفت
تنها جواب درستش واسه مسئله ی حجاب بود که بحق جواب داد.

سلام
کلا جلسه اونروز مجلس جای بحث داره
حتما مستقل بهش میپردازم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد