پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

مناظره

مطهری: مستقلم؛ اصلاح‌طلب یا اصولگرا برایم فرق ندارد!!!

بذرپاش: آقای مطهری بالاخره هاشمی را رد می‌کند یا تایید؟


http://snn.ir/pic/13901201167_201251175e.jpg

روانبخش: ماجرای پایگاه بگرام چه بود؟

 محجوب: روحانیون بهتر است در اتاق‌های بسته با هم حرف بزنند!


http://snn.ir/pic/13901201080_201251104e.jpg


برای مشاهده مناظره ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مطهری در مناظره با بذرپاش گفت: مستقلم و اصلاح‌طلب یا اصولگرا برایم فرق ندارد؛ دیواری بین اصلاح‌طلبان معتدل و منطقی با اصولگرایان قائل نیستم.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در مناظره ایی که بعدازظهر امروز با حضور علی مطهری، نماینده مجلس هشتم و مهرداد بذرباش، عضو جبهه متحد اصولگرایان در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، علی مطهری در شروع مناظره گفت:‌ یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط در شرایط فعلی اهمیت این انتخابات در وضعیت جهانی ماست.

وی افزود: ما تحت تحریم‌های اقتصادی هستیم و در معرض تهدید نظامی قرار داریم و طبیعی است که انتخابات پیش‌رو می‌تواند پیام خوبی برای غربی‌ها داشته باشد و بر اداره آنها بر ادامه تحریم‌ها و تهدیدها موثر باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ما با روحیات غربی‌ها آگاه هستیم، ادامه داد: غربی‌ها برای حمله نظامی به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی تعداد تلفات را پیش‌بینی می‌کنند و اگر احساس کنند که کشوری از درون محکم و منسجم است، هرگز اقدام به حمله نمی‌کنند؛ بنابراین در این انتخابات می‌توانیم پیام خود را به آنها برسانیم.

مطهری با اشاره به حمله غرب به کشور عراق گفت:‌ در عراق دولت‌های غربی ابتدا برخی فرماندهان نظامی را خریدند و بعد به حمله نظامی پرداختند، این مسئله راجع به کشور ما هم صدق می‌کند؛ اگر چه ایران و عراق با هم قابل مقایسه نیستند.

در ادامه این مناظره بذرباش با اشاره به اینکه ایران و کشور ما و همه دانشجویان و جوانان در مقطع حساسی هستند، گفت: هر روز کشور در مقطع حساس‌تری قرار می‌گیرد؛ یک روز جنگ تحمیلی،‌ یک روز انتخابات،‌ یک روز تحریم‌ها، یک روز تهدیدها، یک روز بازار سکه و ارز و اینها همه اتفاقاتی است که در کشور با آنها دست به گریبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک اتفاق به نام بیداری اسلامی رخ داده که با آن در چنین شرایطی مواجه هستیم، ادامه داد: ‌نباید از کنار این اتفاق به راحتی گذشت.
 
عضو جبهه متحد اصولگرایان گفت: وقتی می‌خواهیم برای آینده تصمیم‌گیری کنیم باید نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های درونی و بیرونی امروز را بررسی کنیم؛ چراکه در غیر این صورت مهندسی عمل نکرده ایم.
 
بذرپاش ادامه داد:‌ بررسی شرایط و شاخص‌های گذشته لازمه تصمیم‌گیری برای آینده است؛ زیرا در چنین شرایطی باید ببنییم که چقدر جلو رفتیم و بدانیم که تاریخ از جنس تکرار است.
 
وی با بیان اینکه ما یک ملت آرمانی هستیم و فرقمان با سایر ملت‌های دنیا در آرمان‌هایمان است، عنوان کرد: اگر نقطه آرمانی را مشخص کرده باشیم بر حسب نگاه‌مان می‌توانیم مسیرمان را مشخص کرده و به آن سمت حرکت کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس گفت: باید الزامات را خوب و به موقع تشخیص دهیم و الزام اول این است که در شرایط فعلی ما به یک الگو در دنیا تبدیل شویم.

بذرباش خاطرنشان کرد:‌ هر فردی در هر تاریخی اگر وظیفه خود را درست انجام دهد، در تاریخ ماندنی است همان‌طور که احمدی‌روشن در تاریخ ماند.

در ادامه این مناظره مطهری درباره ویژگی مجلس خوب و عملکرد مجلس هشتم گفت: فلسفه وجودی مجلس این است که مقابل سرکشی‌ دولت‌ها بایستد.
 
وی با اشاره به اینکه قدرت همیشه در دولت‌ها متمرکز است و قدرت فسادآور است، ادامه داد:‌ عقل بشر به اینجا رسیده که برای یک نظام حکومتی وجود مجلس لازم است که هم قانون‌گذاری کرده و هم نظارت داشته باشد.
 
این نماینده مجلس افزود: مجلس ایده‌آل مجلسی است که هم در قانون‌گذاری و هم در نظارت خوب عمل کند.
 
مطهری با بیان اینکه نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند باید در یک رشته تخصص داشته باشند تا بتوانند در یکی از کمیسیون‌ها مفید باشند و در کنار آن بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند، تاکید کرد: نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد به حال مجلس مفید نیست و نماینده‌ای که وابسته به نهادهای حکومتی به خصوص دولت باشد یا به نهادهای قدرت وابسته باشد، نماینده خوبی نیست.

وی گفت: ‌کسی که به کمک دولت وارد مجلس شود، نماینده خوبی نمی‌تواند باشد؛ زیرا اگر تخلفی از سوی دولت دید نمی‌تواند در اعتراض به آن حرفی بزند.

این نماینده مجلس با اشاره به ابزارهای نظارتی نمایندگان ادامه داد:‌ تذکر، سوال از وزیر، سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح ابزارهای نظارتی نماینده است، اما نماینده‌ای که به وسیله سرمایه‌داران وارد مجلس شود، مدیون‌ آنهاست و اگر جایی از این ابزارها استفاده کند و تحقیق و تفحصی انجام دهد که مخالف منافع سرمایه‌داران باشد، نمی‌تواند جلو برود.
 
مطهری ادامه داد:‌ یک نماینده اگر استیضاح وزیر را امضا کند یا وزیر را به صحن علنی مجلس بکشد اگر به واسطه دولت وارد مجلس شده باشد، نمی‌تواند کاری کند البته خودش هم نباید دلبستگی به مال دنیا داشته باشد.
 
این کاندیدای انتخابات مجلس گفت‌: اگر فردی وارد مجلس شد و افتخار کرد که وکیل‌الدوله است کار درستی نیست؛ همان‌طور که من به برخی آقایان گفتم که درست است دولت ما مردمی است اما در دولت مردمی هم شما وکیل مردم هستید و باید تخلفات آن دولت را رصد کنید.
 
بذرباش در پاسخ به اظهارات مطهری گفت: ما برای نمایندگی شروط لازم و شروط کافی را نیاز داریم.
 
وی افزود: نماینده باید از دل مردم برآمده باشد که این جزء شروط لازم است و در شروط کافی فرد نباید فقط شجاع و خوب باشد؛ زیرا مجلس می‌خواهد برای کشور برنامه‌ریزی کند و در بعد دیگر نظارت داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس عنوان کرد:‌ نماینده باید در یکی از حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، هنری و … دارای تخصص باشد.

بذرپاش با اشاره به اینکه نماینده باید یک ذهن منسجم و برنامه‌ریزی شده داشته باشد، گفت: درکشور یک برنامه میان‌مدت یعنی برنامه پنج ساله توسعه تصویب شده و توسط نمایندگان، چهار برابر برنامه بودجه تصویب می‌شود؛ بنابراین اگر نماینده‌ ذهن مرتب و سیستماتیک نداشته باشد، نمی تواند برای کشور برنامه‌ریزی کند.
 
وی عنوان کرد: ‌فرق بین فردی که توانایی برنامه‌ریزی دارد با فردی که این توانایی را ندارد را باید اینجا جست‌وجو کرد.
 
این عضو جبهه متحد اصولگرایی با اشاره به اینکه یک بخش از شرایط کشور به تحریم‌ها و تهدیدها برمی‌گردد، گفت: بخش بزرگی از شرایط به مجلس برمی‌گردد، مجلس نباید وکیل‌الدوله باشد اما باید جلوتر را ببیند و آینده را ترسیم کرده و الزامات را بداند.

در ادامه این مناظره علی مطهری درباره دیدگاهش نسبت به احزاب در کشور گفت:‌ اگر احزاب قوی در کشور داشته باشیم تردیدی نیست که به نفع کشور است.

وی ادامه داد: برخی مشکلات ما در اداره حکومت ناشی از فقدان احزاب قوی در کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر احزابی که در کشور فعال بودند، طی 30 سال می‌توانستند اعتماد مردم را به خود جلب کنند در زمان انتخابات کار مردم آسان می‌شد، تاکید کرد: ‌در این صورت هر کس به حزبی که به آن اعتماد داشت و اساسنامه و مانیفست آن را قبول داشت به آن حزب رای می‌داد و کاندیدای آن را قبول می‌کرد و در زمان انتخابات سرگردان نمی‌شد.
 
مطهری ادامه داد:‌ این مسئله علاوه بر اینکه مشارکت مردم را بالا می‌برد، باعث می‌شود که از بهره‌برداری افراد فرصت‌طلب جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: در کشور ما در انتخاباتی که پیش می‌آید هر کسی که زرنگ‌تر باشد و بتواند از قبل لابی کند موجی درست می‌کند و سوار آن شده و پیروز می‌شود، اما بعد از مدتی مردم احساس می‌کنند این فرد کسی که تصورش را می‌کردند، نبوده است اما وقتی احزاب قوی باشند یک اتاق فکری در آنها وجود دارد که نتیجه آن کار مردم را آسان می‌کند.
 
بذرپاش در پاسخ به اظهارات مطهری عنوان کرد:‌ در کشور ما احزاب جمع‌وجور و اندک هستند و هر وقت عرصه انتخابات پیش می‌آید، خیابان‌کشی‌ها نیز به دنبال آن پیش می‌آید.
 
وی افزود: شرایط و وضعیت فعلی کشور ما این طوری است که فرد باید یا چهره باشد یا منتسب به گروه خاصی باشد و یا عناوین خانوادگی و فامیلی داشته باشد تا بتواند در انتخابات پیروز شود.

این عضو جبهه متحد اصولگرایی تاکید کرد: ‌باید به این سمت برویم که اگر فردی در خود احساس توان خدمت کرد این شرایط را داشته باشد که خود را به مردم عرضه کند؛ عرصه رقابت ما به عرصه رقابت چهره‌ها تبدیل شده است.

بذرپاش با بیان اینکه یک جوان گمنام اگر در یک لیست انتخاباتی نباشد، نمی‌تواند خود را معرفی کند، ادامه داد: آقای مطهری که ایشان را در جبهه انقلاب تعریف می‌کنم اگر عنوان آقای مطهری را نداشت، نمی‌توانست در مجلس رخ‌نمایی کند.
 
وی گفت: ‌باید عرصه چهره‌ها را کنار گذاشت و عرصه برنامه و توانمندی تبدیل به فرصت شود، آن وقت مردم با فضای اسم و جوی که در کشور رایج می‌شود، تصمیم نمی‌گیرند.

در ادامه این مناظره مطهری درباره اینکه عنوان کرده بود که اسم من در هر لیستی که قرار بگیرد، اشکالی ندارد جز لیست‌های استثنا گفت: اول باید در پاسخ به آقای بذرپاش نسبت به وابستگی خانوادگی بگویم من بشدتی که آقای بذرباش به میزان شرایط خانوادگی و فامیلی اعتقاد دارد، معتقد نیستم و این را قبول ندارم.
 
وی گفت:‌ مردم آنقدر ساده نیستند که کسی را که در مجلس موثر است به خاطر وضعیت خانوادگی او بپذیرند، شرایط خانوادگی تاثیر کمی دارد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در مجلس فعلی پسر شهید مفتح هم حضور دارد، اما ایشان در فضای سیاسی کشور اصلا مطرح نیست؛ زیرا اساسا وارد مسائل ملی و سیاسی نمی‌شود.

مطهری تاکید کرد:‌ به صرف انتساب به یک شخصیت بزرگ، محبوبیت پیدا نمی‌شود.
 
وی گفت‌: ‌در دوره قبل مجلس هم حرف من همین بود و زمان ثبت‌نام برای مجلس هشتم هم گفتم که مستقل شرکت می‌کنم و هر گروهی که مایل باشد اسم من را در لیست خود قرار دهد، حرفی ندارم.

این نماینده مجلس گفت:‌ آنجا حزب مجاهدین و مشارکت را استثنا کردم؛ البته امروز آنها وجود ندارند یا در زندان‌ها هستند و یا حضور ندارند.

مطهری گفت: امروز هم موضع من این است که مستقل هستم و اصلاح‌طلب یا اصولگرا برایم فرق ندارد.
 
وی تاکید کرد: من دیواری بین اصلاح‌طلبان معتدل و منطقی با اصولگرایان قائل نیستم؛ زیرا می‌بینم این افراد بسیار اصولگراتر از اصولگرایان هستند.

در ادامه این مناظره بذرباش درباره لیست‌های اصولگرا و تعدد جبهه‌ها و لیست‌ها در این جبهه و سلایق مختلف گفت: ابتدا باید به آقای مطهری بگویم که ایشان در سال 88 در انتخابات مجلس در لیست جبهه متحد قرار گرفتند و در سهم اضلاع حامیان دولت بودند.
 
وی افزود: آقای مطهری مانیفیستی را که از سوی جبهه متحد ارائه شد، قبول کرد و پذیرفت، یا آن موقع آقای مطهری اشتباه کرده بود که در لیست اصولگرایان مجلس هشتم قرار گرفت و بعدا احساس کرد که عناصر آن لیست عناصری نیستند که ایشان بخواهد با آنها در یک لیست قرار بگیرد یا امروز مواضع‌ ایشان تغییر کرده است.
 
این کاندیدای انتخابات مجلس ادامه داد:‌ شما نمی‌توانید بگویید با همه هستید، در مسیر سیاسی سلایق افراد متفاوت است؛ شما به عنوان‌ آقای مطهری در یک جایگاه قرار می‌گیرید، آن جایگاه را مشخص کنید.
 
بذرپاش گفت: درسال 68 شما از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردید و در مجلس رویکرد شما عوض شد، در سال 88 عملکرد دیگری را از شما دیدیم و امروز وقتی شما دیدید که در لیست جبهه متحد نیستند، لیست تازه‌ای به اسم صدای ملت دادید؛ آقای مطهری یا شما عوض شدید یا این جبهه عوض شده که باعث شده شما جبهه صدای ملت را ایجاد کنید.

وی با بیان اینکه البته این حق شماست گفت: باید مشخص شود که مواضع شما در سال 88 اشتباه بود یا در سال 90 در حالی که شما منتظر بودید که در لیست جبهه متحد قرار بگیرد اما در آن لیست قرار نگرفتید و صدای ملت را بعد از نهایی شدن لیست جبهه متحد تشکیل دادید.
 
این عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد:‌ آقای مطهری در سال 85 مواضع شدیدی علیه هاشمی گرفتید و در سال 89 و 90 از آقای هاشمی دفاع کردید که این قابل قبول نیست.
 
بذرپاش با بیان اینکه ما در هر لیستی قرار بگیریم جریان و سبقه گفتمانی ما از آن هویت می‌گیرد، گفت: این گفتمان ماست که هویت ما را تشکیل می‌دهد، اینها با عملکرد آقای مطهری در تضاد است.

مطهری در پاسخ به اظهارات بذرپاش گفت:‌ این طور نبود که من به زور خودم در لیست جبهه حامیان دولت قرار بگیریم این اتفاقی بود.

وی ادامه داد: در آن دوره آقای مصلحی رئیس ستاد بزرگداشت شهید مطهری بود که فهمید من مایلم کاندید انتخابات شوم؛ ایشان در آن جبهه مطرح کرد و من در آن لیست قرار گرفتم در حالی که من اصراری نداشتم از این طریق در فهرست قرار بگیرم.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم ادامه داد:‌ در آن دوره اصولگرایان سه دسته بودند؛ لایحه خوش خدمت، ‌جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه ایثارگران؛ البته اگر من این پیشنهاد را به آقای عسگر اولادی می دادم هم همین اتفاق می‌افتاد.
 
مطهری گفت: من در آن دوره نسبت به شورای نگهبان که ردصلاحیت‌هایی را انجام داده بود، اعتراض کردم و مقاله‌ای در روزنامه اعتماد ملی نوشتم و نسبت به این ردصلاحیت‌ها اعتراض کردم؛ آقای مصلحی در اعتراض به این اقدام من گفت چرا این مقاله را این طور نوشتی؟ و گفتم من همین طور هستم؛ اگر وارد مجلس هم بشوم این گونه عمل می‌کنم و اگر ناراحتید اسم مرا از لیست‌تان بردارید؛ گفت که چرا در روزنامه اعتماد ملی آن را چاپ کردی؟ گفتم اگر روزنامه کیهان مطلب مرا چاپ می‌کند، بدهید چاپ کند، این شد که عقب‌نشینی کردند.
 
وی افزود: البته با آقای احمدی‌نژاد هم مشورت کردند که ایشان گفته بودند نام مطهری باید در لیست بماند؛ من در این مورد بدهکار نیستم من طلبکارم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در سال 85 وقتی احساس کردم مشی فرهنگی دولت با آن چه متصور بودم فرق دارد در آن دوره نامه سرگشاده‌ای نوشتم و نسبت به مشی فرهنگی دولت انتقاد کردم.

مطهری تاکید کرد:‌ هیچ وقت حمایت جدی از دولت نکردم؛ البته در سال 84 با آن مخالفت هم نداشتم.
 
وی در مورد فهرست لیست صدای ملت عنوان کرد:‌ فهرست صدای ملت از چند ماه قبل قرار بود عنوان شود اما مردد بودم که چه زمانی آن را مطرح کنیم.
 
این کاندیدای انتخابات مجلس گفت: جبهه پایداری وقتی پایبند به وحدت نبود این حق برای همه جبهه‌ها به وجود آمد؛ البته اگر اسم من در جبهه متحد هم می‌بود من خودم متولی آن نبودم.
 
مطهری ادامه داد:‌ در سال 79 که نسبت به عملکرد آقای هاشمی انتقاد کردم و در سال 90 هم از آن حمایت کردم را قبول دارم؛ زیرا آقای هاشمی در بحران 88 مظلوم واقع شد و اینها منافاتی با هم ندارد.

وی با بیان اینکه باید موقع‌شناس باشیم، گفت‌: آقای هاشمی را جلوی 50 میلیون نفر جمعیت دزد خطاب کردند و گفتند اموالت را از کجا آوردی؟ منظور از این حرف این بود که شما و خانواده‌ات دزد هستی بعد هم اجازه ندادند که پاسخ دهد.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایشان نسبت به نوع برخورد با معترضان بعد از انتخابات اعتراض داشت و ما هم اعتراض داریم، عنوان کرد:‌ آقای هاشمی برای انقلاب این گونه موضع گرفت اگر همه مانند جبهه پایداری بودند، فاتحه انقلاب خوانده شده بودند که می‌گویند فقط ما انقلابی هستیم.

مطهری درباره حضور در لیست‌های مختلف عنوان کرد:‌ حضور در لیست‌های مختلف زمانی بد است که یک طرف کمونیست و یک طرف انقلابی باشد که این نشان نفاق است، ولی وقتی اختلافی نیست و اصلاح‌طلبان می‌گویند که موافق نظام و ولایت‌فقیه هستیم و کبریت بی‌خطر هستند هیچ خطری در مجلس نخواهند نداشت.
 
بذرپاش در پاسخ به اظهارات مطهری پاسخ داد: شما در دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی درباره آقای هاشمی در روزنامه کیهان مطلبی منتشر کردید و نوشتید دخالت اقوام رئیس‌جمهور در تمام شئون حکومت از جمله راس امور اقتصادی درست نیست؛ بالاخره از آقای هاشمی دفاع می‌کنید یا ایشان را رد می‌کنید.

وی خطاب به مطهری عنوان کرد:‌ چطور است که شما نسبت به برخوردی که نسبت به سخنرانی فائزه هاشمی صورت گرفت، اعتراض کردید و نامه سرگشاده دادید اما از اینکه جوانان مردم در خیابان‌ها کشته شدند، هیچ اعتراضی نکردید و سکوت کردید.
 
این عضو جبهه متحد اصولگرا گفت: عملکرد شما سیاسی است شما از پدر بزرگوارتان فاصله گرفته‌اید.
 
بذرپاش با اشاره به اینکه شما مواضع بسته‌ای در حوزه فرهنگ دارید و خانم فائزه هاشمی مواضع بازی در حوزه فرهنگ دارند، ادامه داد: وقتی به سخنرانی فائزه اعتراض شد نامه سرگشاده زدید بله شما از یک مقطع دیدید که این حرف‌ها در جامعه خوب اثر می‌کند و مدام این طرف و آن طرف ایستادید تا در وسط ماجرا قرار گرفتید شما دفاعتان را از طرح دانشگاه آزاد چطور توجیه می کنید؟ مخالفت خود را با طرح نظارت بر نمایندگان چطور توجیه می‌کنید؟ در چهار سالی که شما در مجلس بودید، چه طرحی جز طرح انحصار موسسه شهید مطهری را دنبال کردید و به سرانجام رساندید موسسه شهید مطهری را برای خودتان مادام‌العمر کردید؛ دفاع شما از سیدحسن خمینی، فائزه هاشمی و هاشمی رفسنجانی چطور توجیه می‌شود.
 
مطهری در پاسخ به اظهارات بذرپاش گفت: در مصاحبه روزنامه کیهان من از ورود نزدیکان آقای هاشمی به پست‌های کشور انتقاد کردم نه تهمت زدم و نه آبروی کسی را بردم این کجا و آنچه آقای احمدی‌نژاد در مناظره گفت کجا؛ اینها با هم قابل قیاس نیست.
 
وی درباره اینکه عده‌ای اجازه ندادند نوه امام سخنرانی کند، گفت: ما می دانیم که چه کسانی بودند و از کجا آمده بودند و خود آقای بذرباش هم می‌داند ولی احتمالا خودش را به بیراه می‌زند.

این نماینده مجلس گفت: در آن مناظره آقای احمدی‌نژاد قبول نمی‌کرد که وقتش تمام شده و وقتی هم قبول کرد، گفت  که هم‌اکنون به سخنان رهبری گوش می‌دهیم؛ کسی نبود بگوید به تو چه ارتباطی دارد؟ اینها را مجری باید بگوید.
 
مطهری تاکید کرد: ‌کاری که دوستان آقای بذرباش در 14 خردادماه در حرم امام انجام دادند، کاری بود که لشکر عمرسعد در مقابل امام حسین انجام داد.

وی با اشاره به اینکه من درباره کشتن شدن جوانان مردم در خیابان‌ها هم صحبت کردم، گفت: در این مسئله مقصر اصلی مدیران بحران بودند؛ یک عده به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند در این شرایط به قول کیهان حتی اگر رهبران آنها هم با جرج سوروس نشسته و برخاست کردند، اما مردم متدین و عادی فکر می‌کردند که تقلب شده و در کشور بحران ایجاد شده ؛آیا نباید به آنها اجازه تجمع می‌دادید و حرف‌شان را می‌شنیدید؟

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ باید پاسخ آنها را می‌دادید تا هیجان ها فروکش کند و اگر کف این عده عده‌ای بودند که هدف‌شان ایجاد ناامنی بود، آن وقت برایشان باتوم بلند می‌کردید نه اینکه روز جمعه انتخابات برگزار شد و از روز شنبه باتوم‌ها را بالا بردید.
 
مطهری گفت:‌ شما به گونه‌ای رفتار کردید که مردمی که نظام و ولایت‌فقیه را قبول دارند، علیه رهبری شعار دهند به جای اینکه توبه کنید و بگویند اشتباه کردیم؛ هنوز هم طلبکارید.
 
وی درباره دانشگاه‌ آزاد گفت: ‌من از دانشگاه آزاد دفاع نکردم؛ دوستان آقای بذرباش که جلوی مجلس جمع شدند و شعار دادند و تشبیه به کیف انگلیسی کردند، اتفاقی را رقم زدند که بعد از آن آقای حسینیان گفت که باید طرحی پیشنهاد دهیم که انشقاق و مشکلی که برای اصولگرایان ایجاد شده درست شود؛ من گفتم مشکل اصولگرایی خود شما هستید.

این کاندیدای انتخابات مجلس تاکید کرد: بر فرض اینکه مجلس طرحی مخالف طرح رهبری را تصویب کرده باشد، چه اشکالی دارد؛ مجلس باید محل بحث آزاد باشد نه اینکه یکی بگوید من دیشب خدمت آقا (رهبری) بودم و آقا فرمودند اینگونه ‌و آنگونه رفتار کنید؛ مجلس باید کار خود را انجام دهد.
 
مطهری گفت:‌ اگر بخواهیم با چماق رهبری بر سر مجلس بکوبیم، کارها پیش نمی‌رود.
 
وی همچنین درباره انحصار انتشار آثار شهید مطهری عنوان کرد: آثار شهید مطهری از قدیم انحصار داشته است و الان هم باید داشته باشد؛ ما نمی‌توانیم انتشار آن را به هر کس که می‌خواهد واگذار کنیم؛ انتشار آثار امام و رهبری هم انحصار دارد.
 
این نماینده مجلس در پایان درباره طرح‌هایی که ارائه داده و در مجلس به سرانجام رسیده است، گفت:‌ طرح اصلاح تعطیلات رسمی، طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما و طرح امر به معروف و طرح‌های دیگر از پیشنهادات من بود.
مناظره روانبخش و محجوب 
 
روانبخش در مناظره با محجوب خطاب به وی گفت: ماجرای پایگاه بگرام که در آن تصمیماتی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گرفته شد چیست؟

 حجت الاسلام روانبخش و علیرضا محجوب پیش از ظهر امروز در مناظره‌ای که در دانشکده علوم و فنون قرآنی برگزار شد، شرکت کردند.

محجوب در شروع مناظره گفت: با شرط تحصیلات، برای ورود به مجلس مشکل دارم؛ چون این باعث می‌شود تیپ خاصی از افراد انتخاب شوند و مجلس افلاطونی درست شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اهمیت جایگاه روحانیت افزود: چون به جایگاه اصلی روحانیت احترام می‌گذارم؛ این مناظره برایم راحت نیست.وی عنوان کرد: روحانیت از صدر مجلس شامل افرادی چون مدرس یا هاشمی رفسنجانی هم بوده است.


روانبخش در ادامه این مناظره در پاسخ به محجوب گفت: شما خودتان را متمایل به اصلاح طلبان می‌دانید و به همین اندازه، با چهره‌های اصلاح طلب مردمی چون شما، آبروی اصلاح طلبان حفظ می‌شود.عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: خاتمی گفته بود من پیش بینی می‌کنم انتخابات با مشارکت 55 درصدی رقم بخورد و اعتراض کرده بود که چرا مجمع روحانیون بیانیه نمی‌دهد و مردم را برای حضور در انتخابات دعوت نمی‌کند تا ما بازنده نباشیم.


وی ادامه داد: تحریمی که اصلاحات برای حضور در انتخابات مطرح کرد بعد از نشستی که با آمریکایی‌ها در بکران داشتند، اتفاق افتاد.دبیر سیاسی نشریه «پرتو سخن» تصریح کرد: آنها در این جلسه گفتند باید انتخابات را تحریم کنیم؛ زیرا با اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و با بیداری اسلامی شکل گرفته، اگر انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود، نمی‌توان جمهوری اسلامی را جمع و جور کرد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان قصد داشتند لیستی در تهران بدهند که در آن چهره‌هایی چون عارف و برخی وزرای دولت خاتمی و هاشمی حضور داشتند، تاکید کرد: بعد از نشستی که در بکران برگزار شد، ولی فقیه آنها در آمریکا به آنها گفت که در انتخابات شرکت نکنید تا انتخابات سرد برگزار شود.

 روان‌بخش با اشاره به ورود جبهه مردم سالاری به انتخابات گفت: از وقتی که جبهه مردم سالاری و حزب اصلاح طلب مردمی که در رأس آنها آقای فومنی قرار دارد، وارد اصلاحات شده، آبروی اصلاح طلبان خریداری شده؛ زیرا اگر آنها نمی‌آمدند و مردم در انتخابات حضور چشمگیری داشتند نتیجه بدی برای آنها به دنبال داشت، البته سران اصلی اصلاحات و جامعه روحانیون مبارز ضربه محکمی خواهند خورد؛ زیرا کسانی که دستشان با دشمن در یک دست است عاقبتشان روشن است.

محجوب در طرف مقابل این مناظره در پاسخ به اظهارات روانبخش گفت: هر کسی که گفته من در انتخابات شرکت می‌کنم باید به او بگوییم خوش ‌آمده؛ آیت الله شیخ عبدالله بهبهانی که هنوز هم حرف‌هایی درباره او مطرح است، کسی بود که وقتی مطالبی از او در تاریخ نوشته شد، امام خمینی (ره) برافروخته شد.

این نماینده مجلس افزود: روحانیت یکپارچه است و من این را به استناد از حرف‌های شخصیت‌هایی چون مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی مطرح می‌کنم؛ در جامعه روحانیت یک نفر روان بخش است و یک نفر خاتمی است

 وی با اشاره به اینکه قطعاً بین نظرات مختلف فاصله وجود دارد، عنوان کرد: برخی نظرات صحیح تر است و برخی ممکن است اشتباه‌تر‌ باشد، اما از نظر ما کارآمدی انقلاب، وحدت و اتحاد روحانیت است.

محجوب گفت: سفارت انگلیس تاریخ دارد و همه مستندات آن موجود است، ولی امام با وجود همه اسناد اجازه نداد که در تاریخ وارد شود.

دبیرکل خانه کارگر گفت: روحانیت خط قرمز ماست؛ زیرا کارآمدی ما بدون در نظر گرفتن این خط قرمز مخدوش می‌شود و مردم راه را گم می‌کنند.

این کاندیدای اصلاح طلب انتخاباتی افزود: من روحانی نیستم، اما شما بگویید چه کسی آگاهی دارد که در بکران چه جلسه‌ای برگزار شده؟ ما که در مجلس بودیم و دستگاه‌های اطلاعاتی به ما خبری ندادند، اگر هم چنین چیزی وجود داشته باشد و بر امنیت ملی ما ضربه بزند باید از طریق مرجع قانونی پیگیری شود.

 محجوب افزود: مقامات روحانی در اتاق‌های در بسته با هم بحث کنند و حرف‌های اتاق را به خیابان نیاورند.وی با اشاره به اینکه اگر حرفی راجع به جبهه‌ها بزنم تخریب محسوب می‌شود، تاکید کرد: من در طول دوران نمایندگی کسی را تخریب نکردم، ما برای پیشبرد مسائل کارگری به همه نیازمندیم.

در ادامه این مناظره روانبخش در پاسخ به اظهارات محجوب گفت: یکی از نکاتی که رهبری به آن تاکید می‌کنند این است که نماینده باید آگاهی سیاسی داشته و از مسائل داخلی و خارجی باخبر بوده و جسارت داشته باشد، لکن اصل، تدین است، بنابراین آقای محجوب! یک نماینده باید اطلاعات سیاسی داشته باشد و از مسائل سیاسی داخل و خارج باخبر باشد اینکه می گویید نمی دانیم در بکران چه گذشته برای یک نماینده خوب نیست، این خبر در رسانه‌ها آمد و اصلاح طلبان هم آن را تکذیب نکردند.

وی افزود: از زمانی که این جلسه برگزار شد، مسئله تحریم انتخابات هم بیان شد و کسانی که گفته می‌شد قرار است در لیست اصلاحات قرار بگیرند، بعد از آن کنار کشیدند.

مدیرمسئول نشریه «پرتو سخن» عنوان کرد: حسن فاعلی محجوب خوب است و بحثی نیست که به روحانیت ارادت دارد، ولی باید توجه داشت، اینکه ما بگوییم هر کسی روحانی است در یک چارچوب یکپارچه قرار می‌گیرد، نشان از این است که باید آگاهی سیاسی و بصیرت را بالا ببریم.

 روانبخش ادامه داد: ما در طول تاریخ از همین نقاط ضربه خوردیم؛ زیرا دیدیم که طلحه و زبیر را در کنار امیرالمومنین علی (ع) و موسی اشعری را در کنار عمار قرار دادند و بی‌بصیرتی بود که امیرالمومنین علی(ع) را خانه نشین کرد.وی با اشاره به اینکه باید بصیرت را بالا ببریم، گفت: اگر مردم در انتخابات 88 هم چنین نگاهی داشتند و بین رهبری، آقای هاشمی، آقای کدیور، آقای کروبی و آقای خاتمی فرق نمی‌گذاشتند، کشور آسیب می‌دید، اما مردم درست فکر کردند.

مدیرمسئول نشریه «پرتو سخن» با بیان اینکه رهبری فرمودند کسانی که در فتنه نقش داشتند مانند مدل مسجد ضرار جلو آمدند، گفت: روز 30 تیر دیدیم که در میدان انقلاب تعدادی روحانی در جمع مردم بودند و ما هم آنها را می‌شناسیم؛ آنها با مدل الله اکبر و حضور روحانی در جلوی جمعیت قصد داشتند نظام جمهوری اسلامی را از پا درآورند.

روانبخش ادامه داد: فاضل میبدی، کدیور و خاتمی روحانی هستند، ولی به صرف لباس روحانی داشتن انسان بیمه نمی‌شود؛ آقای کروبی هم معمم است، ولی در راس فتنه قرار دارد.

این کاندیدای اصولگرای انتخاباتی ادامه داد: البته امام برای اینکه ما اشتباه نکنیم یک خط قرمز برایمان روشن کردند و فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد، شما هم اگر تا کنون به این مسئله توجه نداشتید از این به بعد توجه کنید.مدیرمسئول نشریه «پرتو سخن» تاکید کرد: ما در این جلسه بنای تخریب نداریم، بلکه بحث می کنیم تا دیدگاهمان روشن شود و مردم، با بصیرت بیشتری رای دهند.

محجوب در پاسخ به اظهارات روانبخش عنوان کرد: من از شما درباره اظهاراتتان سند می‌خواهم، شما ادعا می‌کنید که در بکران ملاقات برگزار شده، من هم می‌گویم ملاقات برگزار شده و شما در آن ملاقات حضور داشتید، به هر حال باید سند ارائه دهید؛ اینکه کسی ادعا کند که درست نیست؛ معاویه کانون ادعا بود و دستگاه اموی کارش ادعا کردن.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه هر کسی سندی دارد باید بر اساس آن حرف بزند، ادامه داد: باید سند ارائه شده و بر اساس آن ادعایی مطرح شود؛ البته منبع سند هم جای بحث دارد، ممکن است منبع سند مرکز سیا باشد، این در حالی است که آمریکا و سیا دوست ما نیست و قصدش بر هم ریختن کشور است.وی گفت: اگر بخواهیم راجع به حرف‌های شما در خصوص آقای هاشمی قضاوت کنیم باید بگوییم اعدام شیخ فضل الله کار درستی بود.

محجوب با اشاره به اینکه من در مقام دفاع از کسی نیستم و هر کسی باید خودش از خودش دفاع کند، گفت: شما بروید با آقای خاتمی در یک اتاق در بسته حرف بزنید و حرف‌هایتان را به جامعه نکشید.

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: هر چقدر در جامعه فاصله ایجاد کنیم، مشکل بیشتری به وجود می‌آید، در مشروطه هم این گونه ارتباط بین مردم و روحانیت از هم شکست.

وی گفت: ما می‌خواهیم وظیفه یک روحانی را بدانیم که آیا با من نماینده متفاوت است یا نه و اینکه وظیفه یک نماینده روحانی چیست؟

محجوب با اشاره به اینکه آقای هاشمی تاریخ این انقلاب است، گفت: حالا به ظن من و شما هاشمی اشتباهی کرده، اما وی در حال حاضر مقام رسمی کشور ماست، اگر هم رهبری مطلبی را بیان می‌کنند ما باید پیام را خودمان دریافت کنیم، ایشان اگر می‌خواستند اسم می‌بردند، اما ما با این موضوعات نقشه انگلیسی‌ها را که ایجاد تفرقه و انجام حکومت است، اجرا می‌کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسر دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 http://sher-agha.blogfa.com

سلام
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد