پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

ترور اخیر کار کیست؟ +سند


  • در سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور، یکی دیگر از جوانان برومند ایران اسلامی در همین راه به شهادت رسید، ولی ریشه این ترور کجاست؟ اسناد در این زمینه چه می‌گویند؟
  • در ادامه مطلب حتما بخوانید...

در سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور، باز هم دست پلید دشمنان این ملت، گلی دیگر از بوستان علم و دانش این آب و خاک را پرپر کرد.

به گزارش «تابناک»، خبری که بناگاه در فضای رسانه ای پیچید و همگان را در بهتی غم‌انگیز فرو برد، قطعا پیش زمینه ای داشت که لازم است برای روشن شدن افکار عمومی، بدان پرداخته شود.

در این باره توجه به چند نکته و رخدادی که در دو ماه گذشته روی داده، بسیار مهم است:


الف) دستگیری جاسوسان آمریکایی و ابلاغ حکم اعدام «امیر میرزایی حکمتی»، جاسوس دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که چندی پیش از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و اعترافات تلویزیونی او نیز پخش شد.

در پی این خبر، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید بلافاصله موضع گرفت و گفت: آمریکا به شدت این کار را محکوم می‌کند و در صورت لزوم، واشنگتن از طریق میانجیگری سفارت سوئیس در تهران، مسأله را پیگیری خواهد کرد.

«ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به صدور این حکم گفت: بدیهی است که ما این اتهامات را رد می‌کنیم و بر این باوریم که هر گونه اعتراف احتمالی از سوی آقای حکمتی، نشان‌دهنده آن است که وی مجبور به این اعترافات شده است!

این در حالی است که حکم و مجازات جاسوسان در همه جای دنیا مشخص و طبیعی است که دستگاه قضایی ایران، مبتنی بر شواهد و مستندات چنین حکمی را صادر کند.

ب) اظهارنظرهای اخیر پیرامون سایت فوردو که با وجود اعلام چندباره مقامات ایرانی مبنی بر قانونی و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های این مرکز، نشان از برنامه‌ریزی مقامات آمریکایی علیه کشورمان داشت. چنانکه مقامات آمریکایی، از جمله هیلاری کلینتون در این باره راه‌اندازی سایت فردو توسط ایران را بی‌اعتنایی آشکار به مسئولیت‌ها و دردسر ساز توصیف کرد!

در همین باره، افزون بر مقامات آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز جزو نخستین کشورهایی بودند که به اعلام آژانس مبنی بر آغاز غنی سازی 20 درصدی ایران در سایت فردو واکنش نشان دادند، چنانکه دولت فرانسه با محکوم کردن این اقدام، مدعی شد که این اقدام ایران، مغایر قوانین بین‌المللى است و «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه بریتانیا نیز آغاز غنى‌سازى اورانیوم در سایت فُردو را اقدامى تحریک‌آمیز دانست و «گیدو وستروله»، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت: اقدام ایران به تشدید تنش منجر شده و نشان مى‌دهد که برنامه هسته‌ای ایران، ابعاد نظامى دارد!

این در حالی بود که «جیل تودور»، سخنگوی آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌تواند تأیید کند که ایران تولید اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را در تأسیسات غنی‌سازی فردو شروع کرده؛ اما همه مواد هسته‌ای در این تأسیسات، تحت مهار و نظارت آژانس است.

پ) ترورهای سابق دانشمندان هسته‌ای و رو شدن دست سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به ویژه «سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس» در این ترورها نیز مورد دیگری است که در کنار موارد پیشین، نشان دهنده عمق سرگردانی و البته رذالت دشمنان این ملت است؛ چه، تاکنون رویه آمریکا و رژیم صهیونیستی ترور دانشمندان ما بوده است.

ت) در ماه‌ها و روزهای اخیر که دشمنان خارجی عملا از کارآیی عناصر فتنه‌گر داخلی در جریان انتخابات آتی مجلس ناامید شده‌اند، راه‌اندازی دور جدید ترورها، آن هم در سالگرد ترور شهید علیمحمدی برای القای ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، همان حربه ناکارآمد قدیمی است که بارها امتحان شده است.

ث) در کنار این موارد می‌توان به سند زیر اشاره کرد که در آن سه نفر از اعضای کنگره طی نامه‌ای به اوباما مواردی را توصیه کرده و پیشنهاد سوم و چهارم آن صراحتا استفاده از عملیات پنهان و سایبری را توصیه می‌کند.




نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:47 http://www.emamkhamenei.com

سلام.بروزم با

"جناب علایی می توانی جواب شهدا را بدهی؟"

یاعلی

اسلام گرا یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:14

سلام. واقعأ جای تأسفه که معاون سایت هسته ای ما بدون هیچ محافظی باشه. مسولا به فکر باشن تا بقیه دانشمندا رو هم ترور نکردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد