پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

«تنگه هرمز» و «ایران» خواب را از چشمان من ربوده است


  • فرمانده نیروی دریایی امریکا در یک برنامه تلویزیونی به مانور های اخیر ایران در تنگه هرمز واکنش نشان داده است .

    به گزارش «تابناک »،  دریادار «جاناتان گرینرت » ، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است اگر از من بپرسید چه موضوعی می تواند خواب را از شما بگیرد و شما را شب ها بیدار نگه دارد گفته است که مساله ایران ، تنگه هرمز و تحولات خلیج فارس دقیقا می تواند چنین کاری را با من انجام دهد .

    در همین ارتباط، رویترز گزارش داده است که گرینرت که در ماه سپتامبر به فرماندهی نیروی دریایی آمریکا منصوب شده است ، در باره جزئیات اقدام آمریکا در صورتی که ایران تنگه هرمز را ببندد ، سخنی نگفته است .

    روز دو شنبه  ژنرال مارتین دمپسی یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی آمریکایی هم گفته بود که ایرانیان اگر بخواهند تنگه هرمز را ببندند قادر خواهند بود ، اما این خط قرمز امریکا خواهد بود و مجددا تنگه را بازگشایی خواهد کرد.

    با این وجود وزیر دفاع ایران گفته است که ایران نگفته است که تنگه هرمز را می بندد ، بلکه ایران خود را حافظ امنیت در خلیج فارس می داند .

    برگزاری مانورهای دریایی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز بر اساس قوانین بین المللی انجام می گردد و هر کشور در حوزه مرتبط با حریم امنیت ملی خود می تواند به صورت منظم مانورهای نظامی انجام دهد . 


سخن عمار:

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد