پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

آقای مرتضوی مردم را چه فرض کرده اید؟!

در واقع، برای شکایت آقایان روح الامینی و جوادی فر، نه تنها جلسه و دادگاهی برگزار نشده، بلکه آقای مرتضوی مورد بازپرسی هم قرار نگرفته است؛ بنابراین، وی از چه چیزی تبرئه شده که حتی شکات پرونده نیز ار آن بی خبرند، خدا عالم است؟! البته شاید هم مرتضوی برگزار نشدن دادگاه را دلیل بر تبرئه خود می داند که...


سخن عمار:

در این بین اعتماد به نفس جناب مرتضوی مبنی بر تبرئه شدنش جای بسی تعجب دارد که چگونه یک متهم از بسته شدن پرونده ی خود سخن میگوید بدون انکه حکمی صادر شده باشد و کسی وی را مورد بازخواست قرار دهد!

باید گفت به جای این مشاجرات خسته کننده، ضروری است قوه قضائیه با صدور بیانیه ای، آخرین تحولات مربوط به این پرونده را به آگاهی عموم مردم برساند و این امید را در دل مردم پدید بیاورد که قوه قضائیه جمهوری اسلامی، مظهر قسط و عدالت علوی است، چه، بنا بر هر مصلحتی، اگر پرونده مهمی چون این پرونده به نتیجه نرسد و مردم احساس کنند که متهم از نزد خود، خود را تبرئه می کند، آسیب جدی به این قوه ـ که دادخواه مظلومین در روزهای سخت زندگی شان است ـ وارد خواهد آمد.

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و از متهمان ردیف اول جنایت کهریزک در مطلبی که برای برخی نشریات فرستاده و در برخی خبرگزاری های رسمی نیز منتشر شد، اتهامات وارده به خود درباره مسائل بازداشتگاه کهریزک را نه تنها رد کرده، بلکه اظهار داشته که وی از همه اتهامات در این باره هم تبرئه شده است، در حالی که اطلاعات خبرنگار «تابناک»، حکایت از این دارد که وی نه تنها تبرئه نشده، بلکه شکایت دو تن از اولیای دم جانباختگان حادثه کهریزک، هنوز در دادگاه، بررسی نشده است.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی در مطلبی که روز گذشته برای نشریات فرستاده، مدعی شده که بر پایه رأی داداگاه، وی هیچ گونه مدخلیتی در حادثه کهریزک نداشته و از همه اتهامات تبرئه شده است.

وی در این باره می گوید:

«دادسرای کارکنان دولت بیش از یک سال است به موضوع شکایت خانواده‌های مذکور علیه سه نفر از قضات ویژه رسیدگی کرده و با استعلام از مبادی ذی‌ربط و انجام تحقیقات لازم و مکفی، سرانجام طی ۴۳ صفحه، قرار منع تعقیب قضات را صادر و صریحاً در این رسیدگی اعلام شده که قضات دادسرای تهران در این حادثه هیچ گونه مدخلیتی نداشته و کوچک‌ترین قصور یا اتهامی متوجه آنان نیست. تصمیم بازپرس دادسرا توسط قاضی اظهار نظر دادسرای کارکنان دولت تأیید و قرار صادره به طرفین ابلاغ شده است».

با وجود این، دو نکته زیر نشان می دهد که مرتضوی نه تنها تبرئه نشده، بلکه پرونده وی با وجود قول مقامات عالی رتبه قضایی به اولیای دم حادثه کهریزک، هنوز بررسی نشده است:

نخست اینکه: پس از روشن شدن ماجرای کهریزک و دستور ویژه رهبر انقلاب برای رسیدگی به این امر، پدر مرحوم کامرانی خود، مستقل علیه سعید مرتضوی در شعبه 13 دادگاه کارکنان دولت طرح شکایت می کند که با تلاش های مرتضوی، قاضی مقدمی، قرار منع تعقیب صادر می کند و بر همان اساس، تا مدتی تعلیق مرتضوی و دو قاضی متهم دیگر در دادسرای انتظامی قضات به تعویق افتاد.

به دنبال آن، آقای کامرانی به این حکم اعتراض می کند و قاضی آزمایش که پس از قاضی مقدمی، مسئولیت شعبه 13 را به عهده گرفت، با وجود تلاش های مرتضوی، قرار منع تعقیب وی را لغو کرده و آن را پس می فرستد و این در حالی است که پس از آن نیز قاضی آزمایش از آن شعبه رفته و پرونده همچنان با رد قرار منع تعقیب مرتضوی ادامه دارد.

در واقع در آخرین حکم موجود برای شکایت کامرانی از مرتضوی، قرار منع تعقیب لغو شده و معلوم نیست، چرا مرتضوی در این باره خلاف واقع می گوید.

دوم اینکه: همه ماجرای تعقیب و منع تعقیب فوق الذکر، تنها مربوط به پرونده شکایت پدر مرحوم کامرانی بوده و این در حالی است که آقایان روح الامینی و جوادی فر که جداگانه در شعبه دیگری ـ شعبه 3 به ریاست قاضی فضلعلی ـ اقامه دعوی کرده اند، هنوز حتی با بازپرس مربوطه دیدار نداشته اند، چه برسد به اینکه شکایتشان در دادگاه رسیدگی و مرتضوی تبرئه شده باشد؛ البته گفتنی است، قاضی فضلعلی نیز از آن شعبه رفته است.

ناگفته نماند که برای شکایت آقایان روح الامینی و جوادی فر، نه تنها جلسه و دادگاهی برگزار نشده، بلکه آقای مرتضوی، مورد بازپرسی هم قرار نگرفته است؛ بنابراین، وی از چه چیزی تبرئه شده که حتی شکات پرونده نیز ار آن بی خبرند، خدا عالم است؟! البته شاید هم مرتضوی، برگزار نشدن دادگاه را دلیل بر تبرئه خود می داند که...

این در حالی است که هرچند رئیس جمهور در اقدامی شگفت آور، متهم ردیف اول جنایت کهریزک را ـ که رهبر انقلاب و افکار عمومی از وقایع صورت گرفته در آن اعلام انزجار کردند ـ به یک پست مهم اجرایی و نظارتی گمارده، با این حال، این مسأله نمی تواند شانه قوه قضائیه را از رسیدگی به آن خالی کند.

نظرات 4 + ارسال نظر
گنج حضور پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:40 http://ganjehozor1.blogfa.com/

سلام
ان شاالله که قوه قضائیه همواره الگوی اسلامی را پیاه می کند.
کمی صبر. سحر نزدیک است.
موفق باشید

غبار نجف پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 http://ghobarnajaf.blogfa.com

با سلام خدمت شما بزرگوار
ممنون از اینکه به وبلاگ ما امدید
من شمارو لینک کردم
اگر افتخار دادید شما هم مارو لینک کنید
شما وب خیلی خوبی دارید
تبریک عرض می کنم
با تشکر

سلمان آنلاین دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:12

امام خامنه ای:

ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى که حکومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجل‌الله تعالى فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگى امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایى را که اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.

با سلام - با عناوین زیر به روزم:

1- موسیقی در فرهنگ ایرانی - اسلامی:
"اگر جایگاه‌ موسیقی‌ در طریقت‌ و شریعت‌ مشخص‌ شود، روشن‌ است‌ که‌ به‌ طریق‌ اولی‌ جایگاه‌ آن‌ در کل‌ جهان‌ اسلام‌ شناخته‌ خواهد شد"
http://salmanonline313.blogfa.com/post-76.aspx

2-جریان انحرافی یا اختلاف عقیده و نظر
"تعجب می کنی از اینکه الف و جهان و تابناک، مطلبی تحلیلی بر سخنان رهبری در 13/4/90 منتشر نمی کنند، کیهان از بین آن همه سخنان مهم، تیتری خنثی را انتخاب می کند و در همه 3 روز بعد از این سخنان در هفته گذشته، هیچ نکته و یادداشتی نمی نویسد. و البته رجانیوز به طائب و ذوالنور هشدار دلسوزانه می دهد، اما بر اصل سخنان رهبری تحلیلی منتشر نمی کند که بالاخره منظور رهبری از کسانی که حرف غلط می زنند اما مقابل نظام نایستاده اند، چه کسانی است؟"
http://salmanonline313.blogfa.com/post-77.aspx

3- استاد شریف زاده؛ دین با الزام های محض از دست می رود:
"الآن نزدیک به 32 سال از انقلاب می‌گذرد، ولی ما پیوسته در مسئله حجاب و عفاف، عقب‌نشینی کردیم. وقتی انسان ملزم به کاری شود، بدون آنکه عقلش اقناع شده و قلبش ایمان آورده و به احساس رسیده باشد، یا از آن کار فرار می‌کند یا اگر تسلیم ‌شود، در معرض ریاکاری یا عقده‌های روانی قرار می‌گیرد"
http://salmanonline313.blogfa.com/post-75.aspx

4-سفر به سوریه - دیدار با فلسطینیان مقیم اردوگاه یرموک:
"اگر اقتدار ایران افتخار آمیز است این افتخار به خاطر حس قومی و ملی نیست بلکه از این جهت اهمیت دارد که اقتدار ایران قدرت اسلام است"
http://salmanonline313.blogfa.com/post-73.aspx

5- انقلاب اسلامی و استحاله نام ایران:
"امروز می گوییم ایران، نه ایرانی که قاجار و پهلوی خواستند و غربی ها پسندیدند، بلکه ایرانی که بیش از هر نامی یادآور آزادی و آزادگی در سایه اسلام ناب و مکتب اهل بیت است"
http://salmanonline313.blogfa.com/post-78.aspx

hamid جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:54

همین سادگی شما آدمای کند عقل باعث شده این جماعت نجس و کثیف تر از خوک ملت ایران رو له کنند

اگه این یارو محاکمه بشه که پرونده بالایاش هم باز میشه اگه پرونده اونا باز بشه باز بالاییا درگیر میشن، تا برسه به جایی که آبروی نظام به خطر میافته پس تبرئه بشه بهتره ، یا اینکه یه محاکمه نمادین و بعدشم برو خارجو بخورو بخواب، یا اینکه ترورش میکنن که پروندش برای همیشه بسته بشه بعدشم کلی گریه و زاری
البته اگه ترورش کنن برای خودشون بد میشه چون چیزی نداشته و به حساب محکوم بوده پس یه دادگاه نمادین و یه زندگی جدید با یه هویت جدید

این حکومت اگه واقعا بگه امام زمان اومده من باور نمیکنم از بس تو این 30 سال و اندی دروغ گفته
تو این 30 سال 60 درصد حرفهاشون دروغ بوده 5 درصدش حرف راست بوده اونم چیزای بی اهمیت بقیشم حرف نزده بوده

کی میخواین عقل نداشتتونو به کار بندازین الله و اعلم

سلام
در جواب صحبت های سخیف شما تنها افسوس میتواند چاره ساز باشد.
از در منطق وارد شوید(همراه با سند و مدرک) تا جوابتان را بگیرید نه اینکه یک مشت تراوشات ذهنی دیگران را تکرار کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد