پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

«ابن الوقت» یعنی محمدشریف ملک‌زاده!


از وقتی که محمد‌شریف ملک‌زاده معاون اداری و مالی وزارت خارجه شد، اخبار تمام رسانه‌ها را تحت الشعاع قرار داده و بلوایی به پا کرده و تا مرز استیضاح وزیر پیش رفته است!

در متن تقاضای نمایندگان، دلایل استیضاح آمده و نوشته شده است: «نصب محمد شریف ملک زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری مالی وزارت خارجه بدون توجه به سوابق مسئله دار وی، مصالح خارجی نظام را به خطر می اندازد ... هیچ وزیری حق ندارد فردی را به عنوان معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در مدیریت قبلی‌اش بازداشت شده و خود وی نیز با اتهامات متعدد مالی و غیر مالی در شرف بازداشت است. این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده است ولی وی اعتنایی نکرده ...»

اما ماجرای برخوردم با ملک زاده به زمان دانشجویی (حدود 8 سال پیش) برمی‌گردد که در عرصه نشریات دانشجویی فعال بودم. آن زمان ملک زاده مدیر «خانه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد» و پاچه‌خوار و مجیزگوی دکتر جاسبی بود. (یادم است در یکی از جلساتی که با حضور دست‌اندرکاران نشریات دانشجویی برگزار می‌شد، بعد از کلی تعریف و تمجید از جاسبی، وقتی برای سخنرانی دعوتش کرد، دستش را بوسید و چیزی از تملق کم نگذاشت!)

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم نیز یکی از حامیان پر و پا قرص هاشمی رفسنجانی شد و در این راه از هیچ تلاشی، حتی تخریب دیگر کاندیداها ـ به خصوص احمدی‌نژاد ـ فروگذار نکرد! تا جایی که در 26 اسفند 1383 خبرگزاری ایسکانیوز را با حضور هاشمی و ده‌ها سفیر از کشورهای دیگر افتتاح کرد. در این مراسم که همزمان با داغ شدن تنور انتخابات در تالار وحدت برگزار می‌شد، به فردی مسئولیت داد تا ضمن قرائت پیام افتتاحیه، از هاشمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند و بگوید: «ما به نمایندگی از دانشجویان خواستار حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم. اگر رئیس جمهوری ایشان را تایید می‌کنید صلوات بفرستید ...»

در آن زمان در مورد برخی انحرافات وی شایعاتی سر زبان‌ها بود و عده‌ای می‌گفتند چون ارتباطات قوی و محکمی با قاضی مرتضوی دارد، کاری به کارش ندارند! بهرحال در آستانه نهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، وی در راس خبرگزاری ایسکانیوز قرار داشت و بیشترین حجم اخبارش در حمایت از هاشمی و تخریب رقبایش منتشر می‌شد. اما همین که انتخابات برگزار و احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، ورق برگشت و ملک‌زاده به یکباره طرفدار دو آتشه‌ی احمدی‌نژاد شد! اندکی بعد از آن نیز یار غار و معاون مشائی در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و با آغاز دولت دهم نیز رئیس شورای ایرانیان شد و اخیرا هم که سر از معاونت وزارت امور خارجه درآورده بود!

شاید بهترین نمونه برای تعریف واژه‌ی «ابن الوقت»، شخص شخیص محمد شریف ملک زاده باشد که برایش مهم نیست که تملق چه کسی را بگوید و در دستگاه چه کسی خدمت کند؛ وی احتمالا حکایت گلستان سعدی را وارونه متوجه شده و معتقد است: مدام دست بر  سینه  پیش  امیر / به از آهن تفته کردن خمیر! بنابراین فقط به بالا رفتن صدتا یکی پله‌های نردبان فکر می‌کند. غافل از اینکه هر بالا رفتنی، پایین آمدنی نیز دارد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد از تحریر: ظاهرا نامبرده بازداشت شده!

نظرات 2 + ارسال نظر
باقری یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 21:26 http://sangarha.pelakfa.com

سلام اخوی وب شما هیچ مشکلی نداره من چند بار سعی کردم حضرتعالی رو لینک کنم ولی ظاهرا" در پلاکفا مشکلی هست که نه مطلب جدید رو ذخیره میکنه نه لینک جدید. باز هم شرمنده.

بنیامین دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:55 http://nosubmit.blogfa.com

وبلاگ " خروش ملت" منتظر بازدید شماست. " بی بصیرتی خواص مختار را کشت، احمدی نژاد را دریابید عقلای قوم!! " مطلب جدید این وبلاگه. آینده از آن حزب اللهی ها است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد