پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

هدف از تولید سلاح، دفاع و مقابله با دشمنان زورگو است

کارهای مراکز تحقیقاتی باید مکمل یکدیگر باشند تا از موازی کاری و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود/ مراکز تحقیقاتی حتماً باید در چهارچوب ضوابط خود با دانشگاه ها همکاری علمی داشته باشند/ هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگوست، در حالی که در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران کارخانجات و کمپانی های تسلیحاتی است.



در ادامه مطلب حتما بخوانید

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، امروز به مدت شش ساعت و نیم از دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح در نمایشگاه جهاد علمی ـ اقتدار دفاعی بازدید کردند.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب اسلامی در آغاز ورود به نمایشگاه در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسألت کردند.

در این نمایشگاه، بیش از سیصد دستاورد علمی، فناوری و محصولات دفاعی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، از فضا تا کف دریا به نمایش گذاشته شده بود.

بنا بر این گزارش، دستاوردهای علمی ـ فناوری و محصولات دفاعی در زمینه سامانه های پدافند هوایی، هواپیما،  بالگرد و پرنده های بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع رادارهای پیشرفته دو بعدی و سه بعدی، سامانه پیشرفته ارتباطات امن و پایدار، تجهیزات جنگ الکترونیک و مقابله با جنگ الکترونیک، سامانه های جنگ سایبری، انواع شبیه سازهای پیشرفته و دستاوردهای پزشکی دفاعی، از بخش های اصلی این نمایشگاه بود.

فرمانده کل قوا همچنین از توانایی ها و پیشرفت های نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تاکتیکی و تهاجمی سبک با قابلیت رمل نوردی، خودروهای زرهی سبک چند منظوره، ساخت و ارتقای انواع موشک های هوشمند سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح دیدن کردند.

همچنین جوانان با استعداد بسیجی، توانایی های خود را در زمینه های لیزر، شناورهای زیر سطحی و آنتن های نانو عرضه کرده بودند.

در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از دستاوردهای بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الکترونیکی امن و نیز تجهیزات کنترل الکترونیک مرزها، جاده ها و راه ها ارایه شده بود.

بخش دیگری از نمایشگاه، دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح درباره توانایی موشکی جمهوری اسلامی ایران بود.

در این بخش، انواع موشک های دوربردِ زمین به زمین از جمله موشک سجیل با برد 2000 کیلومتر، موشک قیام با برد 750 کیلومتر و انواع موشک فاتح با بردهای گوناگون به نمایش در آمده بود. انواع موشک های بالستیک با سوخت جامد و مایع، موشک های پدافند هوایی، موشک های زیرآبی و موشک های ضد کشتی، بخش دیگری از توانایی های موشکی ایران اسلامی است.

در این نمایشگاه همچنین بخشی به انواع موشک های ماهواره بر و ماهواره ها اختصاص داده شده بود.

نمایش موشک های ماهواره بر سفیر امید و رصد و برنامه های آینده و آزمایشگاه های سازه و سیستم های فضایی، از جمله قسمت های این بخش از نمایشگاه بود.

مجموعه این دستاوردهای علمی در مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از بازدید از دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح، در سخنانی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه پرمغز و پرمضمون، تحقیقات را پایه ای برای تولیدات جدید دانستند و تأکید کردند: مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح باید حرکت رو به جلوی خود را با قدرت و عمق و شتاب بیشتری ادامه دهند.

ایشان با تأکید بر اینکه وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در سازمان ها و بخش های گوناگون نیروهای مسلح مفید است، خاطرنشان کردند: کارهای مراکز تحقیقاتی باید مکمل یکدیگر باشند تا از موازی کاری و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: نباید در تحقیقات، تنها محصول محوری مد نظر باشد بلکه مراکز تحقیقاتی باید سطح دانش و فناوری را نیز بالا ببرند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح و همچنین حمایت از نخبگان و محققان افزودند: مراکز تحقیقاتی حتماً باید در چهارچوب ضوابط خود با دانشگاه ها همکاری علمی داشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگوست، در حالی که در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران کارخانجات و کمپانی های تسلیحاتی است.

ایشان در پایان تأکید کردند: با همت و تلاشی که در نیروهای مسلح دیده می شود، تحریم ها بی اثر و به ضرر دشمنان ملت ایران، خواهد شد.

همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی اقامه شد.

منبع : leader .ir

نظرات 3 + ارسال نظر
amiR ho3iN جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 23:45 http://balatarazbalatarin.blogfa.com

سلام
میگم تو لینک نگار ثبت نام کردم و مطلب هم گذاشتم پیغام هم داد که در اولین آپدیت لینک نگار مطلب شما ثبت میشه ولی ثبت نشد!
میگم لینک نگار مطالب سیاسی(طنز و...) رو ثبت میکنه؟؟؟(چون تو قوانینش نوشته لینک های سیاسی حذف میشوند!)

صدف و مروارید شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 http://sadaf-v-morvarid.mihanblog.com

سلام همسنگر نبرد سایبری
ضمن ارزوی موفقیت و سلامتی
به روزم با "ما به اصطلاح متمدن شده ایم..."

اللهم عجل لفرج مولانا صاحب الزمان(عج)
تاظهور...

صدیقه سلطانی نژاد شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:34 http://nimnazar.blogfa.com

سلام علیکم و خداقوت

من مواعظ علی «علیه السلام»:
من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی.
(تحف العقول صفحه 222)(با مختصر شرحی از مقام معظم رهبری)
هرکس این چهار صفت را از خود دورکند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‏اندرکاران و رؤسأ جامعه، هیچ‏گاه حادثه و واقعه ناخوشایندى، متوجه او نخواهدشد:
1- عجله، بدون تأنّى و دقت، تصمیم‏گیرى کند یا کارى را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است).
2- لجاجت، یکى از مسائل خطرناک و بلاهاى دامن‏گیر، اصرار و پافشارى ناحق، در مسأله‏اى است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعى اتخاذ کرده حاضر نیست عقب‏نشینى کند و لو خلاف آن ثابت شود.
3- مغرورشدن و خودشگفتى، که انسان نقص‏ها و ضعف‏هاى خود را ندیده و احیاناً محسناتش را بزرگ بشمرد.
4- کاهلى و سستى، کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن.
بنده، در اثر تجربیاتى که در سالهاى متمادى پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن على (علیه السلام) واقعاً حکمت تمامى است و همه ضرر و زیان‏هایى که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد