پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

عدم اعتماد به سجادی؛ پیام صریح به دولت در مورد ائتلاف جریان نفوذی

صبح امروز مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت‌خانه ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد. از مجموع آرا، تنها 87 نفر به سجادی که رئیس‌جمهور از او به‌عنوان یک ورزشکار قهرمان انقلابی دارای سابقه مدیریتی در سازمان تربیت بدنی یاد کرد، رأی موافق دادند و در مقابل وی با 137 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع از راهیابی به وزارت تازه تأسیس ورزش و جوانان بازماند. 



در ادامه مطلب بخوانید

به گزارش رجانیوز، عدم اعتماد به سجادی در حالی امروز به‌طور علنی در صحن مجلس رقم خورد که همان هفته گذشته که رئیس‌جمهور نامه معرفی او را با معاون پارلمانی‌اش به مجلس فرستاد، برخی نمایندگان پیش‌بینی کردند که لحن این نامه بر دلخوری‌ها افزوده و احتمال رأی اعتماد را کاهش داد. 
 
احمدی‌نژاد در نامه خود به مجلس ضمن برشمردن برخی ابهام‌ها از نظر دولت در مسیر تأسیس وزارت ورزش و جوانان، گفت که به‌ناچار سجادی را برای این وزارت‌خانه معرفی می‌کند. 
 
بیان ابهام‌ها در مورد این وزارت‌خانه آن‌هم حدود شش ماه پس از مصوبه مجلس در حالی بود که مرجع تفسیر قانون بر اساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان معتقد بودند که اگر دولت در این زمینه ابهامی داشت، باید لایحه استفساریه به مجلس می‌داد. همچنین این نمایندگان به بیانات صریح رهبر انقلاب در روز هشتم خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرده و یادآوری کردند که بر اساس این بیانات، پس از آنکه یک طرح یا لایحه با طی مراحل قانونی، به قانون تبدیل شد، دولت باید آن را بدون بهانه‌گیری اجرا کند اما تعلل دولت در معرفی وزیر برای این وزارت‌خانه و سپس معرفی با این نامه، از جنس همان بهانه‌گیری‌های مورد نهی رهبری است. 
 
اما علی‌رغم لحن نامه احمدی‌نژاد و تأخیر در معرفی وزیر، باز هم برخی با استناد به سوابق ورزشی سجادی و همچنین سابقه دو سال معاونت در سازمان تربیت بدنی در مورد احتمال رأی اعتماد به وی امیدوار بودند. 
 
در این زمینه، جمع‌بندی فراکسیون اصولگرایان نیز یک عامل تعیین‌کننده بود. برخی در این فراکسیون، با طرح این گمانه که سجادی گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان نیست و رئیس‌جمهور با آگاهی از رأی نیاوردن، او را به مجلس معرفی کرده که هزینه رأی عدم اعتماد برای گزینه بعدی بالا برود، به دیگران برای رأی دادن به او توصیه می‌کردند. 
 
همچنین ضرورت از بلاتکلیفی درآمدن این وزارت‌خانه و فدراسیون‌های ورزشی که ماه‌ها است در زمینه جذب اعتبار و تنظیم برنامه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند، یکی دیگر از دلایل موافقان رأی اعتماد به سجادی در فراکسیون اصولگرایان بود. 
 
اما آنچه که در نهایت فراکسیون اصولگرایان را در رأی ندادن به سجادی مصمم کرد، احراز وابستگی وی به جریان نفوذی و در عین حال، ارتباط نزدیک با برخی از اعضای حزب کارگزاران بود. 
 
مجموعه این شرایط، یعنی فضای نامناسب موجود در تعامل دولت و مجلس که به‌دور از رفق و مدارای مورد تأکید رهبر انقلاب است به اضافه محرز شدن انتساب سجادی به جریان نفوذی دولت و ارتباط با کارگزارانی‌ها موجب شد که وزارت در شرف تأسیس بار دیگر بلاتکلیف شود. 
 
اختلاف میان قوای سه‌گانه بر خلاف مصلحت کلی کشور و موجب قفل شدن امور است، همچنین رهبر انقلاب سال گذشته اصرار بر اختلاف در سطح رئیسان قوا را حرام اعلام کردند، اما دولت در طی هفته‌های اخیر این پیام شفاف را دریافت کرده که اولاً فصل‌الخطاب قانون است و اگر بنا بر محاجه صرفاً در چارچوب قانون باشد، نهاد قانون‌گذاری قاعدتاً دست بالا را دارد و دوم اینکه، بر اساس اجماع شکل گرفته در مجموعه نظام و دلسوزان انقلاب، هرگونه انتساب به جریان نفوذی می‌تواند برای اعضای قوه‌مجریه دردسرساز باشد. 
 
سجادی اگرچه از حیث آشنایی با ورزش صلاحیت قابل قبولی داشت اما همین انتساب به جریان نفوذی و پیوندهای او با کارگزاران که برای رأی اعتماد او در مجلس نیز تلاش‌هایی کرده بودند، کار او را مشکل کرد.
نظرات 4 + ارسال نظر
حزب الله313 چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 http://www.hezbollah313.ir

سلام و رحمت خدا قوت
وب خوبی دارید
مطلبتون نیز خوب بود
خوشحال شدم از اشناییتون
به ما زیاد سر بزنید

یازهراس [گل]

سعید ناطقی چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 http://www.saeed1358.blogfa.com

سلام
امیدوارم خدا دکتر احمدی نژاد را کمک کند که از صراط مستقیم خارج نشوند

خداپناه چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 13:05 http://h-haram.blogfa.com

سلام
مطلبی نوشتم با عنوان "لذت دختران مسیحی و شراب اروپایی"
قبل از هر چیز اکیدا توصیه می کنم که متن رو کامل بخونید و اگر وقت یا حوصله ندارید ، نسخه PDF اون رو ذخیره کنید و سر فرصت کامل بخونید. قول می دم ضرر نکنید.
ممنون که سر می زنید.
منتظر نظراتتون هستم
موفق باشید
یا حق

سلمان آنلاین پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:37

با سلام. با عناوین زیر به روزم:

1- عدالت را به مسلخ نبریم!
http://salmanonline313.blogfa.com/post-56.aspx

2- آرامش رئیس جمهور در غوغای مجلس
http://salmanonline313.blogfa.com/post-56.aspx

3- از چمران تا احمدی‌نژاد
http://salmanonline313.blogfa.com/post-55.aspx

4- مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید»
http://salmanonline313.blogfa.com/post-54.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد