پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

جریان‎نفوذی بافرستادن ملک‌زاده به‎وزارت‌خارجه بدنبال چیست؟

انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون مالی و اداری وزارت خارجه به دستور شخص رییس جمهور بوده و وزیر خارجه در این زمینه تصمیم گیرنده نبوده است.

به گزارش رجانیوز، جریان نفوذی در دولت از مجاب کردن احمدی‌نژاد برای این انتصاب، چهار هدف عمده را دنبال می‌کند که اولین مورد آن با هدف‌گذاری آغاز دور جدید انتصاب سفیران است.



سخن عمار:

وضعیت در عین بی اهمیتی کاملا نگران کننده است!

روز به روز شاهد هستیم که افرادی به طور کاملا ناگهانی از سازمان گردشگری وارد اصول نظام میشوند.

اینبار ملک زاده بدون هماهنگی به وزارت امور خارجه رفته و با سمت معاون مالی و اداری به دنبال چیست؟!

موارد متعددی از خیانت به ذهن میرسد که امیدوارم صادق نباشد.

به نظر بنده این رویداد عجیب باید مورد پیگیری مقامات امنیتی قرار گیرد.


در ادامه مطلب بخوانید

اطلاعات موجود نشان می دهد که ملک زاده با یک لیست 50 نفره به وزارت خارجه رفته و فرایند انتصاب سفیران ایران در کشورهای مختلف که در سال گذشته قفل شده بود مجددا با محوریت وی از سر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که مقارن با معرفی ملک زاده به عنوان معاون وزیر خارجه، سایت‎های زنجیره‎ای جریان انحرافی که با نام‎هایی مشابه روزنامه‎های این جریان فعالیت کرده و معمولا اخبار مرتبط با ملک زاده را با آب و تاب خاصی پوشش می‎دهند، در خبری به انتقاد از کم کاری سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف پرداختند.

هدف دوم جریان نفوذی از این انتصاب، انتقال فعالیت مالی و تجاری به بیرون کشور است. جریان انحرافی پس از ماجراهای اخیر و آغاز برخوردهای امنیتی و قضایی با این جریان به این نتیجه رسیده است که بهتر است فعالیت های مالی خود را با استفاه از مجموعه سرمایه ای که در این مدت جمع کرده، به خارج از کشور منتقل کند.

مزیت این اقدام از دید این جریان این است که وقتی فعالیت اقتصادی با امکانات وزارت خارجه به خارج از کشور منتقل شود، اولا نظارت نهادهای نظارتی روی آن صفر خواهد شد، ثانیا اشراف اطلاعاتی روی آن حداقل می شود و ثالثا ظرف مدت کوتاهی، یک فرایند تمیز پول شویی رخ خواهد داد و دیگر کسی پیگیر منشا این پول ها و روش کسب آنها در داخل نمی شود.

هدف‌گذاری سوم جریان نفوذی نیز احیای فعالیت های شورای ایرانیان خارج از کشور درون ساختار وزارت خارجه است. پس از قطع بودجه شورای ایرانیان در بودجه 90 توسط مجلس، این جریان تصمیم گرفت که بودجه شورای ایرانیان را از دو محل وزارت ارشاد و وزارت خارجه تامین کند اما ظاهرا آخرین تصمیم این است که کل ساختار شورای ایرانیان درون وزارت خارجه مجددا بازسازی شود. شورای ایرانیان مهم ترین پوشش جریان نفوذی برای برقراری ارتباطات مشکوک خارجی و همچنین فعالیت اقتصادی گسترده بوده است.

همچنین جریان نفوذی احساس می کند که این انتصاب، فرایند دستگیری ملک زاده را که در روزهای اخیر به شدت احساس ناامنی می کرد، منتفی می کند.

در عین حال، این انتصاب بازخوردهای منفی زیادی در بدنه وزارت امور خارجه داشته و کارکنان این مجموعه احساس می‌کنند که وزیر خارجه در طول شش ماه گذشته با بی‌ارادگی خود و قرار دادن این وزارت‌خانه در اختیار سیاست‌های جریان نفوذی، عملاً حیثیت کارشناسی این وزارتخانه کلیدی و حتی شخص خود را مخدوش کرده است.

این در حالی است که به‌دلیل عملکرد نامناسب متکی در ساماندهی فعالیت‌های رو به جلو و تهاجمی نسبت به سیاست‌های استکباری در وزارت‌خارجه، انتظار می‌رفت که وزارت‌خارجه در دور جدید فعالیت خود از لاک انفعالی خارج شود و در این زمینه حتی بحث تغییر ساختار وزارت‌خارجه نیز مطرح شد اما با توجه به نوع مدیریت اثرپذیر صالحی نه تنها این انفعال بیشتر شده بلکه ظاهراً‌تغییر ساختار نیز در راستای سیاست‌های جریان نفوذی و نه هدف‌گذاری‌های کلان نظام در حال انجام است.
نظرات 2 + ارسال نظر
رها یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:58 http://taksabad.com/

سلام
با تشکر از مطالبت اگر مایل به تبادل لینکی منو با نام خرید اینترنتی لینک کن و و بهم خبر بده تا لینکت کنم -- قول مردونه میدم سریع لینک بشی

محمدمهدی دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 http://basirat313.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
در بیشتر تحرکاتی که جریان انحرافی دارد با هوشیاری رهبری عزیز مسئولان و مردم به بن بست می خورند. انشاالله هرچه زودتر بساط آنها برچیده شود.
یک تقاضا:
اگر ممکن است لینک ما را بصورت زیر ویرایش کنید(همراه با نقطه ها):
::.. بصیرت313 ..::
سپاسگزارم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد