پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

تعارض راهبردی جریان داخلی و خارجی فتنه برای حضور در انتخابات

جریان داخلی فتنه و حامیان آن که با انگیزه حضور در انتخابات و جلوگیری از حذف سیاسی این جریان، برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند، در مقابل طراحی‌های جریان خارجی فتنه و ضد انقلاب دچار تعارض راهبردی شده است.
 



سخن عمار:

عدم دخالت این اتاق به حساب متفکر نباید موجب این امر بشود که عده ای خیال کنند این جریان از بین رفته!!ممکن است راه باطل سبز کمرنگ شده باشد اما مطمئن باشید دشمن در حال حاظر به تجدید قوا می اندیشد و سعی بر این دارد که وارد مسائل حاشیه ای نشده و در لحظه ای که احساس کند نگاه ها از سمتشان دور شده مجددا ضربه خود را وارد کنند!اما نه در لوای جنبش سبز بلکه فتنه ای سخت تر در راه است!!


در ادامه مطلب حتما بخوانید

ه گزارش رجانیوز، فراخوان برای حرکت‌های افراطی در روزهای آینده در جلسات داخلی جریان داخلی فتنه مورد بحث قرار گرفته و تأکید شده است که با توجه به سیاست ایجاد زمینه برای حضور انتخاباتی، به هیچ وجه نباید اقداماتی کند که می‌تواند در این زمینه اخلال ایجاد نماید و فراخوان‌هایی که احتمال بروز خشونت در آن‌ها وجود دارد، همسو با این سیاست کلی نیست.

 
عوامل مؤثر جریان داخلی فتنه با همین انگیزه در مورد حاشیه‌های درگذشت سحابی و دخترش نیز ورود قاطعی نکردند و ترجیح دادند از کنار این رخداد با سکوت عبور کنند.
 
این در حالی است که بخش خارجی جریان فتنه و ضد انقلاب که چیزی برای از دست دادن در داخل ندارند، علی‌رغم ناکامی‌های مکرر در دعوت به حضور خیابانی به‌دلیل ناتوانی در جمع‌بندی و ارائه راهبرد جدید بر همان رویه ناکارآمد قبلی اصرار دارند. 
 
در عین حال، جریان داخلی فتنه، سرمایه‌گذاری جدی بر روی انتخابات به‌عنوان صحنه ظهور و حضور مجدد خود کرده و مدعی است که نظام برای فراهم شدن مشارکت حداکثری به‌عنوان یک راهبرد به حضور آن‌ها نیاز دارد و حاضر است چراغ سبز نشان بدهد.
 
در این زمینه، "امتیازگیری حداکثری و امتیاز دهی حداقلی" به عنوان استراتژی اصلی این جریان برای استفاده از فضای موجود در نظر گرفته شده است. جریان فتنه معتقد است در صورت انتخاب گزینه‌ای مانند تحریم انتخابات، سرنوشت مشابه نهضت آزادی و ملی‌مذهبی‌ها پیدا خواهد کرد و مساوی با حذف کامل به دست خود آن‌ها خواهد بود که به هیچ وجه به صلاح آن‌ها نیست.
 
در عین حال، جریان داخلی فتنه تصور می‌کند که به‌دلیل شرایط اخیر و رفتارهای جریان انحرافی، زمان احیای آن‌ها رسیده و باید با تمام بضاعت برای حضور بدون هزینه یا با کمترین هزینه برای بازیابی آنچه از دست داده‌اند، ورود کنند.
 
اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر آنچه که وی "گذشت دو طرف از یکدیگر" خوانده نیز در همین راستا بود و وی تلاش کرد با ساده‌سازی فتنه عمیق 88 به یک اختلاف سطحی، راه خروج از بن‌بست ایجاد شده در اثر این فتنه براندازانه ایجاد کند.
 
در عین حال، جریان مذکور تلاش دارد برای حضور انتخاباتی به هیچ وجه از چهره‌های تابلودار فتنه استفاده نکند و شخصیت‌های درجه دو مانند اسحاق جهانگیری از طیف کارگزاران و مصطفی کواکبیان از جریان اقلیت مجلس فعلی که حساسیت کمتری روی آن‌ها وجود دارد، پیگیر هماهنگی‌های اجرایی شوند.
 
همچنین برخی افراد این جریان نیز برای کمک گرفتن و استفاده از ظرفیت آقای هاشمی رفسنجانی به وی مراجعه کرده‌اند که هاشمی به آن‌ها توصیه کرده که فعلاً برنامه‌ها و اقدامات خود را علنی نکنند و افزوده است که صلاح نیست که زیر پرچم من کار کنید.
 
وی خاطرنشان کرده که به حسین مرعشی جهت پشتیبانی مالی توصیه می‌کند و جریان کارگزاران را نیز هماهنگ خواهد کرد. هاشمی همچنین تأکید کرده است که بر روی شهرستان‌ها به‌دلیل حساسیت کمتر و تعداد بیشتر نمایندگان که از حوزه شهرهای کوچک به مجلس می‌آیند، تمرکز ویژه شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
میترا سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:48 http://pouyacarpet.mihanblog.com/

سلام
با مطلب جدید آپم
منتظرتم
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد