پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

حوادث سوریه نسخه دوم فتنه 88 ایران است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حوادث جاری در سوریه را ساخته و پرداخته دشمن و نسخه دوم فتنه سال 1388 ایران دانست.

به گزارش فارس، سید "احمد موسوی " سفیر کشورمان در دمشق طی سخنانی در سمینار "بررسی بیداری اسلامی و مبارزه با فتنه‌ " در سوریه؛ با فتنه خواندن حوادث جاری در سوریه تاکید که این حودث که از سوی دشمن طرح ریزی شده است نسخه دوم فتنه‌ای است که پیش از این توسط دشمن در ایران طرح ریزی شده بود.

وی با اشاره به مواضع دمشق در محور مقاومت در منطقه گفت: دشمن امنیت و آرامش سوریه را هدف قرار داده است.دشمن در فتنه سال 88 در ایران شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر داد " و اکنون در حوادث "درعا " شعار "نه حزب الله و نه ایران " سر دادند و این امر نشان می‌دهد که منبع این شعارها یکی است.

موسوی تاکید، کسانی که شعار "نه حزب الله و نه ایران " در درعا سر دادند مزدوران خارجی بوده که از دشمن و از صهیونیست‌ها خط می‌گیرند.

وی حوادث جاری در منطقه را مقدمه‌ای برای تحقق اهداف و تعالیم انبیای الهی دانست و افزود: این بیداری اسلامی و عربی مقدمه‌ای برای تحقق آن هدف بزرگ است که انبیای الهی آن را وعده داده بودند.... حاکمان ظالم و فرعونیان در همان مسیر فرعون، نمرود، ابو جهل و ابوسفیان سیر کرده و سیر می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه حاکمان ظالم می‌دانند که دین باعث سرنگونی فرعونیان یعنی ابوجهل و نمرود شده است، افزود: فرعونیان در طی سالیان دراز با راه اندازی جنگ ضد دین و قرآن، طی چندین سال مقوله "دین افیون ملت هاست " را سر دادند... شاه ایران نیز به مبارزه با دین برخاسته بود و با کشف حجاب با مقابله مراجع دینی روبرو شد.

وی با مشابه خواندن اقدامات "زین العابدین بن علی " رئیس جمهور مخلوع تونس با شاه ایران، گفت: یکی از شرط‌های اشتغال زنان در تونس در زمان بن علی کشف حجاب بود و همان‌طور مردم نمی‌توانستند در هر مسجدی نماز بگذارند.

سفیر کشورمان در دمشق با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نظریه "دین افیون ملت‌هاست " را باطل کرد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به همه جهانیانی که خواستار زندگی و توسعه هستند نشان داد که زندگی، برکت و خیر و نیکی با دین امکان پذیر است.

وی بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی در ایران خواند و افزود: وقتی می‌گوییم که انقلاب اسلامی ایران راه و روش انقلاب‌های اسلامی دیگر ملت‌هاست؛‌منظور دخالت ایران در آن کشورها نیست بلکه منظورمان این است که انقلاب به الگو و اسوه‌ای تبدیل شده است.

موسوی با بیان اینکه درخت انقلاب اسلامی در ایران به رغم همه فتنه‌ها پر صلابت‌تر شده است،‌ افزود: دشنمان وقتی نتوانستند با فتنه‌های قومی و ترور شخصیت‌ها انقلاب اسلامی را نابود کنند به جنگ مسلحانه روی آوردند... ولی با پایداری ملت ایران و فرماندهی درست امام راحل (ره) نظریه "دین حیات بخش ملت هاست " را زنده کردیم.

وی تجریه کشورهای اسلامی را یکی از اهداف دشمن برشمرد و افزود: دشمن پس از تجزیه سودان و ایجاد اسرائیل دوم در جنوب این کشور در حال حاضر در راستای تجزیه یمن و لیبی تلاش می‌کند. همچنین توطئه‌هایی برای تجزیه سوریه دارند.

موسوی با انتقاد از برخی موضع‌گیری ‌های دوگانه در قبال انقلاب‌های مردمی در منطقه تاکید کرد: یکی از علمای اسلام که همگی وی را می‌شناسید مردم را به تظاهرات علیه رژیم سابق مصر تشویق می‌کرد وقتی نوبت لیبی رسید برای قتل قذافی فتوا صادر می‌کند ولی هنگامی که این اعتراضات به بحرین رسید آنرا فتنه مذهبی می‌خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد