پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

قذافی واقعا "خر" است!


دبیرکل اتحایه عرب اظهار داشت: قذافی واقعاً "خر" است که حتى نمى‌تواند دروغى باورپذیر بگوید! او "تباه شده" است و به بهبودى‌اش امیدى نیست.در ادامه مطلب بخوانید...

به گزارش شبکه ایران به نقل از العربیه، در پى حملات تبلیغاتى دیکتاتور لیبى و فرزندانش علیه شخصیت‌هاى عربى و بین المللى که از سیاست وی در برخورد با اعتراضات مردمى انتقاد کرده و مى‌کنند، عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب به این تبلیغات واکنش سختی نشان داد.

بنابراین گزارش، عمرو موسى که سالهاست دبیر کلى اتحادیه عرب را بر عهده دارد، قذافى را "خر" توصیف کرد و او را "تباه شده" دانست.

آن‌گونه که روزنامه الجزائرى "النهار الجدید" (روز نو) گزارش داده است، عمرو موسى، دبیر کل اتحادیه عرب در پاسخ به سؤالى از وى در مورد ادعاى قذافى مبنى بر "رشوه‌گیرى" وی از دیکتاتور لیبى، اظهار داشت: "او مدعى است که من در برابر دریافت رشوه، ابراز علاقه کرده‌ام که فرزندان لیبى را در جامعه عرب به کار گیرم. حال آن که ما همیشه حتى در دریافت حق اشتراک معمولى رژیم رو به زوال لیبى با مشکلات سختى رو به رو بوده‌ایم."

وقتى از عمرو موسى سؤال شد که چرا قذافى مى‌گوید شما به ریاست جمهورى مصر نخواهید رسید، پاسخ داد: " اگر موفق مى‌شد شاید." در اینجا دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که قذافى براى ترور شخص وى برنامه داشته و نقشه کشیده بود!

عمرو موسى این ادعا را که دیکتاتور لیبى به وى خودرویى به قیمت ۴۲ هزار یورو هدیه کرده است، رد کرد و با ارایه سند خودروی مزبور گفت: " این خودرو به نام جامعه عرب ثبت شده و براى صاحب منصب دبیر کلى آن اختصاص یافته است. لذا تعلقى به شخص بنده ندارد!"

دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به ادعاى دیگرى از قذافى مبنى بر اینکه اموال دیگرى از خزانه لیبى به وى داده است گفت: " اگر می‌تواند پرداخت یک پاپاسی را ثابت کند!"

عمر موسى افزود: او واقعاً "خر" است که حتى نمى‌تواند دروغى باورپذیر بگوید! او "تباه شده" است و به بهبودى‌اش امیدى نیست.

این شخصیت بین المللى جهان عرب در پاسخ به اینکه آیا درست است که شما براى حل بحران حریرى با حزب الله در لبنان، سوار هواپیماى اختصاصى حریرى شده‌اید؟ این ادعا را رد نکرد و گفت: اگر حریرى یک بار هواپیما فرستاده باشد، قذافى ده بار فرستاده است. سایر کشورها نیز بارها فرستاده‌اند. این طبیعى است که من در مقام دبیر کلى اتحادیه عرب در حل مشکلات بکوشم. براى این کار لازم است که در یک روز پروازهاى رفت و برگشتم را انجام دهم و این کار با هواپیماهاى سران و مسئولان امکان‌پذیر مى‌شود.

عمرو موسى با شنیدن این ادعاى قذافى که ده هزار دلار به دبیر کل اتحادیه عرب داده است با تمسخر گفت:" از این یکى حرف دیگر خیلى خیلى ناراحت شدم. آخر ناسلامتى من دبیر کل اتحادیه عربم. نباید این قدرها هم ارزان باشم!"

گفتنى است قذافى و فرزندانش بخصوص سیف‌الاسلام طى هفته‌هاى اخیر علیه سیاستمداران، روحانیان سرشناس و سایر شخصیت‌هایى که از سرکوب خونبار معترضان توسط رژیم لیبى انتقاد کرده‌اند، حملات تبلیغاتى شدیدى را به راه انداخته‌اند و در مورد آنها ادعاهاى مشابهى کرده‌اند. با این حال به نظر نمی‌رسد علی‌رغم مضحک بودن همیشگی ادعاهای دیکتاتور لیبی، پرونده اتحادیه عرب و دبیر کل آن نیز شفاف و پاک باشد!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد