پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

لاف عشق امام زمان(عج)/ به امام بگویید امشب نمی‌آیم!

هنوز ننشسته بودم که در اتاق را زدند. گفتند امام می فرمایند: بیا! می‌خواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم... گفتم: به امام بگو امشب را صبر کنید!(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «میرمهر» جلوه‌های محبّت امام زمان (عج) کتابی است به قلم حجت ‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی، مشتمل بر 43 جلوه و نیز ضمائمی که به قول نویسنده در آن جلوه‌های محبّت امام عصر از بعد شخصیتی آن بزرگوار، آمده است.

یاد کردن امام از برخی دوستان، پاسداری، غمخواری، دفع بلا، مسجد ها و مقام ها، حضور در مراسم حج، همسفره شدن، درس آموزی، حکمت، انس و هم نشینی و تربیت از جمله عناوین و اضطرار به امام، معرفت و محبت به امام، نامه به شیخ مفید، تشییع جنازه شیعیان، تشرف در عرفات، لاف عشق، دعای شفا، دعای فرج و برآورده شدن حاجات، اهتمام به امور محرومین و تشرف سید مهدی قزوینی برخی از ضمائم این کتاب است.

این کتاب مروری دارد به گوشه هایی از جلوه های مهر و محبت آن امام همام و هر یک از این جلوه ها پیام دعوت و هدایتی است که در لحظه لحظه تاریخ آدم هایی را بیدار می سازد و به خود می خواند و از جام دیدار سرشار می سازد. این کتاب برای سومین بار به همت انتشارات حضور منتشر شده است.

نویسنده در اهمیت پرداختن به موضوع جلوه های محبت حضرت حجت (عج) می گوید: در گوش ما همواره، از قهر مهدی(عج) گفته اند و ما را از شمشیر و جوی خون او ترسانده اند و از مهر و عشق او به انسان ها و تلاش و فریادرسی او به عاشقان و منتظران خود کم تر گفته اند! هیچ کس به ما نگفت که اگر او بیاید، فقیران را دستگیری، بی خانمان ها را سامان، بی کسان را همدم، بی همسران را همراه، غافلان را تذکر، گم گشتگان را راه، دردمندان را درمان و در یک کلام، خاک نشینان عالم را تاک نشین می کند.

به گفته پورسیدآقایی، «امام» مظهر اسمای حسنای الهی و تجلی رحمت واسع حق است. کسی که تربیت شده خدای رحمان باشد، مظهر رحمت بی کران الهی است. در وسعت سینه او که دریاها هم به چشم نمی آید، کران تا کران عشق به همه انسان ها موج می زند. بسیار سخت است مولای مهربانی را که رحمت واسع حق است و در دلش عشق به انسان ها موج می زند، به اتهام نامهربانی خواندن و «میرمهر» را «میر قهر» نشان دادن.

در بخشی از این کتاب با عنوان «لاف عشق» مطلبی آمده است تا شیفتگان حضرت با تدبر در آن سر تاخیر در ظهور را دریابند. در این بخش از کتاب می خوانیم: حدود دویست، سیصد سال پیش جمعی از صلحا از آدم های خوب و مقدس در نجف اشرف مجتمع بودند. روزی با خودشان نشستند و گفتند: چرا امام نمی آیند؟ در صورتی که ما بیش از 313 نفر که او لازم دارد، هستیم. به این فکر افتادند که سر تاخیر در ظهور را به دست آوردند. تصمیمشان بر این شد که از بین خودشان یک نفر را که به تایید همه، خوب ترینشان هست، انتخاب کنند و او را بفرستند در مسجد کوفه یا سهله تا اعتکاف کند و از خود امام بخواهد که سر تاخیر در ظهور را بیان بفرمایند.

جمعیت خودشان را به دو قسمت تقسیم کردند و قسمت بهتر را باز به دو قسمت و همچنین تا آن فرد آخر را که از همه بهتر و مقدس تر و زاهدتر بود انتخاب کردند که او به مسجد سهله یا مسجد کوفه برود. او هم رفت و بعد از دو سه روزی برگشت. پرسیدند چطور شد؟ گفت: راست مطلب اینکه من وقتی از نجف بیرون رفتم و رو به مسجد سهله راه افتادم با کمال تعجب دیدم شهری بسیار آباد و خرم در مقابل من ظاهر شد. جلو رفتم. پرسیدم: اینجا کجاست؟ گفتند: این شهر صاحب الزمان است و امام ظهور کرده است. بسیار خوشحال شدم و شتابان به در خانه امام رفتم. کسی آمد و گفتم: به امام بگو فلانی آمده و اذن ملاقات می خواهد.

او رفت و برگشت و گفت: آقا می فرمایند: شما فعلا خسته ای، از راه رسیده ای. برو فلان خانه (نشانی دادند) آنجا مرد بزرگی هست. ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم، بیا. من خوشحال شدم. به آن آدرس رفتم و خانه را پیدا کردم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که در اتاق را زدند. گفتم: کیست؟ گفت: مامور از طرف امام. می فرمایند: بیا! می خواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم. گفتم: به امام بگو امشب را صبرکنید. گفت: فرموده اند: همین الان بیا. گفتم: بگو من امشب نمی آیم. تا این را گفتم. دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه ای هست و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف.

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم تمدن‌دار پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 http://www.6.linknegar.com

::_:;
سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید . از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه البته این فقط یه پیشنهاده. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و متاسفانه عضویت تان رو ملغی می کنه که این واقعا برای ما ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم
:|"_|-:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد