پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایان ریاست 17 ساله محسن هاشمی رفسنجانی بر متروی تهران

 محسن هاشمی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف از سمت خود استعفا کرد.
 


سخن عمار:
با اینکه خیلی زودتر باید این اتفاق می افتاد، اما پیرو ضرب المثل "ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است" این استعفا به دل همه نشست.
انشاءالله شاهد باطل شدن هر چه زودتر سناریوی "همیشه پای یک هاشمی در میان است" باشیم.

به گزارش شبکه ایران، دربخشی از نامه استعفای محسن هاشمی خطاب به شهردار تهران آمده است: متاسفانه علی رغم حمایت مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالانه، فاینانس بین‌المللی، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت، به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی و مشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی‌شود و با وجود درآمد ارزی در سال‌های اخیر، برنامه‌های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز می‌شود.

اما در سوی دیگر این ماجرا که شهرداری و مسئولان مترو هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نداشتند موضوع تاخیر در حرکت قطار‌ها، شلوغی ایستگاه‌ها و نقص فنی واگن‌ها بود که باعث بوجود آمدن نارضایتی‌های گسترده‌ای میان شهروندان تهرانی شده بود.

مشکلات روز افزون مترو و بهانه‌های تکراری

اوج مشکلات مدیریتی متروی تهران، در زمستان سال گذشته باعث شد تا جمعی از کارکنان مترو و راهبران واگن‌ها نیز دست به اعتصاب بزنند اما در ‌‌نهایت تعجب، مسئولان مترو و شهرداری تهران همچون دفعات پیشین در اقدامی فرافکنانه مشکلات بوجود آمده را ناشی از عدم پرداخت به موقع بودجه و کارشکنی‌های دولت اعلام کردند!

محمد رویانیان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور نیز امروز با انتقاد شدید از فرافکنی‌هایی که در مورد اعتبارات اختصاص یافته به متروی تهران در روزهای گذشته شده؛ گفت: در پنج سالی که از فعالیت دولت‌های نهم و دهم سپری شده، بیش از پنج برابر سال‌های مدت مشابه پیش از ۱۳۸۴ به مترو تهران اعتبار تعلق گرفته است. اما باز هم آقایان از بی‌مهری دولت به خود سخن می‌گویند.

رویانیان گفت: برخی‌ها در حالی این ادعا را که دولت سهم قانونی خود از اعتبارات مترو تهران را بطور کامل و در موعد تعیین شده پرداخت نمی‌کند، به صورت مداوم تکرار می‌کنند که آمار و ارقام مستند حکایت دیگری از وجوه و اعتبارات تخصیص یافته به مترو دارد.

رویانیان خاطر نشان کرد همه ساله در آستانه تصویب بودجه سالیانه، هیاهوی متروی تهران در مجلس آغاز می‌شود تا به گمان خود بر روی تصمیم نمایندگان ملت تاثیر گذاشته تا بودجه مترو را به شهرداری بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد