پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

سه گروه اصلی مخالف حمله نظامی آمریکا به سوریه کدامند؟


به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مخالفان با حمله نظامی آمریکا به سوریه را سه گروه اصلی تشکیل می‌دهند که عبارتند از: (در ادامه مطلب بخوانید) 
-جمهوری خواهان محافظه‌کار تندرو عضو تی پارتی: مدافعان سیاست عدم دخالت در امور دیگر کشورها؛ آنها می‌گویند جنگ داخلی بین سوری‌ها ربطی به آمریکا ندارد، رهبر این گروه راند پال چشم‌پزشک اهل کنتاکی است که شعارش (در مبارزات انتخاباتی) ممکن است "اول آمریکا" باشد.

- دموکرات‌های ضد جنگ: آنها به جنگ عراق و مداخله نظامی در لیبی رأی مخالف دادند و آماده‌اند برای پایبند ماندن به اصول خود به درخواست باراک اوباما نیز رأی مخالف بدهند؛ چند نفر از آنها جرأت خواهند کرد این کار را بکنند؟ ژوئن 2011، 70 فر از 192 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان به قطعنامه‌ای که  سه ماه بعد از عملیات نظامی در لیبی برای تأیید آن به رأی گذاشته شده بود، رأی مخالف دادند.

-جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هایی که مدافع سیاست مداخله در امور دیگر کشورها هستند اما می‌گویند این مناقشه خیلی پیشرفته است و اکنون دیگر برای مداخله آمریکا دیر است. آنها می‌گویند بمباران‌ها ممکن است به نفع تندروها باشد.

مایکل مک‌کول رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه جان کری وزیر امور خارجه گفت: پس از سقوط اسد چه کسی خلأ را پر خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها انجام شده، نارضایتی افکار عمومی از به راه افتادن جنگی دیگر را نشان می‌دهد؛ بر اساس نظرسنجی مؤسسه "گالوپ" که روز جمعه منتشر شد، 51 درصد آمریکایی‌ها با حمله به سوریه مخالفند (36 درصد موافقند). مخالفت با جنگ در آمریکا پیش از آغاز جنگ‌های خلیج فارس (1991)، کوزوو (1999)، افغانستان (2001) و عراق (2003) هیچگاه به این میزان بالا نبود. 

به نوشته واشنگتن پست، 224 عضو مجلس نمایندگان (از 433 عضو) بر ضد مداخله نظامی در سوریه موضع گیری کرده‌اند یا قصد دارند بکنند. 

بسیاری از رأی دهندگان مخالف با جنگ، عقیده خود را از طریق ارسال ایمیل یا تماس تلفنی به گوش نمایندگان می‌رسانند یا در مجامع آنها را مورد سؤال قرار می‌دهند.

حامیان باراک اوباما اذعان دارند که با موافقت با حمله به سوریه رأی‌دهندگان را ناراحت می‌کنند اما آنها می‌گویند اعتبار آمریکا به آن بستگی دارد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد