پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

هیچ دولتی با مشکلات پیش‌روی دولت یازدهم مواجه نبوده است


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم در جمع علما، روحانیون، وعاظ و ائمه جمعه کشور در تالار وزارت کشور با ادای احترام به همه آحاد ملت بزرگوار ایران و با درود و سلام بر همه شهیدان و امام شهدا(ره) و ایثارگران بویژه شهدای 12 تیرماه، شهدای ایرباس سرنگون‌شده در سال 1367 و با احترام به همه خانواده‌های شهیدان و ایثارگران گفت: حضور من در این جمع شکوهمند از علما، ائمه جماعات، خطبا و اندیشمندان روحانی به منظور عرض تشکر و سپاس است.(در ادامه مطلب بخوانید) 

 ** روحانیت نقش بسیار ارزشمندی در خلق حماسه انتخابات 24 خردادماه داشت

وی در ادامه افزود: در این انتخابات شکوهمند، همه اقشار و همه مردم تلاش و ایثار کردند و روحانیت نیز نقش بسیار ارزشمندی داشتند و همه مراجع، علما و بزرگان از تریبون‌ها و منابر مختلف مردم را برای خلق حماسه مورد تأکید مقام معظم رهبری دعوت کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی با اشاره به نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان پیش روست و در آستانه این ماه مقدس و ماه نزول قرآن و برکت و رحمت، بی‌تردید وعظ و خطابه رونق خاص خود را خواهد داشت.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: رونق گفتگو‌های دینی، معنوی و اخلاقی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان افزایش خواهد یافت و من فرصت سخن گفتن با علما، روحانیون و وعاظ را مغتنم می‌شمارم.

وی تصریح کرد: در این ماه مسئولیت اندیشمندان مذهبی، علما، خطبا و سخنرانان بیشتر از همیشه است چرا که در این ماه در‌های رحمت خداوند باز است و دل‌های مردم آماده‌تر از همیشه و گوش‌هایشان شنوا‌تر است و طبعا ذهن، فکر و زبان ما نیز باید مسئول‌تر باشد.

** من یک طلبه‌ام و به یافته‌ها و داشته‌های طلبگی  خود افتخار می‌کنم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی اضافه کرد: من خود یک طلبه‌ام و به یافته‌ها و داشته‌های طلبگی خود افتخار می‌کنم، اعتماد اکثریت مردم ایران به این طلبه آن هم در سایه و پرتوی "حماسه سیاسی" سرنوشت‌سازی که مدنظر مقام معظم رهبری بود، برای من مایه مباهات و افتخار از یک سو و موجب سنگینی بار مسئولیت از سوی دیگر است.

** خود را به دعا، نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم

وی اظهار داشت: از بزرگان مراجع و روحانیون برای توانایی جهت تحمل این بار سنگین امانت استمداد می‌طلبم و خود را به دعا، نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم همچنین گفت: علی‌رغم همه تهدید‌هایی که در طول سال‌های گذشته نسبت به روحانیت معظم شد البته نه تخریب از سوی آنهایی که از دین به ظاهر فاصله دارند بلکه عمدتاً تخریب از آنهایی که گاهی در قرابت به دین و اهل بیت دو‌آتشه بودند و سنگ دین را بر سینه می‌کوبیدند ، اصل روحانیت، بزرگان روحانیت و بسیاری از آنهایی که در انقلاب نقش اساسی داشتند، متأسفانه مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار گرفتند.

** مردم در انتخابات 24 خرداد گفتند ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی تصریح کرد: مردم در این انتخابات پاسخ دادند و خواستند بگویند ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم و می‌نگریم و آنها را امنا و رسل می‌بینیم، آنها را واسطه برای فهم بهتر دین و رسالت پیامبر(ص)، انبیا و ائمه هدی(ع) می‌دانیم و جایگاه روحانیت همواره در جامعه محفوظ است.


** روحانیت از دل ایمان و خواست مردم برآمده و مردم را تکیه‌گاه خود قرار داده است

وی در ادامه افزود: از امتیازات ویژه نهاد روحانیت در تاریخ ، همواره مردمی‌بودن آن است؛ این نهاد از دل ایمان و خواست مردم برآمده و مردم را تکیه‌گاه خود قرار داده چرا که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تکیه امام راحل(ره) و روحانیت به مردم بود.

رئیس‌جمهور منتخب مردم خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در فراز و نشیب‌های بعد از انقلاب اسلامی همچنان تکیه بر مردم بود و پس از لطف و عنایت حق تکیه بر حضور ایثار و فداکاری مردم بوده و امروز نیز مردم اساس قدرت ملی ما را مردم تشکیل می‌دهند.

** ادامه حیات روحانیت و پایداری آن در سایه قرابت با مردم است

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه هویت روحانیت در مردمی‌بودن آن است، گفت: روحانیت باید همواره مستظهر به اعتماد و هدایت مردم باشد چرا که ادامه حیات روحانیت و پایداری آن در سایه قرابت و نزدیکی این نهاد با مردم است.

** روحانیت زبان مردم و نهاد واسطه میان آنان و حکومت است


وی تصریح کرد امروز باید اعتماد متقابل بین مردم و روحانیون همواره برقرار باشد چرا که روحانیت زبان مردم و نهاد واسط میان آنان و حکومت است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: روحانیت باید سخنگوی حرمت، عزّت و حقوق اساسی مردم باشد و خواست جامعه برای اصلاح و بهبود معیشت و ارتقای اخلاق و منزلت شهروندان را به حاکمان منتقل کند.

** چه بخواهیم چه نخواهیم کارهای ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی به پای روحانیت نوشته می‌شود

وی با بیان اینکه ما همه باید پاسخگوی نیازها و پرشس‌های مردم باشیم، افزود: حکومت برای تامین امنیت ، عظمت و حفظ آن در زندگی مردم است و چه بخواهیم و چه نخواهیم کارهای ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی کم و بیش به پای روحانیت نوشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: نباید شکاف میان حکومت، روحانیت و مردم آن هم در شرایطی که امروزه مردم به تغییر و تحول امید بسته‌‌اند،  وجود داشته باشد.

** لازم است حکومت اسلامی به مردم بگوید چه موفقیت‌ها و یا ناکامی‌هایی داشته است

وی بیان داشت: البته ما همه انسان هستیم و احتمال خطا و اشتباه در اعمال و رفتارمان وجود دارد لذا هیچ اشکالی ندارد بلکه حتی لازم و مفید است که حکومت اسلامی به مردم بگوید چه موفقیت‌ها و یا ناکامی‌هایی داشته است.

وی تاکید کرد: هیچ مسئله‌ای نیست که حکومت به مردم بگوید کجا توانسته است برنامه هایش را به خوبی اجرا کند و در کجای کار در اجرای برنامه‌ها دچار اشتباه شده است.

** جلب اعتماد مردم و تکیه بر همبستگی آنان کلید اصلی همه مشکلات خواهد بود

رئیس‌جمهور منتخب ملت با بیان اینکه جلب اعتماد مردم و تکیه بر همبستگی آنان کلید اصلی همه مشکلات خواهد بود، اظهارداشت: البته در این مسیر ما باید توان تحمل نظرات صاحبنظران را داشته باشیم و بدانیم دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهد بود و این مردم هستند که باید برای حل مشکلات در صحنه حضور یابند.


حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه دولت تسهیل‌کننده و سامان‌دهنده امور است، افزود: مردم و بخش‌های غیر دولتی می‌بایست در یک منظومه سامان‌یافته برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند و در این میان نقش روحانیت و علما بسیار تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: ما احتیاج به جامعه قوی داریم  چرا که دولت قوی از یک جامعه قوی بر می‌خیزد؛ امروز زمینه مشارکت مردم فراهم شده است چرا که آنها با امید به آینده در این انتخابات حضور پیدا کردند اما این حضور و مشارکت هنوز در آغاز راه است.

** دولت قوی به معنای دولت مداخله‌گر و محدودکننده زندگی مردم نیست

رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: ما باید زمینه مشارکت مردم را هر روز بیشتر و زمینه تصدی‌گری دولت در امور جامعه را کمتر کنیم چرا که دولت قوی و توانمند به معنای دولت مداخله‌گر و متصدی در همه امور و محدودکننده زندگی مردم و مداخله ‌کننده در زندگی خصوصی آنها نیست.

 وی با بیان اینکه قدرت دولت در بالا بردن اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: ارائه خدمات، کم‌کردن رنج‌ها و مشکلات اعم از مادی و معنوی و زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی شهروندان در جهت درست می‌بایست خواست تحول‌خواهانه جامعه و مردم باشد.

** اگر مردم مطمئن باشند راه دولت درست است، همه مشکلات را تحمل می‌کنند

رئیس‌جمهور منتخب مردم تصریح  کرد: مردم  را باید محرم  و صاحب کشور بدانیم و حرف آنان را با روی گشاده بشنویم چرا که مردم ما فهیم و موقعیت‌شناس و بزرگوار هستند و اگر مطمئن باشند راهی که دولت آغاز کرده درست است، همه مشکلات را تحمل می‌کنند.

** مردم از دولت صداقت می‌خواهند

 حجت‌الاسلام و المسلمین در ادامه روحانی افزود: مردم می‌دانند مشکلات چندین ساله در چند روز یا چند ماه حل نمی‌شود، مردم صداقت و قول سدید از دولت می‌خواهند لذا کلام دولت و روحانیت و سخن همه باید سدید باشد چرا که اسلام و کلام پیامبر (ص) صدق است.

بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: قول سدید قول قصد است این را جوهری معنی می‌کند و می‌گوید قول سدید قول قصد است و اعتدالی که از آن سخن می‌گوییم در زمان روایات به عنوان قصد آمده که همان اعتدال است، قول سدید قول میانه و معتدلانه است، هم دولت باید قولش سدید باشد هم علما و روحانیت و پیداست که پیامبر(ص) در هر سخنی و منبری براین آیه تأکید داشته و تکرار فرموده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: البته مسائل معیشتی مردم، بیکاری، تورم و گرانی نه تنها دامن طبقات پایین را فراگرفته حتی طبقات متوسط را نیز تحت تأثیر قرار داده است و این در حالیست که مردم باید نسبت به آینده احساس اطمینان کنند و باید احساس کنند که سرمایه‌های مادی و معنوی آنها اتلاف نخواهد شد.

** افراط و تندروی‌ها باید کنار گذاشته شود

وی با بیان اینکه باید تندروی و افراط کنار گذاشته شود، بیان کرد: افراط و تفریط همواره به ما ضربه زده است آنقدر نمونه‌های فراوان در دوران انقلاب و پس از انقلاب در ذهن من هست که اگر بگویم اغراق نکرده‌ام.


رئیس‌جمهور منتخب مردم عنوان کرد: مردم باید احساس امنیت و آرامش کنند و در زمینه‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و همچنین نسبت به شرایط بین‌المللی باید احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

** هیچ دولتی در ایران با مشکل دولت یازدهم روبرو نبوده است

وی در ادامه افزود: امروز مسائل و مشکلات فراوانی پیش روی ماست، من با آگاهی از همه مشکلات در این راه قدم گذاشته‌ام و علی‌رغم مشکلات کم‌نظیر که بعدها که در یک بیانی به ملت ایران خواهم گفت، هیچ دولتی در تاریخ ایران با مشکلاتی که این دولت با آن روبروست، روبرو نبوده است اما به اندازه تمام مشکلات من امیدوارم و امید به آینده دارم که به اذن خدا و به حول و قوه الهی و با کمک مردم و حضور آنها مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی اظهار داشت: باید فرصت در اختیار دولت یازدهم باشد و مردم بخوبی می‌دانند که برای رفع مشکلات با صبر و مدارا و سعه صدر تحمل کنند.

** نقش روحانیت با حکومت یکسان نیست اما می‌تواند و باید با حکومت همسو باشد


وی همچنین گفت: نقش روحانیت با حکومت در قبال مسائل جامعه یکسان نیست اما می‌تواند و باید همسو باشد، روحانیت یک نهاد مستقل مردمی است و هیچگاه نباید استقلال این نهاد صدمه ببیند.

** مردمی‌بودن و استقلال‌داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست

رئیس‌جمهور منتخب مردم بیان کرد: مردمی‌بودن و استقلال‌داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست، نهاد روحانیت بعنوان یک نهاد مستقل و پایدار به اعتماد مردم همانگونه که در طول تاریخ چنین بوده ، باید نقش‌آفرین باشد البته این به آن معنا نیست که روحانیت بخشی از دولت باشد یا نباشد، بلکه روحانیت مستقل است اما می‌تواند و باید نقش محوری در اصلاح و تعالی جامعه ایفا کند یعنی واسطه‌ای امین میان مردم و دولت باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی تأکید کرد: روحانیون، ائمه جمعه، مسئولان مساجد و وعاظ محترم از مجاری مهم انتقال مسائل و مشکلات مردم به حکومت و بیان مسائل دولت و حکومت به مردم هستند و این نقش باید بر مبنای اطلاعات دقیق و همه‌جانبه باشد.

** سازوکار دولت یازدهم برای استفاده از روحانیت به‌عنوان یک نهاد مردمی و تاثیرگذار

وی با اشاره به سازوکار دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم سازوکاری برای ارتباط میان دولت و روحانیت و قاطبه روحانیون برقرار خواهد کرد تا از این نهاد مردمی و تأثیر‌گذار حداکثر استفاده صورت گیرد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم افزود: اصولا در جامعه ما باید پیوند مستحکمی میان حکومت با مردم، حکومت با روحانیون، روحانیون با روحانیون، روحانیون با مردم و حتی روحانیون با مسئولین دیگر مذاهب و ادیان وجود داشته باشد.

** باید گرایش‌ها و سلیقه‌های گوناگون را پذیرا باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین با بیان اینکه جامعه اسلامی ما جامعه تک‌گویی نیست، بیان کرد: جامعه ما جامعه‌ای مشورتی، ارتباطی، انتقادی، گفتگویی است که ما از یک طرف باید از افراط و تفریط اجتناب کنیم و جامعه را جامعه‌ای سالم و طبیعی و معتدل بسازیم و از طرف دیگر گرایش‌ها و سلیقه‌های گوناگون را پذیرا باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در یک جامعه آزاد و بزرگ نمی‌توان یک سلیقه را حاکم کرد لذا باید سلیقه‌های مختلف را در چارچوب موازین دینی و قانون اساسی و قانون بپذیریم و در عین حال در پی انسجام ، یک‌دلی و یک‌سویی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: همانطور که در علوم اختلاف نظر علمی موجب پیشرفت بوده و خواهد بود، مباحثه و نقد نظر و بیان نظرات گوناگون از روی دلسوزی از سوی متخصصان و کارشناسان و صاحبنظران می‌تواند موجب ارتقای سطح آگاهی مردم و مشارکت بیشتر مردم شود.

** خطر آن زمانی است که یک گروه خود را مساوی اسلام و ولایت‌فقیه بداند و گروه دیگر را ضد دین و انقلاب

رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: خطر آن زمانی است که بین ارکان اصلی جامعه شکاف و اختلاف باشد و همچنین خطر آن زمانی است که یک گروه خود را مساوی اسلام انقلاب و ولایت فقیه بداند و گروه مقابل را ضد دین و ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه معرفی کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: بدون سعه صدر و بدون بالابردن آستانه تحمل، رشد و تعالی امکانپذیر نخواهد بود.

** هیچکس نباید گرایش خاص خود را عین اسلام معرفی کند

رئیس‌جمهور منتخب مردم همچنین اظهار داشت: هر شهروند ایرانی حتی هر فرد روحانی ممکن است گرایش‌های خاص اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد که هریک در جای خود محترم بوده، اما این گرایش‌ها را نباید عین اسلام بداند یا معرفی کند، باید روحانیت ورای مسائل روزمره سیاسی در چهارچوب تبلیغ احکام دین و ترویج مبانی اسلامی، این وظیفه سنگین را بردوش خود احساس کند.

** دغدغه ما باید اسلام، کشور و مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر اینکه باید دغدغه ما دغدغه اسلام، کشور و مردم باشد ، گفت: البته که ما انسانیم و ممکن است دچار خطا شویم، اما مهم آن است که دغدغه ما دغدغه اسلام و مردم باشد و از هر راهی که رهبری پیش روی ما گذاشته‌اند، بهره ببریم،  همانند انتخابات که فرمودند حتی کسانی که از نظام دلخوری دارند، پای صندوق‌های آرای رای بیایند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

** روحانیت، دولت و حکومت نباید خود را قیّم مردم بداند

وی ادامه داد: ما باید بیان حق را به مردم عرضه کنیم، اما انتخاب با مردم است، هیچگاه نباید نه روحانیت و نه دولت و نه حکومت خود را قیّم مردم بداند و همه ما باید خدمتگزار مردم باشیم.

رئیس جمهور منتخب مردم با اشاره به اینکه روحانیت دارای دو مقام و حیثیت شخصی و حقوقی است، اظهار داشت: حیثیت حقوقی آن است که فرد دارای افکار و عقاید مخصوص به خود باشد، اما حیثیت حقوقی آن است که افراد با گرایش‌های مختلف در بالای منبر دغدغه اسلام و نظام اسلامی را داشته و در آنجا باید امانتدار بیان واقعی احکام خدا باشند.

وی با اشاره به آیه "اِنّی لَکم رسولٌ اَمین" گفت: خداوند چندین بار به این مسئله تاکید کرده و امانتداری را بر مردم متذکر شده است و همچنین راجع به هود(ع)، صالح(ع)، لوط(ع) و شعیب(ع) نیز همین آیه را متذکر می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی با تاکید بر اینکه رسالت ما در بیان احکام خدا باید توأم با امانت باشد، تصریح کرد: برای مردم آنچه را که حق است بیان کنیم و یادمان باشد که ممکن است تفسیرهای متفاوتی از اسلام وجود داشته باشد، اما آنها را به طور مطلق مانند زمان اخباری و اصولی و مثل زمان فقه و فلسفه تفسیر نکنیم و با سعه صدر به مسائل نگاه کنیم.

** جامعه باید روحانیون را ملجأ، مدافع آزادی و حقوق مردم بداند

وی ادامه داد: جامعه ما باید احساس کند که روحانیون ملجأ و پناهگاه مردم، مدافع آزادی و حقوق مردم هستند، در نتیجه باید با سعه صدر چالش‌ها را تحمل کنیم و به جامعه حق انتخاب بدهیم و اگر جایی گرایش‌های متفاوتی را از مردم مشاهده می‌کنیم، با موضع جدال احسن آنرا حل کنیم نه با اَنگ و اتهام.

** جذب جوانان با لحن تند امکان‌پذیر نیست

رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که جامعه ما جامعه‌ای جوان است و جوانان ما ویژگی‌های خاص خود را دارند، در نتیجه نقش روحانیت باید در جلب این جوانان باشد و اگر گاهی در رفتار و مناسک آنها ایرادی می‌بینیم،  باور داشته باشیم که جوانان ما در اعتقادات دینی و مذهبی خود پایدارند.

وی افزود: همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جوانان ما به رهبری، خداوند و روز جزا اعتقاد دارند، در نتیجه ما باید جوانان را جذب کنیم و البته با لحن تند این جذب امکانپذیر نیست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی تصریح کرد: اگر انحرافی در جامعه وجود دارد، آنرا اصلاح کنیم و بدانیم که سر و کار ما با جسم جوانان نیست که بتوان با زور کاری کرد، بلکه سر و کار ما با فکر جوانان است و این مسئله راهی جز سعه صدر و بیان نرم و قول سدید ندارد.

** جوانان باید خود را فرزندان جامعه روحانیت بدانند

رئیس‌جمهور منتخب مردم با تاکید بر اینکه جوانان باید با روحانیت احساس ابوّت کرده و خود را فرزندان جامعه روحانیت بدانند، گفت: ما باید به پرسش جوانان پاسخ دهیم و اگر دیدیم پرسش آنها حق بوده و جواب لازم را نداریم، در اصلاح خود بکوشیم و به سخنان آنها توجه کنیم، چرا که جوانان باید احساس حرمت کنند.

وی افزود: همه ادیان و مذاهب دیگر نیز باید احساس کنند که حقوق شهروندی آنها محفوظ است و باید احساس کنند که اسلام حقوق آنان را مدنظر قرار داده و در نزد اسلام عزیز هستند.

** همه تاجایی که مخلّ نظام نباشند از آزادی برخوردارند

رئیس‌جمهور منتخب ملت تصریح کرد: باید بدانیم اقتدار جمهوری اسلامی آن است که هرکس درچارچوب قانون تا جایی که مخلّ نظام نباشد، از آزادی برخوردار است؛ چرا که تفکر اسلامی برمبنای عدل است و جامعه ما هم باید با مفهوم اعتدال آشنا باشد.

** با عقلانیت و اعتدال از چالش‌های داخلی و بین‌المللی عبور می‌کنیم


به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: اعتدال هم روش و راه و هم مسیر و مقصد است، اعتدال بدون عقلانیت و فاصله‌گرفتن از شعار، بدون علم‌گرایی و استفاده از تجربه بشری، بدون تحول‌خواهی در کنار ثبات و آرامش، بدون واقع‌گرایی با توجه به آرمانها، بدون آزادی و مدارا و احترام به نظر دیگران، بدون اخلاق، ادب و سعه صدر امکانپذیر نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: با عقلانیت و اعتدال قادر خواهیم بود از چالش‌های داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی عبور کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: باید بدانیم در این مسیر سخت با صبر، حوصله، عقلانیت و اعتدال قادر خواهیم بود مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه تصریح کرد: درخواست من از همه علما، بزرگان، روحانیت، فرهیختگان، دلسوختگان و دلباختگان نظام اسلامی این است که در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه لیالی قدر و ماه صیام به دولت یازدهم که در آستانه تشکیل است، یاری برسانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: برخی امروز با گمانه زنی‌ها هم خود و هم دیگران را خسته می‌کنند و گاهی توقعات نابجا در جامعه به وجود می‌آورند که گاهی هم برخی از سخنان و گفتارها با اخلاق اسلامی سازگار نیست.

** امیدوارم بتوانم شایسته‌ترین‌ها را بدون توجه به ارتباطات جناحی و حزبی برای کابینه در نظربگیرم

وی ادامه داد: این روزها رسانه‌ای کسی را به عنوان کاندیدای یک وزارتخانه معرفی و رسانه دیگر آن را نقد می‌کند و رسانه دیگر برای او شرط و شروط می‌گذارد که اینها جز خستگی ذهنی و فکری چیز دیگری برای مردم به بار نخواهد آورد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به انتخاب افراد کابینه اظهار داشت: من مدتی است با دوستان و عزیزانی که نه ادعا و نه مطالبه‌ای دارند، با دقت کار بررسی افراد را برای کابینه آینده آغاز کرده‌ایم و امیدوارم در مهلت مقرر بتوانم شایسته ترین‌ها را بدون توجه به ارتباطات جناحی و حزبی در نظر بگیرم.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: تقاضای من از مبلغان و مردم این است که در ماه رمضان ضمن تزکیه نفوس و دعوت از مردم برای تقوا و پاکدامنی، از یک طرف مردم را با مشکلاتی که امروز کشور با آن مواجه است آشنا کنند و از سوی دیگر مطالبات مردم را در چارچوب امکانات موجود کشور تعریف کنند.

** تدبیر دولت بدون اعتماد و امید مردم راه به جایی نمی‌برد

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید روحانیت از همگان بخواهند با صبر و امید و حمایتشان، دولت یازدهم را کمک کنند که تدبیر این دولت بدون اعتماد و امید مردم راه به جایی نخواهد برد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم در پایان ضمن تشکر از تشکیل‌دهندگان این نشست و همینطور وزارت کشور و وزیر کشور خاطرنشان کرد: از همه شما عزیزان در ماه پربرکت رمضان و از همه مردم التماس دعا دارم و امیدوارم در مسیر و راهی که ملت عزیز ما خواستارند، بتوانم خدمتگزار خوب و شایسته‌ای برای مردم باشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد