پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پاسخ عارف به تاکتیک راه بینداز و جا بینداز /آقای مرگ موش از عقل و اعتدال می‌گوید!


اصلاح‌طلبان با روحانی همان خواهند کرد که با هاشمی کردند

یک عضو سابق دفتر تحکیم می‌گوید اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری دوگانه به رئیس جمهور منتخب دارند.
عابد توانچه که دارای گرایشات مارکسیستی است،‌در مصاحبه با اخبار روز گفته است: اصلاح‌طلبان سیاست دوگانه‌ای در مقابل روحانی در پیش گرفته‌اند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای برای روحانی پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد. تلاش اصلاح‌طلبان برای مصادره او نمی‌تواند لقمه چرب و نرمی نصیب آنها بکند.
عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر می‌افزاید: اصلاح‌طلبان به حسن روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند. اصلاح‌طلبان در وضعیت بدی گرفتار شده‌اند. از یک طرف باید به حسن روحانی بچسبند چون تنها شانس بقا و حیات آنان است.
آنان به دلیل رفتارهای متناقض خود به شدت به جایگاهی که سابق بر این داشته‌اند آسیب زده‌اند. اصلاح‌طلبان در ابتدا خیلی دست به عصا وارد بازی انتخابات شدند و در انتها وقتی همه نگاه‌ها به روحانی معطوف شد به صورت زیرپوستی بازی خود را پیش بردند. عارف که رأی زیادی نداشت، از انتخابات کنار کشید و بعد از پیروزی سعی کردند او را باد کنند و اینطور جلوه بدهند که اگر عارف کنار نمی‌کشید روحانی رأی نمی‌آورد. دارند تلاش می‌کنند از او یک قهرمان بسازند. عارف از موقعیت خودش استفاده کرده و در حال مکاتبه علنی و فرمالیته با مسئولان حکومت است که به جایگاه خود و اصلاح‌طلبان پیرامون خودش مشروعیت حکومتی بدهد.(در ادامه مطلب حتما بخوانید)  وی گفت: عارف که به هیچ عنوان فاکتورهای لازم برای جدی گرفته شدن از سوی مردم را نداشت حالا سعی می‌کند- و می‌کنند- که در سایه دیدار با هنرمندان،‌ورزشکاران و زنان اصلاح‌طلب، خاتمی و دیگران به او آمپول دوپینگ تزریق کنند. یادمان باشد او در بدترین شرایط اصلاح‌طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است پس فعلاً باید در آب نمک بخوابد تا اولاً برای روز مبادا حفظ شود و ثانیاً تا جائی که می‌شود آب زیرپوست او برود.

توانچه می‌افزاید: این رفتار اصلاح‌طلبان به این دلیل است که مطمئن هستند روحانی آنطور که توقع دارند به آنها بازی نخواهد داد. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان مطمئن هستند که به زودی بخش‌هائی که از ترس سعید جلیلی به روحانی رأی داده‌اند یا بر مبنای انتظارات یا توقعاتی که داشته‌اند به روحانی رأی داده‌اند؛ به زودی از فضای احساسی خارج شده و کم‌کم بازار انتقاد و اعلام برائت از حسن روحانی داغ خواهد شد.

 اصلاح‌طلبان می‌خواهند فاصله ایمنی لازم از روحانی را حفظ کنند تا در انتخابات بعدی به عنوان متمم روحانی و در عین حال به عنوان آلترناتیو روحانی دوباره وارد عرصه شوند. اصلاح‌طلبان می‌خواهند از حسن روحانی نهایت استفاده را بکنند اما جوابگوی کارنامه او نباشند. برای همین است می‌گویم اصلاح طلبان به روحانی به چشم ساندیس نگاه می‌کنند.
    
آقای مرگ موش از عقل و اعتدال می‌گوید

یک گروهک تحریم‌کننده انتخابات ریاست‌جمهوری اذعان کرد در تحلیل‌های خود گزافه‌‌گویی کرده و به اوت زده است.
سازمان مجاهدین (انقلاب) پیش از انتخابات دوشادوش سازمان منافقین، سلطنت‌طلبان، جبهه ملی، برخی اعضای نهضت‌آزادی و گروهک‌های چپ اقدام به تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری کرد اما اکنون با صدور بیانیه‌ای از خارج کشور می‌نویسد: ملت بزرگ ایران در روز 24 خرداد یک‌بار دیگر درک و هوشمندی تاریخی و بی‌نظیر خود را به نمایش گذاشت و در شرایطی که ظاهرا امید تحولی نمی‌رفت در مسالمت‌آمیزترین و مدنی‌ترین شکل ممکن عزم و اراده ملی خویش را برای تغییر آشکار کرد و همگان را به تحسین و احترام خود واداشت.

شواهد و قراین فراوان در رفتار یکساله اخیر حاکمیت در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم حکایت از تکرار تجربه انتخابات دوره گذشته ریاست‌جمهوری و مجلس داشت. از این رو تصور ما این بود که در این انتخابات امکانی برای بروز خواست و اراده ملت فراهم نیست. نه آمادگی لازم برای فهم شرایط حساس کشور و درک میزان نارضایتی ملی فراهم است و نه اعتماد و اطمینانی که شوق مشارکت برانگیزد.

تیم رجب مزروعی و شرکا می‌افزاید: صمیمانه خوشنودیم که این پیش‌بینی به وقوع نپیوست و عقلانیتی که در این پیش‌بینی جایی برای آن دیده نشده بود، به برگزاری انتخاباتی نسبتا سالم و تا حدودی رقابتی انجامید و موجب شد امید به چرخش مسالمت‌آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رأی و تحقق مطالبات ملت همچنان در کشور زنده بماند.

سازمان مجاهدین انقلاب هوشمندی، امید و پایبندی ملت با فرهنگ ایران را به مبارزه‌ای مدنی و مسالمت‌آمیز در مسیر دستیابی به خواسته‌ها و مطالبات به حق خود ارج می‌نهد و حماسه 24 خرداد را که می‌تواند نقطه عطفی در مسیر تاریخ آینده ایران عزیز باشد به همگان تبریک می‌گوید.

بیانیه سازمان می‌افزاید: از حاکمیت و مسئولان عالیرتبه کشور به پاس اتخاذ تصمیم عقلانی در برگزاری انتخاباتی نسبتا سالم و تا حدودی رقابتی تشکر می‌کند و با یقین کامل به سودمندی این تصمیم برای همگان از کشور و ملت عزیز گرفته تا حاکمیت و نظام، امیدوار است تجربه مغتنم این انتخابات زمینه‌های لازم را برای بازگشت کشور به مسیر رشد و توسعه و اعتلای ملی فراهم آورد. این انتخابات نتیجه گام‌های هوشمندانه و توام با احتیاط حاکمیت و ملت در اعتماد متقابل بود.

دم زدن رجب مزروعی و شرکای وی در خارج کشور از اعتدال و عقلانیت و هوشمندی و... در حالی است که پرونده‌ای قطور از مواضع رادیکال، ضد عقلانی، ضدمردمی «سازمان» متبوع آنان در تاریخ به یادگار مانده است. از دعوت به حمایت از صدام و سپس جنگیدن در کنار طالبان تا بست‌نشینی در مجلس ششم و فشار برای تسلیم مقابل آمریکا و خروج از حاکمیت و تحریم انتخابات، تنها نمونه‌‌های کوچکی از حماقت و بی‌عقلی انباشته در کارنامه سران سازمان مجاهدین در دوره 20 ساله اخیر است.

رجب مزروعی سخنگوی فعلی سازمان در خارج کشور از جمله اعضای ویژه فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که اظهارات تند و خارج از عقل و ادبش با اعتراض رئیس‌مجلس وقت مواجه شد. او گفته بود حتی اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنیم مردم حاضرند برای آن صف بکشند.

چگونه آچمز شویم؟ درس انتخابات برای اپوزیسیون!

درس مهم انتخابات ریاست جمهوری ایران برای گروه‌های اپوزیسیون این است که نیروهای اپوزیسیون هیچ نقشی ندارند.
پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به گروه‌های مخالف مقیم آلمان ضمن انتشار این مطلب نوشت: ما متأسفانه بجای تأمل بر علل وقوع چنین حادثه‌ای از همان اصول و تئوریهای سیاه و سفید سنتی تبعیت کرده و ناتوانی‌های خود را به حساب ناآگاهی توده مردم می‌گذاریم و اینگونه است که بدنبال اتخاذ سیاستهای متناقض خود، در نوسان سیاست تحریم و تبریک دچار آچمز سیاسی می‌شوند.

این تحلیل می‌افزاید: تحریم کنندگان با مبنا قراردادن غیردمکراتیک بودن حاکمیت و روند انتخابات و ترکیب همگون کاندیداهای از فیلتر گذشته شورای نگهبان به لحاظ فکری که تک‌تک آنان در آزمون وفاداری به نظام ولایت فقیه نمره قبولی دریافت کرده‌اند، بر آن یقین بودند که با توجه به تجربه انتخابات سال 88 نیروی گریز از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی مردم با ارزیابی و تحلیل‌های آنان همخوانی داشته و بالا خواهد بود.

این رسانه اپوزیسیون تصریح کرد: دادن شعارهایی مثل «تحریم فعال» از سوی برخی سازمانهای سیاسی بدون داشتن و ارائه آلترناتیوی کارا و عملی تا چه حد هوشمندانه بوده و دادن چنین رهنمودی از سوی یک جریان سیاسی فاقد نیروی بسیج‌گر تا چه حد با واقعیات و توان و امکانات عملی آنان منطبق بوده است؟

نویسنده اخبار روز معتقد است: باید اذعان نمود که در فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اخیر، ما از منظر برنامه‌ای و فکری با طیف همگونی از کاندیداها روبرو بودیم و تنها تفاوت آنان در شیوه نگرش و پیشبرد سیاستها بود.

این رسانه اپوزیسیون می‌نویسد: حال سؤال اینست که بسیاری از افراد و شخصیتها و احزاب و سازمانهای سیاسی که شرکت میلیونی مردم در انتخابات را مورد انتقاد قرار دادند،‌از خود پرسیده‌اند که ما نیروی اپوزیسیون درخارج از کشور جهت بر هم زدن توازن قوا به نفع نیروی دمکراسی چکار کرده و در راه ایجاد یک جبهه ملی و تأمین اتحاد فراگستری از همه نیروهای مخالف رژیم جمهوری اسلامی چه تمهیداتی را پیش برده و علل عدم تشکیل چنین اتحادی چیست؟

در پایان این جلسه آمده است: البته این جای تأسف دارد که امروز سطح انتظار مردم تا حد شخص روحانی تنزل یافته و مادام که ترکیب توازن قوای جامعه تغییر نیابدو مادامی که رژیم جمهوری اسلامی فارغ از همه مزاحمتهای داخلی و بیرونی از امکان جابجایی مهره‌های خود برخوردار است،‌و مادامی که اپوزیسیون هنوز در حال شمردن تعداد فرشته‌ها بر روی نوک سوزن است، هیچ بعید نیست که اتفاق اخیر در انتخابات بعدی نیز تکرار شود.

پاسخ عارف به تاکتیک راه بینداز و جا بینداز

محمدرضا عارف می‌گوید تحمیل نیرو به رئیس‌جمهور منتخب باعث ایجاد فتنه و دعوا خواهد شد.او این هشدار را در دیدار با برخی اعضای روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب عنوان کرد.

عارف در این دیدار با بیان اینکه باید دست دولت در انتخاب اعضای کابینه‌اش باز باشد، تصریح کرد: اگر رئیس دولت احساس کند نیرویی به او تحمیل می‌شود باعث ایجاد فتنه و دعوا می‌شود. باید به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد اما نباید فردی را به وی تحمیل کرد چرا که حس سهم‌خواهی به وی القا می‌شود.

عارف ادامه داد: جریانی وجود دارد که می‌خواهد، هر اتفاقی را به نفع خود مصادره کند.عارف این را هم گفته که «ظلم است که این انتخابات را محدود به چند نفر کنیم».

یادآور می‌شود برخی نشریات زنجیره‌ای - اجاره‌ای مدتی است با فضاسازی‌های ویژه و به رسم راه بینداز و جا بینداز، درصددند عناصر تندرویی را که مدیون آنان هستند، به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل کنند و این در حالی است که اعتدال و نفی افراطی‌گری یکی از شعارهای حسن روحانی به شمار می‌رود.

*آرمان:

 تمایل مجدد حماس به برقراری ارتباط با تهران


شنیده شد که یک روزنامه فلسطینی به نقل از منابعی که از آنها به عنوان منابع آگاه یاد کرده، نوشت که موسی ابومرزوق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سفری به‌منظور ملاقات با یک هیات عالیرتبه ایرانی برای ساعاتی قاهره را به مقصد لبنان ترک کرد. مهر نوشت: به گزارش روزنامه محلی القدس به نقل از این منابع افزود که در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط ایران و حماس که اخیرا بر سر مساله سوریه دچار تنش شده، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این منابع ابومرزوق در لبنان دیدار دیگری نیز با رهبران حزب ا... لبنان داشته است که طی آن راه های پایین کشیدن فتیله بحران بین دو طرف مورد بررسی قرار گرفته است.این روزنامه در ادامه به سفر محمود الزهار از رهبران حماس به ایران اشاره کرد و نوشت که الزهار از طریق گذرگاه رفح به ایران سفر کرد که این سفرهای رفت و برگشتی رهبران حماس به ایران بیانگر تمایل آنها به برقراری ارتباطی تازه با این کشور است.

تفحص از معاونت راهبردی رئیس‌جمهور

شنیده شد که نماینده رودبار در مجلس از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور به هیات رئیسه مجلس خبر داد. حکیمی گفت: چهارشنبه تحقیق و تفحص از معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور را با امضای 33 نفر از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس کردیم. وی خود را طراح این تحقیق و تفحص معرفی کرد و گفت: اتفاقاتی در معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افتاده است که حتما بایستی بررسی شود؛ رقم‌هایی وجود دارد که به صورت غیرقانونی در جاهای دیگر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این ارقام در کجا هستند، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 250 میلیون دلار از قانون بودجه بایستی به آشیانه جمهوری اسلامی اختصاص می‌یافت اما نه تنها یک دلار از این مبلغ به آشیانه جمهوری اسلامی اختصاص نیافت بلکه از کل مبلغ حدود 190 میلیارد تومان به هلال‌احمر اختصاص یافت و هلال احمر هم در این زمینه پاسخگو نیست. حکیمی گفت: این تحقیق و تفحص دارای 14 محور است.

بازداشت گروهی از دزدان دریایی توسط ارتش

شنیده شد که فرمانده نیروی دریایی ارتش از بازداشت چندین گروه از دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و تحویل آنها به مقامات قضایی خبر داد. امیر دریادار سیاری در آئین روز جهانی دریانورد و تجلیل از دریانوردان نمونه، اظهار داشت: نیروی دریایی تا به امروز ضمن همراهی بیش از 2000 کشتی تجاری و نفتکش، قریب به 150 درگیری با دزدان دریایی داشته و چندین گروه از آنها را دستگیر و به مقامات قضایی مربوطه تحویل داده است.

وی در ادامه افزود: امروز ما ادعا می­‌کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت دریایی را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همین راستا نه تنها به کشتی­‌های کشورمان بلکه به کشتی­های سایر کشورهایی که درخواست همکاری داشته‌­اند نیز کمک کرده­‌ایم.

تخریب شبانه بخشی از آکادمی ملی المپیک

شنیده شد که به دنبال اختلافات اخیر شامگاه سه‌شنبه در اتفاقی کم سابقه تعدادی کارگر به آکادمی ملی المپیک رفتند و فنس‌های اطراف این آکادمی را کندند. تابناک نوشت: این اتفاق در شرایطی رخ داد که یکی از نزدیکان کمیته ملی المپیک حضور این افراد را از سوی وزارت ورزش عنوان کرد. آنها فنس‌های اطراف آکادمی ملی المپیک را از مجموعه انقلاب که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است کندند تا دیگر حصاری بین این دو مجموعه نباشد. باید دید واکنش مسئولان وزارت ورزش و جوانان به این اتفاق چیست؟

لغو دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب

شنیده شد که دیدار روز چهارشنبه اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با رئیس‌جمهور منتخب، به دلیل کسالت حجت‌الاسلام روحانی به زمانی دیگر موکول شد. قرار بود اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس عصر دیروز چهارشنبه با حضور در دفتر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، با وی دیدار کنند. این دیدار به دلیل سرماخوردگی رئیس‌جمهور منتخب، به بعد از تعطیلات دو هفته‌ای تابستانه نمایندگان مجلس موکول شده است. علاوه بر این دیدار، دیدارهای دیگر حجت‌الاسلام روحانی که قرار بود امروز انجام شود نیز، لغو
شده است.

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام!

شنیده شد که نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به افتتاح برخی از طرح‌های مسکن مهر در روزهای اخیر با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش‌هایی که در اختیار داریم حاکی از آن است که بسیاری از مسکن‌های مهری که افتتاح می‌شود، فاقد امکانات زندگی هستند و مردم در آنها ساکن نمی‌شوند.

عصر ایران نوشت: عزیز اکبریان ادامه داد: به عنوان نمونه حدود دو سال قبل برخی از واحدهای مسکن مهر در هشتگرد با حضور وزیر مسکن افتتاح شد و بسیاری از خبرنگاران نیز به این مراسم دعوت شده و عکس و فیلم‌های بسیاری از افتتاح این واحدهای مسکونی منتشر کردند. این در حالی است که واحدهای فوق از امکانات لازم برخوردار نبودند و امروز وقتی به مسکن مهر هشتگرد سر می‌زنیم،‌ در می‌یابیم که حداقل نصف این واحدها خالی از سکنه است.

صدور دستور خرید آب خلیج فارس

شنیده شد که خراسان نوشت: بر اساس بررسی‌های یک نهاد نظارتی، در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان پروژه انتقال آب خلیج فارس به مرکز ایران باقی‌مانده، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه‌ای به وزارت نیرو و تعدادی از استانداران و وزرا، مقرر کرده دستگاه‌های مربوطه نسبت به تضمین خرید آب انتقالی از خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی کشور که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، با رعایت مقررات مربوطه در این زمینه، اقدام کنند.

محمدرضا طالقانی بستری شد

شنیده شد که سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در بیمارستان بستری شد. ایسنا نوشت؛محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای دیروز به دلیل آمبولی پای راستش بار دیگر به بیمارستان رفت و بستری شد. طالقانی پیش از این نیز به دلیل ا ین عارضه به بیمارستان رفته بود که با تشدید بیماری‌اش مجددا تحت درمان قرار گرفت.

*تهران امروز:


عصر جمعه به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتم


سید محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با عصرایران درمورد تجربه‌اش در مناظرها گفت:من به سهم خودم خیلی سعی کردم تا سطح مناظره‌ها را بالا ببرم و به نظرم هم در مناظره اقتصادی و هم در مناظره‌های سیاسی و فرهنگی توانستم تاثیر مثبتی بگذارم. من حتی کمترین حالت ناراحتی یا عصبی هم نداشتم و به همین دلیل از خودم راضی‌ام.

وی در پاسخ به اینکه شب بعد از انتخابات و هنگام شمارش آرا خواب بودید یا بیدار؟! گفت:حالت من طوری است که در گاری بنشینم یا در هواپیما یا ماشین، خیلی زود به خواب می‌روم و به همین دلیل 24 خرداد هم حدود ساعت یازده شب خوابیدم.وی افزود:عصر جمعه به روحانی تبریک گفتم و برای او به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آرزوی موفقیت کردم.

هیات منصفه مطبوعات «خورشید» را مجرم شناخت

هیات منصفه مطبوعات، «خورشید» و «جامعه پرستاری» را در مورد برخی اتهامات مجرم تشخیص داد.به گزارش ایسنا، جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌های نشریات «خورشید» و «جامعه‌ پرستاری» دوم تیر ماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

پس از اعلام ختم رسیدگی، هیات منصفه مطبوعات وارد شور شد و اعلام کرد که روزنامه‌ خورشید در مورد اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم است و مستحق تخفیف نیست و در مورد اتهام افترا مجرم دانسته نشد.جامعه پرستاری نیز در مورد اتهام نشر اکاذیب مجرم نیست، در اتهام افترا مجرم دانسته شد و البته مستحق تخفیف است. در مورد اتهام توهین نیز مجرم تشخیص داده نشد.

ارسال پرونده مشایی به وزارت اطلاعات

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: پرونده‌ای درخصوص اظهارات مشایی در مورد مکتب ایرانی، انبیا، مدیریت داوود نبی و حضرت مسیح و رژیم صهیونیستی در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفت و برای رسیدگی به مبادی ذی‌ربط ارسال شد.وی افزود: این پرونده با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم شده و تعدادی از نمایندگان مجلس هفتم و هشتم نیز در این میان هستند.وی گفت: پرونده‌های کمیسیون اصل 90 مجلس عمدتا به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور فرستاده می‌شود.

خون شهدای هفتم تیر دامن منافقین را گرفت

آیت‌الله ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: زمانی که دشمنان ما مایوس می‌شوند به کارهای غیر معقول روی می‌‌آورند.وی با تاکید بر اینکه خون مظلومان هدر نمی‌رود، به وقایع اخیر مصر و شهادت چند تن از شیعیان این کشور اشاره کرد و افزود: جریان اخیر مصر در تاریخ ماند و این باعث نابودی سلفی‌ها خواهد شد همانطور که خون مظلومان هفتم تیر منافقین را از بین برد و دیگر نامی از آنها باقی نیست.

پورمحمدی در فکر دولتمردی دوباره

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قرابت‌های فکری خود با دیدگاه‌های روحانی، بیان کرد: هنوز هیچ پیشنهادی برای حضور در دولت آتی نداشته‌ام.به گزارش خانه ملت وی درباره احتمال حضور خود در کابینه روحانی گفت: حضورم در کابینه بستگی به شرایط آینده دارد.

پورمحمدی درباره برخی اظهارات که پرونده فساد ۴۵۰ میلیون یورویی کیش را شوی تبلیغاتی خوانده بودند، توضیح داد: معاون رئیس‌جمهور از سازمان بازرسی کل کشورخواسته بود در صورت وجود اسناد و مدارک درباره این موضوع، آنها را ارائه دهند که سازمان هم چنین کاری کرد.سازمان بازرسی کل کشوردر مورد این موضوع پیش‌قدم نشده بود و صرفا پاسخگو بود؛ بنابراین تفسیر شوی تبلیغاتی از این موضوع به هیچ‌وجه صحیح نیست.

چه کسانی باید عذرخواهی کنند؟

حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی با فارس با اشاره به انتخابات ایران گفت:امروز پایه‌های امنیت و اقتدار ملی به‌دلیل خلق حماسه سیاسی در ایران محکم‌تر شده و نظام می‌تواند با قدرت با جهانخواران غربی روبه‌رو شود و در واقع، ایران هیچ‌گاه اینقدر مقتدر و توانا در منطقه و جهان ظاهر نشده بود.وی افزود:شکی نیست کسانی که سال 88 به نظام تهمت تقلب در انتخابات زدند امروز باید از مردم و خدا عذرخواهی کنند.

یک میلیون نفر از همین مردم در سراسر کشور انتخابات را برگزار می‌کنند اینها با کسی عقد اخوت ندارند و آخرت خود را به دنیای کسی نمی‌فروشند هرچه در صندوق باشد صادقانه اعلام می‌کنند.رقبا و طرفداران برخی نامزدها در سال 88 تفاوت 11 میلیون نفری را نپذیرفتند و آن را انکار و وتو کردند اما اصولگرایان تفاوت چند صدهزار نفری را وتو نکردند و صادقانه نتایج انتخابات را نه تنها پذیرفتند، بلکه به فرد پیروز تبریک هم گفتند.

اینجا دو فرهنگ و دو نظام فکری مطرح است که یکی رای ملت را به شرط چاقو قبول می‌کند ودیگری صادقانه، هرچه هست قبول می‌کند. یکی وقتی رای نمی‌آورد در رای ملت تردید می‌کند اما وقتی رای می‌آورد می‌گوید دموکراتیک‌ترین انتخابات برگزار شد. اما جریان دیگر، ملاک و معیار و میزان را رای ملت می‌داند. اینها از نگاه مردم و ناظران جهانی پنهان نیست.

*ابتکار:

توباید مانند گالیله محاکمه شوی

 آخرین نوشت: یکی از روزنامه نگاران سابق ایران در همایش خادم مظلوم با قرار گرفتن پشت تریبون به سخنرانی پرداخت. وی با مقایسه احمدی نژاد با گالیله گفت: چون تو از زمان خود جلوتری باید مانند گالیله محاکمه شوی! البته در ادامه این حامی احمدی نژاد توانست در پائین جایگاه مراسم دست رئیس جمهور را ببوسد.

*جمهوری اسلامی:

یک هشدار به روحانی

سایت انتخاب، که از دکتر حسن روحانی حمایت کرده و می‌کند، در مقاله‌ای تحت عنوان "آقای روحانی خطر اپورتونیسم را جدی بگیرید" به وی هشدار داده مواظب فرصت طلبانی که معمولاً بعد از پیروزی و به قدرت رسیدن افراد، خود را به آنان نزدیک می‌کنند، باشد.

این مقاله اینگونه پایان می‌یابد: "خطر اپورتونیسم که محصول بی‌نظمی و تحولات سریع و غیرقابل پیش‌بینی است، برای روحانی زمانی بیشتر اهمیت می‌یابد که به یاد بیاوریم اپورتونیست‌ها به دلیل فقدان توانمندی برای انسجام بخشی و سازمان دهی، به کارآیی، نظم و انسجام روی خوشی نشان نداده، حیات سیاسی و اجتماعی خود را در بحران‌ها می‌جویند." روزنامه جمهوری اسلامی طی دو هفته اخیر در چند مقاله، خطر سهم خواهی‌ها از رئیس‌جمهور منتخب را گوشزد کرده است.

یکی از مشایخ سلفی و تکفیری اعلام کرد:ممانعت از ورود شیعیان به مصر

شیخ وحیدالبالی یکی از مشایخ سلفی و تکفیری شرکت کننده در گردهمایی اخیر نهاد ناشناخته موسوم به "انجمن علمای اهل سنت" در مصر که با حضور محمد مرسی رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد، در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: در گردهمایی انجمن علمای اهل سنت بیانیه‌ای را امضا کردیم که در آن آمده است: اگر شیعیان قصد ورود به کشور (مصر) را داشته باشند، جوانان ما برای جلوگیری از ورودشان مکلف‌اند به فرودگاه بروند و مانع این کار شوند.

به گفته او، محمد مرسی به شورای امنیت ملی کشور دستور داده است هر کسی را که مذهب تشیع در کشور تبلیغ می‌کند، دستگیر نماید. شیخ البالی می‌افزاید: "ما در اینجا از همه مردم می‌خواهیم هر کسی اطلاعی در این زمینه دارد - ولو در حد داشتن یک کتاب شیعه - ما را در جریان این موضوع قرار دهد تا طبق وظیفه شرعی و بیانیه انجمن علمای اهل سنت، اقدام لازم را بجا بیاوریم." شب دوشنبه این هفته (شب نیمه شعبان) سلفی‌ها و تکفیری‌ها با تهاجم به مجلس جشن شیعیان در حومه قاهره، شیخ حسن شحاته و چهار شیعه دیگر را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد