پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

تقاضای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و عربستان از مرتبطان کاندید خاص


کریدورهای اطلاعاتی میان دو سرویس اطلاعاتی خارجی و یک فرد نزدیک به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درایران ظرف هفته گذشته به نحو قابل توجهی فعال شده است.

این منابع که به دلیل صحبت درباره مسائل محرمانه مایل به افشای نامشان نبودند، با اشاره به اقامت چند ساله یکی از بستگان این کاندیدا در انگلستان و تردد مکرر بقیه اعضالی خانواده وی به این کشور، تاکید کردند که MI6 اکنون تصور می کند نسبت به بقیه سرویس‌های اطلاعاتی غربی در موقعیت بهتری برای اثرگذاری بر رویدادهای داخلی ایران بویژه کنترل رفتار انتخاباتی یک کاندیدای خاص دارد.(در ادامه مطلب بخوانید)


یک منبع مطلع در این باره گفت: «ما الان داریم می‌بینیم که ارتباطاتی که قبلا به طور وسیع شکل گرفته بود، مجددا با قدرت فعال شده است طوری که گویی این ارتباطات اساسا برای همین روزها شکل گرفته بود».

این منبع اضافه کرد: «انگلستان تنها نیست. سعودی‌ها هم فعال شده اند و با هم هماهنگ هستند».

منابع آگاه می‌گویند در مجموعه این ارتباطات چند کد اساسی در حال مبادله است.

1- اولین کد این است که این دو سرویس خواهان آن هستند که فرد مرتبط با آنها، ظرفیت آغاز مجدد حرکت‌های خیابانی در ایران را برآورد کند. منبع مورد اشاه گفت یکی از این دو سرویس در یک گزارش درون سازمانی حرکت عصر شنبه (21 اردیبهشت) حامیان یکی از کاندیداها جلوی در وزارت کشور را «یک آغاز خوب توصیف» کرده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد این سرویس اکنون از مرتبطان خود خواسته است این موضوع را برآورد کنند که چنین تحرکاتی را چگونه می‌توان گسترش داد و چگونه می توان آنها را علیه نظام رادیکال کرد.

یک کارشناس که با موضوع سر و کار دارد گفت: «سوال غربی ها از فردی که با آنها مرتبط است اکنون این است که بهترین رفتار از سوی غرب که بتواند بیشترین تاثیر را در صحنه داخلی ایران داشته باشد چیست»؟

2- کد دوم مربوط به این است که هر دو سرویس خواهان جمع آوری اطلاعات و تدوین برآوردهایی دقیق در این باره هستند که چگونه می‌توان به بهانه انتخابات حداکثر مقدار بی‌ثبات سازی را در ایران ایجاد کرد. گزارش های موجود حکایت از آن دارد که این سرویس ها خواهان آن هستند که در این حوزه دو اتفاق بیفتد:

اول- هرگونه نقد وضع موجود و عملکرد دولت باید بلافاصله به کلیت نظام گره بخورد

دوم- باید برآورد شود که امکان دوباره طرح بحث تقلب از سوی یکی از کاندیداهای حاضر در صحنه –که در سال 88 هم بیشترین نقش را در این حوزه داشت- چقدر است؟ منبع گفت وگو کننده در این مورد تاکید کرد: «فرد مرتبط با سرویس انگلیس از دو شب پیش مجددا جلساتی را آغاز کرده است که در آن بحث امکان دست کاری در آرا طرح شده است».

در مجموع برآوردها حکایت از آن دارد که سرویس های غربی مجددا به امکان حضور میدانی در صحنه ایران امیدوار شده اند و تصور می کند حلقه های مرتبط با آنها قادرند کارایی گذشته بویژه تحولات 88 را احیا کنند.

منبع: ایران هسته‌ای

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد