پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

کارمان به لا الله رسیده است!

سکانس اول:


 شرکت آلمانی آل اشپرت (uhlsport) محبت کرده اند و پیراهنی اختصاصی را برای تیم پرسپولیس طراحی کرده اند. من آدم فوتبالی ای نیستم ولی در طراحی دستی دارم..




در طرح اولیه این پیراهن 6 خط بر روی دوش راست و 6 خط بر روی دوش چپ بازیکنان بود؛ که می گفتند به نشان 6 تایی ها و از این حرف ها بوده! ولی با کمال تعجب دیروز در بازی با نفت تهران دیدم که در این طرح دستکاری ای شده و 6 خط به 7 خط و طرح خط ها به کلمه لا اله الا الله تغییر یافته.. اینکه نوشتن این لفظ مقدس بر روی لباس، مستلزم رعایت نکات و احتیاط فراوان است بحثی است قابل تامل.. ولی نکته قابل توجه این است که روی دوش چپ کلمه « لا اله ا »  و روی دوش راست کلمه « لا الله »  نوشته شده است.
همه می دانند که طراحان همیشه سعی می کنند با طرح خود، با بینندگان سخن بگویند و همیشه سعی میکنند در طرح های خود از نشانه ها و نمادها استفاده کنند.
بر اساس همین اصل قطعا یک چنین طراحی ای از نگاه طراحش بدون قصد نبوده... ولی چرا در تمام پروسه تولید این لباس هیچکدام از مسئولین محترم این ریزبینی را به خرج نداده اند جای بسی تاسف است.(در ادامه مطلب بخوانید)

سکانس دوم:حضرت آیت الله بهجت پس از کنفرانس برلین سخنرانی ای برای طلاب داشته اند که به همین تیتر در اینترنت قابل دانلود است.. در این صوت، حضرت آیت الله بهجت رضی الله عنه می فرمایند:
«بسم الله الرحمن الرحیم... چه باید بکنیم... چه کار کردیم که به این چیزها مبتلا می شویم؟! فکر این را باید بکنیم.. چه کار کرده ایم که مانده ایم بی سرپرست..  اشکال در این است که خودمان را اصلاح نمی کردیم و نکردیم و نخواهیم کرد!» ایشان در ادامه بدین مضمون سخن می گویند آنچه ما را به این بلاها مبتلا می کند رفتار و کردار خود ماست!


سکانس سوم:
کارگردان قبطی با حمایت آمریکا و اسرائیل فیلمی می سازد و به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اهانت می کند. همه مسلمان ها اعتراض می کنند و سفارت خانه ها محاصره می شوند و ... .


سکانس چهارم:
بهجت عارفان ادامه میدهد:  « حاضر نیستیم خودمان را اصلاح کنیم؛ اگر حاضر بودیم خودمان را اصلاح کنیم به این بلاها مبتلا نمی شدیم... ما می خواهیم هر چه دلمان می خواهد بکنیم ولی دیگران حق ندارند... نه... حق ندارند اساعه ای بکنند..»


همین...

بی سلیقگی یا نادونی در طراحی کلمه لا اله الا الله بر روی لباس بازیکنان پرسپولیس
بدین صورت که روی شونه ی سمت راست در تصویر بخش لا اله ا و در سمت چپ تصویر لا الله نقش بسته که عدم قرار گیره الف الا معنای خوبی به ذهن متبادر نمی کنه...
حالا یا عامدانه بود این حرکت یا جاهلانه!
دست زدن به کلمه ی الله نیاز به وضو داره آیا اصلا عاقلانه است چنین کاری؟ تکریم کلمه ی لا اله الا لله مثلا یا توهین؟



نظرات 1 + ارسال نظر
شوق وصل سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:19 http://www.shoghevasl.parsiblog.com

سلام - عصرت بخیر
مطلبت رو خوندم - در مورد پرسپولیس
هم بد جوری دلم گرفت -
خدایی خدا غریبه !!!
دکلمه جناب جلیلوند رنگ و بوی دیگه ای
به وبلاگت داده - عالیه
ایشالا که همیشه ثابت قدم باشی
خوشحال میشم قابلم بدونی
با خدا وموفق باشی
یا علی

ممنون از لطف شما
علی(ع) یارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد