پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

پایگاه تحلیلی - اطلاع رسانی عماریون

ما تا قیامت بر سر پیمان خود هستیم

اگر سپاه در انتخابات دخالت می‌کرد که مطهری الان نماینده نبود

فرا رسیدن ماه خرداد و ایام ارتحال معمار انقلاب اسلامی، بهانه ای شد تا قرار گاه عمار با برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان "دهه خط امام" به بررسی ویژگی های گفتمانی "خط امام" بپردازد.
در ششمین نشست از این سلسله همایش، دکتر مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران و عضو قرارگاه عمار به ایراد سخنرانی پرداخت.


بسم الله الرحمن الرحیم. بنده می خواهم بزرگترین ویژگی که می شود برای حضرت امام(ره) نامبرد را با برداشتی از صحیفه امام(ره) خدمت شما عرض کنم. این را می توانم مستند کنم به یکی از مطالب خود صحیفه که اگر آن نسخه اولیه اش را که صحیفه نور نام داشت شما داشته باشید، در جلد اولش، این اولین مطلبی است که از امام نقل شده و آمده است. تاریخش مربوط می شود به 15 اردیبهشت 1323 که اگر حساب کنیم، امام در یک همچین تاریخی 41 ساله بودند. الان من 54 سالم است، حساب کنیم که آدم جوان یا میانسالی که 13 سال از حالای من کوچکتر است، هر کسی واقعاً قیاس کند، یا کسانی که زیر 40 سال هستند فکر کنند که الان 40 سالشان است، 10 سال دیگر آیا به اینجا می رسند؟(در ادامه مطلب حتما بخوانید)

قیام لله مبنای اندیشه امام خمینی(ره)

اما در 15 اردیبهشت 1332 در 41 سالگی اولین مطلبی که در صحیفه نور آمده به عنوان اولین سند فعالیت سیاسی امام(ره) –البته شاید قبل از آن هم بوده، اما سند مکتوب این است- شان نزولش هم این است که این مطلبی را امام در یک دفتر یادبودی مربوط به کتابخانه ای که در یزد تاسیس می شد نوشته است. امام در آن دفتر یادبود که آقای وزیری نامی برای افتتاح آن کتابخانه تهیه کرده بود، این مطلب را نوشته است. به نظر بنده اگر همه صحیفه را زیر و رو کنیم و خلاصه همه این حرف ها را در بیاوریم در این دو صفحه مطلب خلاصه می شود. من همه دو صفحه را نمی خوانم اما، دو، سه، تکه اش را می خوانم تا کل مطلب دست شما بیاد.

از نظر بنده آن طور که از امام(ره) فهمیدم توجه به این مطلب ریشه تمام خوشبختی ها و پیروزی ها و موفقیت ها و عاقبت به خیری هاست و بی توجهی به این، ریشه همه بدبختی ها و شکست ها و نابسامانی ها در همه عرصه ها است.

اتفاقا چیزی که امروز در مجلس بعد از رای آوردن آقای لاریجانی به ذهنم رسید همین بود، صحبت هایی که ایشان کردند حالا بعداً بخوانید در رسانه ها و بعد تطبیق بدهید با این عرایضم؛ حتی شاید بتوان گفت هر صحبتی که امام داشته، از این قضیه منبعث شده بود. در آنجا امام یک آیه ای از قرآن را شرح داده است: آیه «قل انما اعظکم به واحده ان تقوموا لله مثنی و فراد»، اما در شرح این آیه می فرماید که خدای تعالی در این کلام ترتیب از منزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر  انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه هایی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است.

یک کلمه بعنوان عصاره توصیه های خدا

من یک توضیحی اینجا بدهم، امام می فرمایند که خدای عالم گشته از بین تمامی نصیحت هایی که می تواند به بندگانش بکند این یک کلمه را پیدا کرده و به بشر پیشنهاد کرده است. شما دیده اید پدرها گاهی چکیده نصیحت هایشان را بیان می کنند.

بنده برای خودم چنین چیزی پیش آمده است. در سال 1355 که در دانشگاه شیراز قبول شدم –آن موقع به نام منحوس پهلوی بود- پدرم من را به فرودگاه آورد تا من را بفرستد به شیراز. بعنوان جایزه هم ما را با هواپیما فرستاد برویم؛ آنجا که مثلا نور چشمی اش را داشت می فرستاد یک مقدار فکر کرد و بعض کرد و اشک در چشمانش حلق زد و گفت بابا جان حالا دیگر برو ولی بالا غیرتا رفیق بازی نکن. بابای ما بعد از 18، 19 سال که ما را بزرگ کرده بود، همه فکرهایش را کرد و همه ذهن خودش را جست و جو کرد و این به ذهنش آمد که برای عاقبت به خیری من در آن شرایط دانشگاه پهلوی شیراز و جشن هنر و مواد و... گفت بابا جون برو هر کاری می خواهی بکنی بکن، اما رفیق بازی نکن. این نصیحت پدر ما بود به ما.

این برای خود بنده هم پیش آمد. من 3 تا دختر دارم که ازدواج کرده اند، اولی که دانشگاه قبول شد به او گفتم من یک خواهشی از شما دارم اینکه چادرت را از سرت برندار. این هم توصیه و نصیحت ما بود که الحمدلله  دخترانم هم به نصیحتم گوش کردند.

حالا امام هم آنجا می فرماید خدا که این بندگان نور چشمی هایش هستند، این بهترین موعظه هایی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب کرده و این یک کلمه را به بشر پیشنهاد کرده است. این کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است. بعد امام چند تا مثال می زند که من این مثال ها را می خوانم و چند اقدام عملی که خود امام ا نجام داده اند را برای شما می گویم.

 

این داد زدن ها برای خداست یا برای خود

امام آنچه را که افعال از انسان سر می زند یا برای خدا تلقی می کند یا برای نفس و خارج از این دو تا نمی داند که درستش هم همین طور است. ممکن است که یک رنگ و بو و لعابی به آن بدهیم اما آخرش که فکر می کنیم این داد زدن ها این دویدن ها، این ها برای چیست؟ یا برای خداست یا برای خودم است. حالا ما اسمش را می گذاریم که نظام در خطر است، این آدم ضد ولایت فقیه است یا چه اما این ها اسم است، خود انسان می داند که با خودش دارد چه کار می کند.

برای این که برای من و شما ملموس بشود که این قیام لله چه فایده ای داد، اصلا یعنی چه که برای خدا قیام کنید، برای خدا کار کنید، این معنایش چیست؟ فقط تسبیح به دست گرفتن و از صبح تا شب سبحان الهج گفتن، این فقط کفایت می کند، برای قیام برای خد؟ یا نه، قیام برای خدا فقط در عرصه جنگ بروز پیدا می کند؟ خیر.


خانم در برخوردی که هنگام ورود به خانه شوهرش با او انجام می دهد می تواند قیام لله کند. آقا هم همین طور. در اداره و در کاسبی و در مغازه و این ها، برخوردی که ما با مغازه کنار دستی مان داریم، برخوردی که با همسایه مان داریم، برخوردی که با دانشجوی یک گروه دیگر در دانشگاه داریم، در تمام این موارد قیام برای خدا قابل ظهور و بروز است.

امام می خواهد بگوید که آیا این قیام برای خدا فقط همین ذکر نماز و روزه است یا نه، همه افعال ما می تواند برای خدا باشد یا برای خود و اگر برای خدا بود چه آثاری بر آن مترتب است و اگر برای خود بود چه طور می شود.

اینها با حساب و کتاب‌های مادی جور در نمی آید

اما آنجا می فرماید که قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا بر فرعونیان چیره کرده و تمام تاج و تخت آن ها را به باد فناد داده و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام والا کشاند. سرگذشت پر فراز و نشیب حضرت موسی(ع) را همه ما میدانیم. علی القاعده باید اکثر حضار دانشگاهی باشید، با حساب علت و معلول مادی حساب کنید که آیا این ممکن است؟ اصلا محال است، یعنی اگر توجه ما به این باشد که هر چه در این دنیا اتفاق می افتد یک علت مادی و فقط هم علت مادی دارد و اصلا جنود غیبی یعنی چه، اینها چطور می تواند اتفاق بیفتد؟

حضرت امام(ره) مثال دیگری می زند و می فرماید قیام برای خداست که خاتم النبیین(ص) را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا بر انداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت.

باز همین را هم فکر کنیم، یعنی همین طور نخوانیم و رد شویم، حضرت رسول وقتی که به پیامبری مبعوث شد، چه کسی را داشت، حضرت ابوطالب، همسر مکرمش خدیجه و امیرالمومنین، چه طور ممکن است که یک همچنین فردی بر آن عظمت غلبه کند؟

این ها دو مورد، یک مورد دیگر در مورد قیام برای نفس است که می گوید چه نتیجه ای دارد خودخواهی و ترک قیام برای خدا که ما را به  این روزگار سیاه رسانده است. این برای سال 1323 است که می شود برای 67 سال پیش!

بقیه جمله «مجلس در راس امور است» را نمی گویند

حالا هم قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده است، قیام برای نفی است که این جمعیت شیعه رادر جهان طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرستِ پشت میز نشین شده اند. امروز این مساوی با کفر است که شما به یک روزنامه بگویید چرا، یا به یک خبرنگار بگویید که بالای چشمت ابروست، روزنامه شده عدل قرآن و خبرنگار هم شده پیغمبر، به همه چیز به همه کس می شود اعتراض کرد، می شود فریاد زد، می شود انتقاد کرد، به پیغمبر اسلام هم می شود انتقاد کرد، ولی اگر به یک خبرنگار بگویی چرا این کار را می کنی، رگبار فحش بهت سرازیر می شود ومی گویند که تو فحاشی و کتک می زنی.

قیام برای منافع شخصی است که به بعضی از این وکلای قاچاق مجال داده، امروز که الحمدالله گلستان است، همه شان مورد تایید امام زمان(عج) هستند. می گویند مجلس در راس امور است، تو غلط می کنی حرف می زنی!

اما می دانید جمله بعد از مجلس در راس امور است، چیست؟ چه کسی می داند؟ کسی نمی داند؟ جمله این است که: "مجلس در راس امور است. مجلس خوب، همه چیز را خوب می کند و مجلس بد همه چیز را بد می کند!" اما این را هیچ وقت نمی گویند، بعد نمی آیند احصا کنند که آقا کدام ضوابط است که مجلس خوب باشد و اگر چه چیزی نبود، مجلس بد می شود، تو جرئت داری بگویی بالای چشمت ابرو است، می شوی وکیل الدوله، این برای حالا نیست، این مربوط به 70 سال پیش است! قیام برای خود است که مجال برای بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان علیه دین و روحانیت هر چه که می خواهند بگویند و کسی نفس نکشد.

در مجلس به حکم خدا گفتند هرزگی و شهوت پرستی!

قانون حمایت از خانواده در همین مجلس بررسی می شد، بیشتر از دو ساعت، ده ها نفر برای این که می خواستند متوقفش کنند، نظر می دادند. خواهش می کنم حساسیت های جنسیتی را کنار بگذارید، من بحث این ها را ندارم، بحث این است که این حکم خداست. ده ها نفر نظر می دادند و به حکم خدا می گفتند این هرزه گی است، این شهوت پرستی است. ما گفتیم آقا جلوی این ها را بگیرید، این حکم دین است، من نمی گویم باید رفت چند تا زن گرفت، به من هیچ ارتباطی ندارد، بحث این است که در مجلس جزئت می کنند آنچه را که خدا می گوید، بگویند هرزه گی است، این شهوت پرستی است. ما رفتیم رساله را آوردیم و از روی آن خواندیم. 3 تا رساله آوردیم، رساله امام، رساله آیت الله بهجت و رساله آیت الله فاضل و از روی آن خواندیم.

قیام برای منافع شخصی است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که علیه دین و روحانیت هر چه که می خواهند بگویند و کسی نفهمد و نفس نکشد، خدا می داند آن روزی که این حرف ها را زده ام، ده ها نفر آمدند و گفتند خدا پدرت را بیامرزد، دمت گرم. پس چرا خفه هستید؟ همان موقع این قانون را به کمیسیون ارجاع دادند اما کمیسیون جرئت نکرد که تصویبش کند. اگر تصویب می شد روشنفکران و بانوان می گفتند آقا شما چقدر آدم مرتجعی هستید، رای ها  می ریخت، اگر تصویب هم می کردیم جور دیگر. بهتر این بود که برود کمیسیون بیشتر بررسی شود تا همین اواخر که آوردنش و بی سرو صدا رفت! حالا اینها قیام یا برای خداست یا قیام برای خود؟

آن وقت امام این ها را به دزدها و فاسدها نمی گوید. می فرماید، هان ای روحانیون اسلامی، ای علمای ربانی، ای دانشمندان دیندار، ای گویندگان آیین دوست، ای دینداران خداخواه، ای خداخواهان حق پرست، ای حق پرستان شرافتمند، ای شرافتمندان وطن خواه، ای وطن خواهان باناموس، خداوند جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی که پیشنهاد فرمود، بپذیرید و ترک نفع های شخصی کرده تا به همه سعادت های هر دو جهان نائل و با زندگی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید.

امام واقع بین ترین سیاستمدار عالم بود

واقعا هر کسی که به دنبال سعادت است این راهش است و خود او در عملش باور داشت. حالا دو مثال در رابطه با عمل امام(ره) برایتان می گویم: امام (ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد، آن هایی که در جنگ بودند اقرار می کنند به این قضیه، امروز هم تردید نداشته باشید که این مملکت را خدا نگه داشته است.

امام می فرماید که توجه به خدا داشته باشید و در مقابل خدا کسی را شریک قرار ندهید، نه فقط در عبادت بلکه در همه موارد زندگی. این همان حرفی است که به گورباچوف گفته است. چه کسی آن هلی کوپترهای آقای کارتر را که می  خواستند به ایران بیایند ساقط کرد، ما ساقط کردیم؟ واقعا در صحرای طبس چه کسی بود؟ شنها مامور خدا بودند، باد مامور خداست، امام واقع بین ترین سیاستمدار عالم بود. همین طور که من الان به وجود این لیوان باور دارم و بهش دست می زنم، امام(ره) هم این ها را لمس می کرد و این در همه سلول هایش نفوذ کرده بود.

یکی از عالی ترین فرازهای سیاسی با رهبراین سیاسی عالم، نامه ای است که امام(ره )به گورباچوف می نویسد، آن هایی که یادشان است می دانند که امام(ره) زمانی که این نامه را نوشت اجازه نداد که باز کنند تا اینکه تیم ایرانی آن را بردند پیش گورباچف. در این فاصله دو سه روز خیلی ها می گفتند حتما درخواست زیر دریایی هم کرده که حالا ما با شما رفیق و همسایه هستیم بیا با هم بزنیم تو دهن آمریکا، چند تا موشکی، بمبی چیزی! اما وقتی می بینی نامه را باز می کنند می گوید: آقای گورباچوف اولین مسله ای که مطمئنا باعث موفقیت شما خواهد شد این است که در سیاست خود دائر بر خدا زدایی و دین زدایی از جامعه که تحقیقا بزرگترین و بالاترین ضربه را بر پیکره مردم کشور شوروی وارد کرده است تجدیدنظر نمایید و بدانید که برخورد واقعی با قضایای جهان جز از این طریق میسر نیست.

می گوید آقای گورباچوف باید به حقیقت روی آورد، مشکل اصلی کشور شما مساله مالکیت و اقتصاد و آزادی نیست، مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشکلی که غرب را به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشد، مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدا هستی و آفرینش است.

امام در آخرین روزهای عمرش اسلام آمریکایی را تبیین می‌کرد

امام حل شده و ذوب شده در خدا بود. آن وقت برای چه، برای یک نوع اسلام، اما چه اسلامی؟ امام(ره) در آخرین روزهای عمرش این قضیه را خوب تبیین کرد و رفت و نگذاشت مجهول باقی بماند. این توصیه امام است به ما، به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایه های اسلام ناب محمدی(ص) است، حالا من می  خواهم بگویم این محو شدن در خدا که آخرش چه بشود؟ که فقط همین شب ها، نماز شب بخوانم و روز هم به من چه ارتباطی دارد، میلیون میلیون و میلیارد میلیارد مردم در عالم از گرسنگی و زیر بار مستکبران بمیرند، به من چه ارتباطی دارد؟

جدولی در بودجه سال 91 آورده شده که 157 موسسه در آن است. 750 میلیارد تومان به این ها پول می دهیم، بی حساب، من مسوولیت تمام حرف هایی را که می زنم می پذیرم، پیش خدا، اینجا هر کسی هر کاری که می خواهد می تواند انجام دهد، امام چه می گوید؟ امام می فرماید: خمینی هم اگر برای خدا کاری نکند، مردم بیرونش می کنند و چه و چه که می رسد به اینجا که می گوید: من نمی توانم پول را بگیرم و به طلاب بدهم و مردم از گرسنگی و بیچاره گی بمیرند و نتیجه گیری را ببینید و دین از بین برود. این حرف ها دیگر منسوخ شده است. آقا این حرفا رو نزن، اگر این حرفارو بزنی، نمی شود؛ روز افتتاحیه مجلس، در حرم امام(ره) با سه جور غذا از شما پذیرایی کنند، کباب، جوجه، خورشت قرمه سبزی!

ای امام مظلوم، بیت رهبری هم می رویم، مردم هم می آیند، یک غذای ساده است و یک روضه است. آبرومندانه هم است. اون سه جور غذا مهم نیست. اون چیزی که مهم است این است که تو نمی ترسی که مال مردم را این طوری خرج می کنی، و هر چقدر هم که آقا داد می زند ما می گوییم ما خودمان عقل داریم. هر چه می گوید بابا این 4 سال را صرف زندگی اقتصادی خودتان نکنید بلکه کار کنید.

امام ذوب شده و محو شده در خدا می فرماید که فرزندان عزیز چیزی را که باید فکر کنید به استواری پایه های اسلام ناب محمدی (ص) است و خودش اسلام ناب را تعریف می کند. و می گوید: اسلامی که در غرب و در راس آن آمریکا خائن و شرق و در راس آن شوروی خیانتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند، اسلامی که پرچمداران آن پابرهنه گان و مظلومان و فقرای جهانند. امام این حرف ها شعارش نبود، همه هستیش را برای محرومان خرج می کرد.

واقعا رودر بایستی نکنیم، این واقعیت وجود دارد. با قدرت و پولی که در دستشان است، منابع مالی که دستشان است در این شهر و در این ایام انتخابات ببینید که چه کار کردند و آن وقت هم مورد تجلیل قرار گرفتند. این ها را باید بگویم، بیشتر از این هم نمی توانید بفهمید، 750 میلیارد که در جدول بودجه 91 پیش بینی شد، دولت آورد و مجلس هم تصویب کرد و چند تا هم به آن هم اضافه کرد. موسسه فرهنگی فلان، موسسه بهمان، بنیاد فلان، بنیاد چی، این ها کمک است. اسمش کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است. اما آقای ایکس، یک میلیارد می گیرد و می رود، همین. ما هیچ کار نداریم این پول را کجا بردید، چه کار کردید؟ در حالی که امام می فرمایند: من نمی توانم پول را بگیرم و به طلاب پولی را که مرجع به طلبه بدهد چیست؟ بالاترین و درست ترین راه ترویج اسلام است. شهریه می دهد که این آقا درس بخواند و بیاید اسلام را ترویج کند. دیگر از این بالاتر نداریم. می گوید: نمی توانم شهریه بدهم، در حالی که مردم از گرسنگی و بیچاره گی بمیرند، آن وقت نتیجه می گیرد، می گوید: این باعث می شود که دین از بین برود. امام این است این خط امام است، حرف بزن تو دهنی بخوری، عیبی ندارد، من می خواهم به خاطر امام تو دهنی بخورم.

از خانه نشینی احمدی نژاد نمی گذریم اما انصاف هم خوب چیزی است!

آقا جمع کنید این بی حجاب ها را از خیابان جمع کنید. چه جوری جمع کنیم؟ این بی حجابی از کجا در آمده است، نه همه آن، بلکه بخشی از آن این است دیگر، از امام بگویم برایتان. امام می فرمایند: اگر راست می گویند، برای بی کاران یک کاری پیدا کند. این جوان بعد از 20 سال که از تحصیل فارغ می شود، کار می خواهد، اگر معیشتش فراهم نباشد نمی تواند دین خود را حفظ کند. امامی که از همه ما و از همه آدم هایی که روی کره زمین هستند، نسبت به احکام خدا متعصب تر هستند، می گویند شما خیال می کنید دزدی که شب ها با آن همه مخاطرات از دیوار مردم بالا می رود، یا زنی که عفت خود را می فروشد چرا اینکار را می کند؟

خدا به شما خیلی نعمت داده است، فکر نکنید که به همین صورت، با حیا و محجبه شده اید، خدا خیلی بهتان نعمت داده است. الهی شکر که ما را در یک سری فشارها نگذاشتی که عدول کنیم از راه دین، ولی انصاف داشته باشید. این را امام می گوید. این معنایش تجویز دزدی یا فحشا نیست حالا اگر این را بگوییم، می رود و پشت تریبون مجلس، نطق می کند که تو به فکر کاباره باش. این انصاف نیست، من نمی گذرم از آقای احمدی نژاد وقتی که 11 روز نشست در خانه، این بحثش جداست.

سپاه اگر می خواست دخالت کند تو نماینده نمی شدی

سپاه اگر می خواست در انتخابات دخالت کند، من هم نمی آمدم، این را بی رو در بایستی می‌گویم، من اطلاع دارم که یکی دو نفر دارای قدرت در سپاه مخالف بوده با نماینده شدن من، ولی من نماینده شدم. تو هم نماینده شدی، با تو که کل سپاه مخالف است، چه دخالتی پس انجام داده است. آهان نه، شما می گویید که پاسدار خفه خون بگیرد، بوی باروت به دماغت نخورده که این حرف‌ها را می زنی. پسر شهید مطهری هستی درست، اگر یک روز رفته بودی جنگ فهمیده بودی پاسدار یعنی چه، سپاه پاسداران را زیر سوال نمی بردی. چرا حرفی می زنی که صدای امریکا و بی بی سی بشکن بزنند؟ نه این که یک حقیقتی است که می گوییم. دروغی است که آنان به آن ها متوسل شدند.

امام آخرین روزهای عمرش، این واژه را باب کرد، امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا است. به خاطر دارید که سر فقر و غنا یک دعوایی شد که این حرفا چیه که می زنید. مثل تفسیر سوره حمد جلویش را گرفتند. امروز جنگ حق و باطل جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد است. امام(ره) وقتی از بین ما می خواست برود، یکی دو سال مانده، این جنگ را هشدار داده، فکر کردید که با خاموش شدن توپخانه های عراق جنگ تمام شده؟ جنگ فقر و غنا و این جنگ ادامه دارد. آقا که رهبر شدند از روز اول همین را تذکر دادند. هر وقت مسوولان کشور رفتند و به ملاقات آقا گفت این چه وضعی است در جلوی هر اداره ای ده ها ماشین مدل بالا متعلق به مسوولان در آنجا به چشم می خورد. حتی یک مثال هم می زنند که اگر آقا اهل باند بازی بود این را نمی گفت. ایشان می گوید: به من گزارش داده اند که روحانی عقیدتی و سیاسی یکی از دستگاه ها خودش ماشین دارد ولی از ماشین دولتی استفاده می کند من گفته ام این جرم و خطاست.

همه مصیبت هایی که امروز در جامعه داریم، مال این است که این به فراموشی سپرده شده، به شدت آقا تنهاست. من واقعا باورم این است. همه بلد هستند بگویند مقام عظمای ولایت، نمی خواهد بگویی مقام عظمای ولایت، همین تو بگو سید علی آقا، ولی مثل او پذیرایی کن. من دیروز دویدم بروم به سید حسن آقا بگم که و الله  این در شان شما نیست، ما خانه آقا هم می رویم، افطاری هم می رویم، مردم هم می آیند، نان خشک هم نمی دهند، یک نوع غذای ساده می دهند. آن وقت شما سر میز 8 نفری ما در حرم امام به  اندازه 20 نفر غذا می گذارید؟!

همه مصیبت ما این است که حرف های امام نصفه گفته می شود

یک مثال دیگر می گویم از امام سوال می کنند که می خواهیم مصلی را بسازیم، این در صحیفه وجود دارد بروید جست و جو کنید و نگاه کنید. امام می گویند ان شاالله موفق باشید و این جمله را در کنار ساختن مصلی در گوشه شمال شرقی مصلی زده اند. اگرمتنها این جمله را نصفش را بریده اند و نزده اند! همه مصبت برای این هست که نصف حرف های امام گفته می شود. امام می فرمایند، امیدوارم در کنار ساختن مصلی در ساختن بینش کفر ستیزی مسلمانان موفق  باشید و ادامه می دهد که باید در ساختن مصلی باید سادگی مساجد صدر اسلام استفاده شود و اکیدا از زرق و برق مساجد امروزی پرهیز گردد. آیا همین طوری دارد می شود واقعا؟ چقدر آنجا پول خرج می شود؟

امامی که آن مصلی را آنطور می گوید بسازید آیا راضی است که در حرم خودش هزاران میلیارد این جوری خرج بشود؟ اسلامی که با ساختن مصلی با زرق و برق مساجد اموری مخالف است، قطعا با توسعه حرمش به این شکل مخالف است. قطعا با ساختن برج میلاد با آن هزینه هم مخالف است. عین همین حرف را یک روز به آقای احمدی نژاد زمانی که شهرداری بود گفتم و او متوقف کرد. گفتم آقای دکتر شما خرج برج میلاد نکنید، تا زمانی که شما شهردار هستید این کار را انجام ندهید، دیگران بعدها اگر پول داشتند بیایند و این کار را انجام دهند، الان که تمامش کردیم چه اتفاقی افتاده است؟ حضرت عباس بالایش آنتن دارد؟ اصلا سیستم آنتن ور افتاده، بستنی 400 هزار تومانی بروند بخورند، فرهنگش را هم با خودش به همراه می آورد، آنجا مرکز تجارت جهانی قرار بود بشود، چه کسانی می روند داخل برج؟ ما طرفدار صد در صد این انقلاب به رهبری امام این انقلاب، آیت الله العظمی خامنه ای هستیم و این است خط این انقلاب و این امام.

خبرنگاران این سوژه را پیگیری کنند

می گویند هر نماینده ای 700 میلیون تومان، دیروز هم جنبش عدالت خواه به من یک کاغذ داده که الان در جیب من است. اگر نماینده شان اینجا حضور دارد این را بشنود که این حرف دروغ است. اسلامی بودن یعنی با ضوابط پیغمبر و امیرالمومنان برای محرومان کار کردن نه با ضوابط مارکسیستها. بعد آن آدم حقه باز و مال مردم خور است از داخل دروغ های تو در می آورد و به مردم می گوید، او دروغ گو است و از این راه خودش را تبرئه می کند. 

این آقایان خبرنگار که این همه وقتشان را تلف می کنند برای بررسی مسائل مختلف در مجلس، ما یه سوژه ای به شما داده ایم، جدول 12 بودجه 91، 197 موسسه در آن است، دوربینت و میکروفنت را بردار، برو در موسسه اول، بپرس شما 7 میلیارد و نیم گرفتی این پول رو چه کارش کردی؟ پارسال 5/3 میلیارد گرفتی، نشانم بده ببینم که چه کار کرده ای؟ افتخاراتت را نشان بده می خواهم گزارش کنم به مردم. اگر راست می گویند بروند و این کار را انجام بدهند. کمک یعنی چه؟ یعنی من الان گیر افتاده ام. اصلا برخی از این موسسه ها در جدول بودجه پایدار شده اند. 10 سال است که دارند بودجه می گیرند. آن وقت امام پول طلبه را می گوید که می ترسم بدهم وقتی که مردم گرسنه هستند.

خدایا به آبروی محمد و آل م حمد به ما توفیق بده در این آشفته بازاری که حقیقت بدجوری گم می شود، ما خودمان را به درستی بشناسیم و با ما توفیق استقامت و ایستادگی در راه انجام وظیفه هم عنایت کن و ما را شرمنده شهدا و امام در فردای قیامت نگردان و السلام علیکم و رحمت اله و برکاته.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:24

سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز. هاتف313 سابق هستم در نظر دارم یک سایت با مدیریت گروهی تشکیل بدم و به یاری چند نفر از دوستان خبره وبلاگ نویس برای این کار احتیاج دارم،اگر مایل هستین در این کار فرهنگی مارو یاری بدین بسم الله با ایمیل من در تماس باشین،در ضمن اگر دوستانی رو میشناسید که بخوان همکاری کنن معرفی کنید.
یاعلی منتظر شما هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد